Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

MEYDAN 54’TE İLK KİRALAMA AŞAMASINDA KİRASIZ DÖNEM UYGULAMASI

20.08.2019 - 09:54

MEYDAN 54’ÜN MİMARİ ÖZELLİKLERİ VE MARKA KARMASI HAKKINDA BİLGİ VEREN MEYDAN 54 AVM MÜDÜRÜ MEHMET SÖNMEZ, PERAKENDECİLERE KİRALAMA AŞAMASINDA SUNDUKLARI AVANTAJLARDAN DA BAHSETTİ.

İlk olarak Otto Yatırım’ı tanıyabilir miyiz?
Otto Yatırım İnşaat A.Ş. firması, özellikle inşaat sektöründe faaliyet gösteren tamamen yerli sermaye ile kurulmuş bir şirkettir. Alışveriş merkezleri, kamu binaları, özel villa imalatları ve yurt binaları inşa ediyor. Sakarya’ da bulunan Ada Center AVM ve Meydan 54 Yaşam ve Ticaret merkezi Otto yatırım firması tarafından yapılmıştır. 

AÇIK KONSEPTLİ BİR YAŞAM MERKEZİ
Meydan 54 nasıl bir mimari özelliğe sahip? Karma proje olarak tercih edilmesindeki etkenler nelerdir?

Meydan 54 açık konseptli bir yaşam merkezi olarak tasarlanmıştır. Toplam 4 bloktan oluşuyor. Adından da anlaşılacağı gibi blokların ortasında süs havuzları ve çocuk oyun havuzlarını barındıran 8 bin metrekarelik bir meydana sahip. Meydan bölümünde mağazalar için oluşturulan bağımsız bölümler ve üst katlarında ise ticari ofisler bulunuyor. Toplam 25 bin metrekare kapalı alana sahip. 92 ofis ve 51 mağaza alanı, 250 araçlık kapalı, 600 araçlık açık otopark alanı bulunuyor. Ayrıca aynı parselde bulunan yaklaşık 12 bin metrekarelik 2. etap için bekleyen bir alan mevcut.

AVM’nin lokasyonundan bahseder misiniz? Proje için neden Sakarya tercih edildi?
Alışveriş merkezimiz Sakarya – Ankara karayolu üzerinde (E-5) ve il sınırları içerisinde kalan Erenler içesinde yer alıyor. Hem İstanbul hem de Ankara yönüne giden ziyaretçilerin rahatlıkla ulaşabileceği kavşak üzerindedir. Sakarya ili merkezi kabul edilen Adapazarı ilçesine 5 dakikalık mesafededir.
Ülkemizin başkentine ve ticaretin kalbi olan İstanbul’a yakın mesafede bulunan şirin ilimiz Sakarya, ticari anlamda ciddi bir ekonomik merkez durumundadır. Lojistik anlamda sıkıntısız olan bu şehrimiz ticari olarak da hızlı gelişimi göz önünde bulundurularak tercih edildi.

KİRASIZ DÖNEM UYGULAMASI
Perakendeciye kiralama aşamasında sunduğunuz avantajlar var mı? Markalar neden Meydan 54’ü tercih etmeli?

Perakende sektöründe son dönemde yaşanan sıkıntıları yakından takip ediyoruz. Bu zorlukların üzerinden yatırımcı ve perakendecinin ortak hareketi ile gelinebileceğinin de farkındayız. 
Meydan 54 Yaşam ve Ticaret Merkezi olarak özellikle ilk kiralama aşamasında sektörüne göre ciddi kirasız dönem uygulaması yapıyoruz. Markalarımıza bu şekilde destek veriyoruz.

AVM’de hangi markalar var?
Alışveriş merkezimizde yiyecek sektörünün en önemli markalarından olan Köfteci Yusuf, tekstil sektörünün en iyileri arasında bulunan Mavi Jeans, Koton, U.S. Polo A.S.S.N ve Hummel markalarımız bulunuyor. Ayrıca yerel olarak hediyelik eşya ve şal&eşarp mağazalarımız da var.

92 ADET OFİS
Alışveriş merkezinin yanı sıra ofis bloğunuz da bulunuyor. Ofis bloğunuzdan bahseder misiniz? 

Meydan 54 Yaşam ve Ticaret Merkezi’mizin üst katlarında 92 adet ofis bulunuyor. Organize sanayi bölgesinde ticari faaliyetlerini gösteren ülkemizin tanınmış firmalarının müşterilerini ve misafirlerini gönül rahatlığıyla ağırlayabilecekleri her türlü konforu sağlanmış ofis katlarımızda, her sektörden yerini alan sanayicilerimiz var.
Hayatımızın ticari anlamda ihtiyaçlarını da aynı merkez içerisinde çözebileceğimiz bu konseptte diş doktoru, avukat, mimarlık ofisleri, projelendirme, bilişim teknolojileri, enerji ve daha birçok alanda faaliyet gösteren ofislerimiz bulunuyor.

Sektörde bir süredir kiralama konusunda sıkıntılar yaşanıyor. Uzun zamandır AVM sektöründe yöneticilik yapan biri olarak gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ülkemizin içende bulunmuş olduğu ekonomik durum haliyle sektörümüzde de birtakım sıkıntıları beraberinde getiriyor. Özellikle yabancı para birimi üzerinden yapılan sözleşmelerin halen Türk Lirası cinsinden dönüşümleri üzerinde anlaşmazlıklar devam ediyor. Son zamanlarda TL bazlı yapılan sözleşmelerde metrekare birim fiyatları çok yüksek tutuluyor. Yatırımcının ve perakendecinin ortak noktayı bulma konusunda aynı paydaşları değerlendirmek zorunda oldukları bir dönemi yaşıyoruz. Sektörde bulunan tüm değerler bu süreci iyi analiz etmek zorundadır. 

GGG

Yukarı