Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Önemli olan fiyat değil, sağlanan enerji tasarrufu

06.10.2017 - 15:34

Mağazaların ışık seviyelerinin yükselmesiyle birlikte aydınlık düzeyi değerlerinin arttığını söyleyen LAMP 83 Satış Grup Müdürü Serhan Acar, AVM’lerin aydınlatma mimarilerinde dekoratif ürünler ile genel aydınlatma armatürleri arasındaki uyumluluğa değindi.

AVM aydınlatmadaki son trend ya da trendler neler?
Değişen tüketici profiline göre, mağazaların ışık seviyeleri yükselince, AVM’ler de buna bağlı olarak, aydınlık düzeyi değerlerini artırmaya başladı. Dekoratif ürünler ile genel aydınlatma armatürleri arasında bir uyumluluk yakalamanın önemi arttı. Her AVM’nin, bulunduğu mekana göre bir kimlik yaratması ve aydınlatma dahil tüm mimarisini buna göre düzenlemesi en önemli konulardan birisi haline geldi.

Sektörel yenilikleri takip etmek adına neler yapıyorsunuz?  
LAMP 83, Türk aydınlatma sektöründe trendleri belirleyen firmalardan birisidir. Biz de dünya ve özellikle Avrupa aydınlatma pazarını, LED ve otomasyon teknolojilerinin gidişatını, internet uyumlu cihazlardaki genel gelişimi gibi konuları yakından takip ediyoruz. Ayrıca özellikle aydınlatma tasarımcıları ve mimarlar gibi karar verici konumundaki profesyonellerin ihtiyaç ve taleplerini dikkate alıyoruz.

Herhangi bir yere konsept ve aydınlatma konusunda çözümler üretmeden önce ne gibi ön çalışmalar yapıyorsunuz? 
Öncelikle mekanı algılamak, iyice tanımak, varsa hazırlanan renderları incelemek ve yaratılan mimari tasarıma uygun çözümleri düşünmek, projenin devamı açısından yapılması gereken bir ön çalışmadır.  Her çözümün, mekanın mimarisine uygun çizgide olması gerekmektedir.

Peki, tasarımlar noktasında size yön veren dinamikler neler?
Burada, daha önce bahsettiğimiz gibi aydınlatmadaki genel trendler ve tasarımcı/mimarların talepleri, bize yön gösteriyor. Karşımıza çıkan ihtiyaç ve taleplere, kendi ürünlerimizi geliştirerek ve tasarlayarak cevap veriyoruz. Bu da sürekli kendimizi güncel tutmamızı, geliştirmemizi sağlıyor. 

Aydınlatmada gerek üreticinin gerekse son alıcının dikkat etmesi gerekenler neler? 
Tüketicilerin genellikle ürünün fiyatına bakarak ‘tekil anlamda en ucuz olan ürüne’ yöneldiklerini gözlemliyoruz. Dolayısıyla enerji verimliliğine yönelim ve bu konudaki farkındalık, henüz istenen seviyede değil. Önemli olan, uygun görülen ürünün daha düşük birim fiyatı değil, talebe bağlı olarak ulaşılmak istenen aydınlık seviyesini sağlayabilecek aydınlatma sistemlerinin maliyeti ve sağlayacağı enerji tasarrufudur.

2017 yılı sizler için nasıl geçti? Neler yapıldı, hangi hedeflere ulaşıldı?
2017’nin ilk sekiz ayında yaptığımız çalışmalar, attığımız yeni adımlar ve ortaya çıkan sonuçlardan memnunuz. Bu şekilde devam edersek, seneyi istediğimiz oranda bir büyüme kaydederek kapatacağız. Öte yandan ürün gamı ve müşterilerimize verdiğimiz hizmet alanlarında yeniliklerin peşinde koşmaya devam ediyoruz. Yılın ikinci yarısında çıkarmayı planladığımız yeni ürünlerin yanı sıra, aydınlatma çağrı merkezi ve elektronik ticaret platformu gibi yeni uygulamaları da; ikinci altı aylık dönemde hayata geçirmeyi planlıyoruz. Şirketin büyümesi ve gelişmesine paralel olarak, kadromuzu da büyütüp istihdam yaratmayı da sürdürüyoruz. Özetle firmamızı daha da iyi yerlere taşıyabilmek için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.

2018 yılı için neler düşünüyorsunuz? Bu yıl için halihazırda planlarınız var mı?
2018 yılı için de, son yıllarda yakaladığımız büyüme ve gelişme trendini devam ettirmeyi planlıyoruz. Özellikle ihracat alanında yeni distribütörler bularak, Avrupa ve Orta Doğu pazarındaki faaliyetlerimizi artırmak niyetindeyiz.

ops

Yukarı