Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

ODAĞINA TÜKETİCİYİ ALAN AVM’LER HER ZAMAN KAZANIR

16.12.2020 - 14:29

AVM’lere 360 derece iletişim hizmeti veren Koperatiff İstanbul Kurucu Ortağı Tolga Kayasu ile pandemi sürecini konuştuk. AVM’lerin ayakta kalabilmeleri için odağına tüketiciyi alması gerektiğini vurgulayan Kayasu, “Eğer sadece bir çekim merkezi olduğunuzu ortaya koyar ancak tüketiciyi odağınıza almazsanız bir süre sonra gücünüzü kaybedersiniz.” dedi.

Hem pandemi hem de kurda yaşanan artışlar sebebiyle AVM sektörü zor bir yılı geride bırakıyor. 2021 yılından beklentileriniz nelerdir?

 

AVM sektörü zor bir yılı geri de bırakırken zor bir yıla daha giriyor. Çünkü geçmişin yaralarını sarmak daha zor olacak. Hem maddi hem de manevi kayıpları gidermek geçen yıldan daha da güç olacaktır. Hem AVM yönetimleri bakımından hem de genel perakende sektörü bakımından toparlanma zamanları bizleri beklemektedir. Her ne kadar birçok AVM kiraları TL’ye çevirse de üreticilerin ve yatırımlardaki ham maddelerin kur bazlı olması markaları oldukça zora sokmuştur.

 

Bu dönemde sürdürülebilirlik sektörün öncelikli konularından. Yeni dönemde sürdürülebilirliğe dair uygulayacağınız stratejiler hakkında bilgi alabilir miyiz?

 

Tüketici aslında kendi yolunu çizmektedir. Yeni gelen tüketiciler dijitali teknolojiyi oldukça kullanmaktadır. Özellikle de pandemi döneminde artan e-ticaret verileri, perakende sektöründe de kendini göstermiştir. Bundan dolayı sürdürebilirliği ele alırsak yeni nesil tüketiciye ayak uyduran markalar devamını sağlayabileceklerdir. Eğer klasik satış ve pazarlama stratejileri uygulamaya devam ederseniz maalesef kapanmalar daha da artacaktır.

 

AVM’lerin hem teknolojik dönüşümden geri kalmaması hem de çekim gücünü kaybetmemesi adına ne tür adımlar atılmalı?

 

Odağına tüketiciyi alan AVM’ler her zaman kazanır. Burada tüketiciyi iyi analiz etmek gerekir. Dikkat ederseniz artık tüketiciler kapalı AVM’lerde fazla vakit geçirmek istemiyor. Bundan dolayı yeni yapılan birçok yatırım açık alanlar üzerine kuruluyor. Birçok AVM kendini hatırlatmak için dijital projeler üretiyor ve tüketicisi ile sürekli iletişim halinde. Hayliyle odağınıza tüketiciyi alırsanız zaten o sizi doğru olarak yönlendiriyor. Eğer sadece bir çekim merkezi olduğunuzu ortaya koyar ancak tüketiciyi odağınıza almazsanız bir süre sonra gücünüzü kaybedersiniz.

 

Teknolojik olarak sosyal medyayı, dijital CRM sistemlerini, arama motorlarını iyi kullanan AVM’ler her zaman diğerlerinden bir adım önde olacaktır. Yeni nesil tüketici, sadece paket servis ya da hizmet kolaylığı değil sürekli hatırlatılmak, sürekli yaşamak istiyor. Zaten bu yüzden birçok proje sadece bir alışveriş merkezi değil alışveriş ve yaşam merkezi konsepti ile hayata geçiyor. AVM’ler bu konsepti dijitale de doğru yansıtabilir iseler yaşamlarını sürdürebilirler.

ASDAS

Yukarı