Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

METROPOL İSTANBUL İLKLERİ HAYATA GEÇİRECEK

16.11.2018 - 11:19

Asset Yatırım Yönetim A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Merve Timurlenk Şengül: “İstanbul’un Özlem Duyduğu Yaşam Alanıyla, Seçkin Kafe Ve Restoranlarıyla, Spor Alanları, Sineması, Doğru Konumlanmış Markaları Ve Avantajlı Konumuyla Metropol İstanbul 2019 Yılına Damgasını Vuracak.”  

Metropol İstanbul’dan bahseder misiniz? Nasıl bir proje? Yatırımı hangi firma tarafından gerçekleştiriliyor?
Metropol İstanbul AVM-YBL (YAŞAM BLOKLARI); İstanbul İli, Ataşehir İlçesi, Atatürk Mahallesi’nde konumlanmıştır. AVM ve YAŞAM BLOKLARI seçkin, çekici ve güvenli bir merkez oluşturmak amacı ile iç ve dış mimarisi başta olmak üzere; hemen her detayı özenle çalışılarak tasarlanmış bir karma kullanım projesidir. 
İstanbul’un en önemli lokasyonlarından birinde ve karayolu ulaşımı ile tüm çevreyollarına yaklaşık 10 dakikalık mesafede yer alan Metropol İstanbul, alışveriş merkezi olarak değil; yaşam alanı olarak inşa edildi. Bu özel projenin yatırımını ASSET YATIRIM YÖNETİM gerçekleştiriyor.
Kaç metrekare alan üzerinde kuruldu? Metropol İstanbul için kendi türünde Türkiye’nin en büyük projesi olarak lanse ediliyor. Diğer karma projelerden farkı nedir?
120 bin metrekare arsa alanı ve yaklaşık 1 milyon metrekare inşaat alanı olan Metropol İstanbul, içerisinde 2 bin 136  bağımsız bölümden oluşan yüksek donatılı ofis blokları, sıcak ve rahat yaşam rezidans blokları, 80 bin metrekarelik alışveriş merkezi, 5 bin 900 araçlık kapalı otoparkı, 800 metre uzunluğunda modern açık hava alışveriş caddesi, İstanbul’un eşsiz manzarasının izlenebileceği 330 metre uzunluğa sahip Türkiye’nin en yüksek görkemli kulesi, 1 kilometre uzunluğundaki festival ve etkinlik alanları, spor ve park alanları gibi üniteleri içinde bulunduran en büyük karma projelerden biridir.

ALIŞVERİŞ MERKEZİ DEĞİL YAŞAM ALANI

AVM’nin toplam kiralanabilir alanı kaç metrekare? Nasıl bir konsepte sahip olacak?

Yaklaşık 80 bin metrekare kiralanabilir alana sahip olan Metropol İstanbul projesi, yatay mimaride 3 alışveriş katı ve 250 mağazadan oluşuyor. Toplamda 4 bin araçlık 2 bodrum kat “otopark katı” olarak kullanılmaktadır. Farklı konseptlerde tasarlanan avlulara geçişlerde ise “gateway”ler ve “gateway”ler arasında da geçiş koridorları bulunuyor.
Metropol İstanbul bir “alışveriş merkezi değil; yaşam alanı” diyoruz.  Çünkü biz ziyaretçilerimiz için saatleri değil; tüm günü keyifle geçirebilecekleri bir proje tasarladık. Alışverişin eğlence ve kültürel aktivitelerle bütünleşeceği, açık ve kapalı alanların entegre olacağı, cadde ve sokaklarında insanların sosyalleşeceği alanlar oluşturarak ilkleri hayata geçirdik.

