Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

MR MALL RETAİL, AVM’LERİN DEĞERİNE DEĞER KATACAK

12.10.2020 - 10:48

Kısa bir süre önce MR Mall Retail Yönetim Kiralama ve Yatırım Danışmanlığı şirketini kuran Ömer Gamzeli, projelere değer katmayı amaçladıklarını söyledi. Şimdiden 2 tane AVM projesini portföylerine katmaya hazırlandıklarını belirten Gamzeli, “Eminim kısa sürede portföyümüz genişleyecek ve bu gelişmeleri sizlerle paylaşmaktan mutlu olacağız.” dedi.

Ömer Bey, MR Mall Retail Yönetim Kiralama ve Yatırım Danışmanlığı şirketini kurarken hangi amaç ve hedeflerle yola çıkıldı? Sizden dinleyebilir miyiz?

Uzun yıllar pek çok zor projeleri yönetip geliştirdim ve gördüm ki değerli projeler yanlış yönetim ve kiralama stratejileri yüzünden değer kaybediyor. MR Danışmanlık olarak öncelikli hedefimiz, bu projeleri sabır ve zamanla beraber olması gereken değere tekrar taşımak. Bu da “doğru planlama ve uygulama, gerekliyse mimari değişiklikler, bulunduğu lokasyona ve mimariye göre marka karmasının oluşturulması, etkili pazarlama stratejileri ile kısacası profesyonel bir yönetim ile mümkündür” diye düşünerek yola çıktık.

Sektöre yönelik çalışmalarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sektörde ihtiyaç duyulduğu sürece AVM ve varlık yönetimi, proje geliştirme, yatırım, kiralama ve marka danışmanlığı gibi konularda danışmanlık hizmeti sunacağız.

İyi bir AVM yönetimi nasıl olmalı?

Bir AVM’nin başarısı öncelikle profesyonel bir işletme yönetimidir ve bu kıstası doğru kiralama, etkili pazarlama çalışmaları, güvenlik temizlik operasyonu, mimari konsept, bulunduğu lokasyon, ziyaretçi ulaşımı ve hitap edeceği hedef kitlenin takip ettiğini söyleyebilirim.

Yakın zamanda portföyünüze yeni projeler katılacak mı?

Hizmetlerimizden herhangi birine ihtiyaç duyan yatırımcılar bize ulaşmaya başladılar ve bizim de değerlerine değer katacağımızı düşündüğümüz yatırımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor. Şimdiden 2 tane AVM projesi, yönetim ve kiralama danışmanlık hizmeti almak için bünyemize katılmak üzere. Eminim kısa sürede portföyümüz genişleyecek ve bu gelişmeleri sizlerle paylaşmaktan mutlu olacağız.

AVM sektöründeki gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

AVM’ler sadece alışverişin değil eğlencenin de merkezi haline gelmeye başlamıştı. Artan rekabette farklılaşmak isteyen AVM’ler yeni eğlence konseptleri arıyordu. Bu da hem çocuklara hem de yetişkinlere özel eğlence hizmeti veren şirketlerin sayısını ve rekabetin gücünü artırıyordu. Ancak günümüze baktığımızda Covid-19 her yeri etkisi altına aldığı için salgın mücadelesi daha çok rekabet konusu haline geldi. Şu anda hijyene önem veren, kuralları kati şekilde uygulayan ve bunları ziyaretçilerine gösterebilen AVM’ler ve sektörümüzdeki perakende mağazaları rekabet gücünü artırmış oluyor. Bu sayede hangi AVM’lerin ziyaretçilerini, kiracılarını, personellerini yani işini önemsediğini su üstüne çıkarıyor.

ds

Yukarı