Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

NOVADA MENEMEN İLE EGE BÖLGESİNE YENİ BİR SOLUK…

14.09.2018 - 14:29

ULUSAL VE ULUSLARARASI MARKALARLA EGE BÖLGESİ’NE YENİ BİR SOLUK GETİRDİKLERİNİ İFADE EDEN NOVADA MENEMEN ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRÜ M. AYKUT BOLAT, “HER ZAMAN DOĞRU İLETİŞİM KURARAK MİSAFİRLERİMİZİN GÜLER YÜZLE, KEYİFLE, MUTLU ALIŞVERİŞ YAPABİLECEKLERİ BİR YAŞAM MERKEZİ OLMAYI HEDEFLİYORUZ. “DEDİ.

Novada Menemen AVM’yi tanıyabilir miyiz? 
İzmir – Çanakkale kara yolu üzerinde, Eski Foça kavşağında yer alan Novada Menemen; 22 Haziran 2017’de açıldı. Menemen’in yanı sıra komşu ilçeleri Aliağa, Dikili, Çiğli, Bergama ve Foça’yı da kapsayan etki alanın yanı sıra kuzey Ege’de yer alan tüm tatil beldelerinin ulaşım yolu üzerinde olması dolayısı ile özellikle hafta sonu ve tatil günlerinde toplamda yaklaşık 4 milyon 200 bin kişinin alışveriş ihtiyacını karşılamaktadır. Novada Menemen, Ege mimarisini yansıtan, açık hava konseptinde bölge halkı ile yerli ve yabancı turistler için renkli bir mola noktasıdır.
Ulusal ve uluslararası 55 markayla, farklı yaş gruplarına hitap eden, eğlence alanlarına ev sahipliği yapan Novada Menemen ile Kuzey Ege bölgesi, hem yepyeni bir mola noktasına hem de yeni bir soluk getirerek alışveriş ve yaşam merkezine kavuşmuş oldu.  Novada Menemen; Türkiye’nin en hızlı gelişen restoran zincirlerinden Köfteci Yusuf’un günde ortalama 9 bin kişiye hizmet verebildiği en büyük şubesine ev sahipliği yaparken, açık hava konseptinde pek çok markayı da ziyaretçisi ile buluşturuyor. 

Novada Menemen AVM’de hangi markalar yer alıyor? Menemen’e ilk defa gelen markalar var mı? 
A101 ve Tekzen’in yanı sıra, erkek ve kadın giyiminde öncü markalardan LC Waikiki, U.S Polo, Koton, Mavi, İpekyol, Altınyıldız Classics, Penti, Ayyıldız, Daffari, Ruba, Şimal Novada Menemen’deki mağazalar arasında yerini aldı. Spor giyimin sevilen markalarından Sarıyıldız ve Hummel ile ayakkabı sektörünün en güçlülerinden Flo, Ataköy Ayakkabı ve Oskar Ayakkabı da Novada Menemen’de açılan diğer markalar arasında bulunuyor. Ev dekorasyonu ve tekstilinin güçlü markaları Madame Coco, English Home, Taç Linens, Özdilek, Şirin Mobilya ve Şirin Baby Mobilya  ile Toyzz Shop, Samsung, Gratis, Watsons, Yves Rocher, Gigi Şeker, Kerem Optik ve Autoroy da Novada Menemen’de hizmet veriyor. 
Novada Menemen’in açık hava konseptli yeme-içme alanında bulunan restoranlar arasında ve dünyanın en büyük köftecisi Köfteci Yusuf ve dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks’ın yanı sıra Köfteci Yusuf’un yeni konsepti Döner Y, Pasaport Pizza, Waffle Kent, Alsancak Unlu Mamüller, PennyCafeve Sokak Kahvecisi de yer alıyor. Çocuk ve yetişkinlere özel eğlence alanı Playland ise Novada Menemen’de yaşam ve eğlence konseptini bir arada sunan markalardan biri. Bunların yanı sıra mart ayında açılan ve etki alanımızda bulunmayan 6 salonlu, son teknoloji görüntü ve ses sistemlerine sahip 3D filmleri tüm dünya ile aynı anda izleme şansı sunan My Cinelife sinemaları da alışveriş merkezimizin önemli markalarındandır. 

Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Peki, siz sosyal medyayı etkin olarak kullanıyor musunuz? 
Gerek alışveriş merkezimizin tanıtımı ve etkinliklerin duyurusu gerekse markalarımızdan haberlerle takipçilerimizin alışveriş fırsatlarını yakalamaları, gerekse misafirlerimizin bize hızlıca ulaşarak taleplerini iletebildikleri aktif ve anlık olarak 24 saat gözümüz kulağımız olduğunu düşündüğümüz için etkin olarak sosyal medyayı kullanıyoruz. Biz her geçen gün artan takipçilerimize, alışveriş fırsatları, etkinlik ve kampanya duyurularının yanı sıra sıkılmadan keyif alacakları kanallar oluşturmayı önemsiyoruz. Oyunlar, bilgiler, tanıtımlar, videolar ile anında ve dinamik bir dil bizim için sosyal medya. Sosyal medya ajansımızın profesyonel ekipleri, pazarlama departmanımız ile koordineli olarak 24 saat tüm sosyal medya kanallarını aktif ve dinamik tutmayı sağlıyor ve önemsiyoruz. 