Kiralama konusunda nasıl bir yol izliyorsunuz? Metropol İstanbul’a markaların ilgisi nasıl? 
Herkesin içinde olmak isteyeceği yeni yaşam adresi olan Metropol İstanbul, moda, alışveriş, eğlence, spor, kültür, sanat, cadde, park, yeme-içme, sinema, konfor, rahat ulaşım gibi birçok unsuru içinde barındıracak şekilde planlandı. Çok yakın zamanda inşaatı bitecek olan İstanbul Finans Merkezi’nin 250 bin kişilik ilave istihdam öngörüsü ile tüm yerli ve yabancı markaların kalbi projemizde olmak için atıyor. 2019 yılında, sadece Ataşehir’ de değil; İstanbul’da ikamet eden herkesin ilk tercihlerden biri olacağız. Bu hedef ve gözlemlediğimiz ihtiyaçlar doğrultusunda Metropol İstanbul’daki alanların yüzde 30’unun ağırlıklı dünya mutfağı ile hizmet verecek yeme&içme bölümü için, yüzde 20’sinin eğlence ve sanat sektörü için, yüzde 20’sinin büyük mağazacılık hizmeti için, yüzde 30’unun ise tekstil, ev tekstili ve elektronik hizmeti için kiralamalarını gerçekleştirmekteyiz. 

Projedeki yeşil alanların kullanımı ve güneş panelleri ile Leed Gold sertifikasına sahipsiniz. Bu çalışmalardan bahseder misiniz?
AVM – YBL (YAŞAM BLOKLARI)’ler Amerika Yeşil Bina Konseyi (USGBC) tarafından geliştirilen LEED (Leadership in Enerji and Environmental Design) Core & Shell (CS) derecelendirme sisteminde belirtilen çevre şartlarını ve performans kriterlerini karşılayacak şekilde inşa edilmiştir. LEED GOLD sertifikasına sahip olan bu projenin tasarımı uluslararası mimarlık ofislerince gerçekleştirilmiştir. Yaşam bloklarının tasarımı RMJM ofisine; AVM tasarımı ise ROY HIGGS INTERNATIONAL ofisine aittir.

KEYİFLE VAKİT GEÇİRİLECEK ALANLAR…

Sosyal alanların kullanımı nasıl tasarlandı?

Çağdaş ve sanatsal etkinlikler yapmak, aile eğlence merkezi ile eğlencenin de adresi olabilmek adına; 800 metre yatay uzunluğa sahip bir alanda İstanbul’un özlem duyduğu yaşam alanını kurduk.  Ziyaretçilerimiz 5 bin metrekarelik bu alanda alışveriş yaparken aynı zamanda çeşitli performanslar izleyebilecekler. Yine 5 bin metrekareye yayılan çocuk ve genç oyun alanlarımız, 1 kilometre uzunluğundaki açık park ve spor salonlarımız, yüksek kalitede hizmet sunacak olan sinemamız, kafe ve restoranlarımız ile ziyaretçilerimiz Metropol İstanbul’da tüm gün keyifle vakit geçirebilecekler.

Konut ve ofis alanlarında oturumlar başladı mı? Ne zaman başlayacak?
Konut ve ofis bloklarımızda yaşam yaklaşık 1 yıl önce başladı. Şu anda, yaklaşık olarak yüzde 80 oturumun gerçekleştiği projede toplamda, 15 bin kişi çalışan ve oturan nüfus bulunmaktadır.

Açılış tarihi ne zaman? Açılışa özel nasıl bir etkinlik ya da kampanya oluşturmayı planlıyorsunuz?
Küresel krizin perakende sektöründeki negatif etkilerine ve ekonomide yarattığı belirsizliğe rağmen, perakende markalarımıza ve ziyaretçilerimize verdiğimiz söz ile Metropol İstanbul Alışveriş Merkezi’mizin açılış tarihini 19 Nisan 2019 olarak açıkladık. Heyecanla açılışı bekleyen tüm paydaşlarımıza önemli bir sürprizimiz de AVM açılışımızdan dört ay önce Aralık 2018’de Metropol İstanbul’un kapılarını DasDas ile açıyor olmamız. Bu bağlamda, İstanbul’a çok önemli bir kültür sanat merkezi daha kazandırmanın haklı gururunu yaşamaktayız. Açılış öncesi yapacağımız etkinlikler ile hedef kitlemize ulaşıp merak uyandırmaya devam edeceğiz. Açılış törenimizde ise kültür-sanat ve eğlence dünyasının da içinde olacağı çok yönlü etkinlikler ve açılışımıza özel kampanyalar yapacağız. 

metropol

playpark

Yukarı