Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

METREKARE BAŞINA DÜŞEN MUTLULUĞA BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ

16.07.2019 - 09:30

ESPARK ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRÜ BERKAY DAMGACI:” MÜŞTERİ BEKLENTİ VE TALEPLERİNE HIZLI ŞEKİLDE YANIT VEREBİLEN DİNAMİK YAPIMIZ, ESPARK ALIŞVERİŞ MERKEZİ’NİN 12 YILLIK BAŞARISININ EN ÖNEMLİ ANAHTARIDIR. SADECE METREKARE BAŞINA DÜŞEN CİROYA DEĞİL, AYNI ZAMANDA METREKARE BAŞINA DÜŞEN MUTLULUĞA DA BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ.” 

Espark AVM olarak ilk açıldığınız günden bu yana nasıl bir gelişim izledi? 
Açıldığımız günden bu yana birçok yenilikçi projeyi hayata geçiriyoruz. Bununla birlikte, bölge insanını dikkatlice analiz edip duygu ve düşüncelerindeki değişimleri, verdikleri mesajları yakından takip ederek en hızlı şekilde kendimizi buna adapte ediyor ve çoğu zaman değişime öncülük ediyoruz. Ziyaretçilerimiz, geri bildirimlerini her zaman yazılı veya sözlü olarak vermiyorlar. Algılarımızı açık tutup her türlü durum ve olguyu derinlemesine inceleyerek doğru zamanda doğru mesajı almanın ve bu doğrultuda aksiyon almanın kritik noktalardan biri olduğuna inanıyoruz. Ziyaretçilerimizin birçok ulusal ve uluslararası markayı tek çatı altında bulabilecekleri, kaliteli ürün ve hizmetlere güvenle ulaşabilecekleri, alışveriş yapmak dışında da keyifli vakit geçirebilecekleri ve anı biriktirebilecekleri bir marka olarak hizmet veriyoruz. Alışveriş merkezimiz ilk açıldığında, “Espark” sadece bir alışveriş merkezinin ismi idi. Bugün gelinen noktada ise Espark, bölgenin en güçlü markalarından biri haline geldi. Sadece Eskişehir için değil, çevre iller için de bir cazibe merkezi olmayı başarmak bizi çok mutlu ediyor.  

AVM’lerde uzun süren başarının sırrı nedir? Siz başarınızı neye borçlusunuz?
Uzun soluklu başarıyı yakalayan alışveriş merkezlerine baktığımızda, bunların en önemli ortak özelliklerinin öncelikle ziyaretçileri ve müşterileri, ama aynı zamanda perakendeciler ile yatırımcıları da mutlu edebilen projeler olduğunu görüyoruz. Tüm paydaşların beklentileri zamanında ve doğru anlaşılıp aksiyon alındığında başarı da beraberinde geliyor.
Zaman içerisinde değişen müşteri beklenti ve taleplerine hızlı şekilde yanıt verebilen dinamik yapımız, Espark Alışveriş Merkezi’nin 12 yıllık başarısının en önemli anahtarıdır. Kısaca bizler, sadece metrekare başına düşen ciroya değil, aynı zamanda metrekare başına düşen mutluluğa da büyük önem veriyoruz.  

Müşteri ile duygusal bağ kurmak için neler yapıyorsunuz?
Duygusal bağ oluşturmak uzun bir süreç gerektirir. Ziyaretçiler, alışveriş merkezinin içine girdikleri andan itibaren, müşteri deneyiminin her safhasında değer görmek ve bunu sürekli yaşamak isterler. Bu noktada, ziyaretçimizi karşılayan güvenlik görevlilerimizden başlayarak, temizlik ve danışma görevlilerimiz, perakendeciler, alışveriş merkezi yönetimi, fiziksel unsurlar, yenilikler, etkinlikler, hizmet kalitesi gibi alışveriş merkezinde vakit geçirilirken karşılaşılan her türlü unsur devreye giriyor. Ziyaretçilerimiz, tüm bu deneyimler sonucunda, alışveriş merkezimizden mutlu ayrılıyorsa ve bu her ziyaretlerinde aynı şekilde devam ediyorsa, onlara değer verdiğimizi hissediyorlarsa, duygusal bağ oluşmaya başlıyor. Yani buradaki “mutlu deneyimi” mümkün kılacak sistemi oturtmak ve bunun sürekliliğini sağlamak, alışveriş merkezi yönetimi olarak bizim için en büyük görevdir. 

GGG

Yukarı