Etkinlik planlamalarınızda en çok hangi konseptler üzerinde duruyorsunuz? 
Alışveriş merkezimizin açıldığı günden bugüne geçen 1 sene içinde hemen hemen tüm ulusal ve bölgesel özel gün ile ilgili etkinlikler gerçekleşirdik. Misafirlerimizin alışveriş eğilimleri ve beklentilerini etkinlik ve kampanyalara gösterdikleri reaksiyonları ve taleplerini yakından takip ederek etki alanımızdaki hedef kitlemize daha önce yaşamadıkları keyifli  alışveriş deneyimleri sunmaya gayret ediyoruz.  Buna en iyi örnek; İzmir gibi kara hasret bir gölgede sevgililer gününde kar yağışı altında gerçekleştirdiğimiz dans etkinliği gösterilebilir. Alışveriş merkezimizin swot analizini çıkararak eksik yönlerimizi gidermeye artı yönlerimizi daha da güçlendirmeye özen gösteriyoruz. Yılın başında gerçekleştirdiğimiz bir yıllık pazarlama planımız kapsamında dönem dönem ticari kampanyalar, özel etkinlikler, konserler, kimi zaman küçük kimi zaman büyük ama sürekli ziyaretçilerimizin keyif alacağı bir yaşam merkezi olma yolunda çalışmalarımız hız kesmeden devam etmektedir.  
İzmir, AVM potansiyeli ve rekabeti açısından önemli bir şehir. Siz bu rekabette rakiplerinizden farklılaşmak adına neler yapıyorsunuz? 
Bahsettiğiniz gibi İzmir Türkiye’nin 3. büyük şehri olarak önemli sayıda da alışveriş merkezi yatırımının yer aldığı bir şehir. Alışveriş merkezlerinin büyük bir çoğunluğunun yer aldığı bölgelerden biraz uzağız. Bizim etki alanımız Aliağa, Menemen, Bergama, Foça, Dikili ve üzerinde yer aldığımız İzmir, Çanakkale Asfaltının yol misafirleri. Bu yönden bakınca bizim etki alanımızda rakibimiz diyebileceğimiz bir alışveriş merkezi aslında yok. Bununla beraber bir sene öncesi alışveriş merkezimiz kurulmadan önce, Mavişehir, Karşıyaka gibi lokasyonlardaki alışveriş merkezlerine uzun bir trafik sonrası ulaşan bu bölgelerde yaşayan misafirlerimiz, çok daha kolaylıkla aradıkları her şeye ulaşabiliyor olmanın keyfini yaşıyorlar. Sürekli gerçekleştirdiğimiz event ve kampanyalarında etkisi ile yeni sloganımızda da belirlediğimiz gibi “Alışveriş, Eğlence, Moda, Lezzet ve kısacası Hayat Yanı Başında” diyoruz etki alanımıza. Etki alanındaki kitlenin beklentilerini doğru analiz edebilen, yenilikleri ve farklılıkları takip edebilen doğru lokasyonda doğru konsepti sunabilen ve aslında en önemlisi de duygusal bağı kurabilenler, memnuniyeti sağlayabilenler bir tık daha başarılı oluyor. Bizde her zaman doğru iletişim kurarak misafirlerimizin güler yüzle, keyifle, mutlu alışveriş yapabilecekleri bir yaşam merkezi olmayı hedefliyoruz. 

Enerji verimliliğini sağlamak adına neler yapıyor, hangi sistemleri kullanıyorsunuz?
AVM’mizdeki enerji tüketiminin en büyük kısmı mağazalarımızın iklimlendirilmesi için harcanıyor. Tipik bir mağazanın toplam faturasının yüzde 50’sinden fazlası ısıtma-soğutma için ödeniyor. Mevcut binalarımızın yalıtımlı olması nedeni ile yüzde 50’ye varan oranlarda enerji tasarrufu yaptığımız bir gerçek.
AVM’mizde tüketilen toplam elektrik enerjisi içinde aydınlatmanın payı yüzde 20 civarındadır. Aydınlatmada verimliliğin sağlanması ile hem görsel, hem bütçesel rahatlama sağlayacağının bilincindeyiz. Aydınlatmada enerji tasarrufu, görsel konfordan ödün vermeden, gerekli en az aydınlık şiddetlerinin sağlanması ile elde edilir. Bunun için öncelikle düşük verimli ışık kaynakları yerine yüksek verimli ışık kaynakları kullandırıyoruz. 

playpark

Yukarı