Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

MarkAntalya şehre değer katmaya devam ediyor / MarkAntalya continues to add value to the city

15.11.2016 - 17:40

MarkAntalya Alışveriş Merkezi geçtiğimiz günlerde 3. yılını kutladı… MarkAntalya bu üç yıl içerisinde bünyesinde ne kadar ziyaretçi ağırladı ve kuruluşundan bu yana neler gerçekleştirdi?
Açıldığımız günden bu yana yerli ve yabancı yaklaşık 50 milyonun üzerinde ziyaretçimizi ağırladık. Bu sayı, sektör ortalamasının oldukça üzerinde… Bu süre zarfında ziyaretçilerimizi, şehirde ilk kez gerçekleştirilen birbirinden keyifli birçok etkinlikle buluşturduk ve çoğu Antalya’ya ilk kez gelen markalarla tanıştırdık. Ziyaretçilerimize, ferah, huzurlu ve temiz bir ortamda keyifle alışveriş yapma imkanı sunduk ki geçtiğimiz üç yıl boyunca ziyaretçilerimizden aldığımız en önemli geri dönüş buydu. Hem içerideki hizmet kalitesi hem de müşteri sadakati anlamında bu süreçte çok yol kat ettik. Ziyaretçilerimize bu zaman zarfında yaşattığımız deneyim sayesinde, ziyaretçilerimizle aramızda çok özel bir duygusal bağ kuruldu. Daha basit bir deyimle, onların gözünde “Antalya’nın AVM’si” olduk. Bu da bize bir sonraki yıl için daha fazlasını yapma motivasyonunu sağladı.

MarkAntalya’nın Antalya’ya, Antalya’nın MarkAntalya’ya katkısı neler oldu? MarkAntalya AVM ile Antalya’da neler değişti?
Öncelikle şunu söylemeliyim ki, şehir halkı MarkAntalya’yı çok sevdi ve çok çabuk benimsedi. Bu; bir alışveriş merkezinin başarısını ölçmede son derece önemli bir kriter…
MarkAntalya’nın kısa sürede gösterdiği başarı ivmesi, sektörde de birçok perakendecinin ve çok önemli markanın ilgisini çekti. Sektör, Antalya’daki potansiyeli fark etti ve gerek markalar gerekse yatırımcılar bu anlamda şehri daha yakından takip etmeye başladılar. Bu da ilerleyen günlerde Antalya’da perakende sektöründe daha büyük yatırımların yapılacağının işaretini veriyor.
Sadece yurt içinde değil, yurt dışında da şehrimizin adını başarılarıyla duyurmaya biz MarkAntalya olarak devam ediyoruz. Sektörde ilk ve tek olan Persian Shopping Fest bunlardan biri. Antalya, 18 Mart-7 Nisan tarihleri arasında İran’da doğanın uyanışı ve bahar bayramı anlamına gelen Nevruz Dönemi’nde yaklaşık 75 bin İranlı turisti ağırlıyor. Alışverişin çok yoğun yaşandığı bu dönemde İranlılar için MarkAntalya olarak bir alışveriş festivali düzenledik. Adına Persian Shopping Fest dediğimiz ve marka tescilini de aldığımız bu festivalin duyurularını İran televizyon kanallarında verdiğimiz reklamlarla duyuruyoruz. Dolayısıyla İranlı turistler daha Nevruz tatili planlarını yaparken Antalya ve MarkAntalya’dan haberdar oluyorlar ve kararlarını ona göre veriyorlar. Bu dönemde mağazalarımız ciro sıralamasında Türkiye birincilikleri elde ediyorlar.  Böylece sadece alışveriş merkezine değil, şehir turizmine de katkı sağlamış oluyoruz. 
Persian Shopping Fest ile geçtiğimiz Haziran ayında, Uluslararası Alışveriş Merkezleri Derneği’nin (ICSC) düzenlediği Solal Marketing Awards 2016’da finale kaldık ve Berlin’de düzenlenen ödül töreninde MarkAntalya’yı temsil ettik. 

MarkAntalya bünyesinde yer alan markalara ne tür avantajlar sunuyor? 
JLL Türkiye tarafından yönetilen Markantalya, açıldığı günden bugüne her daim perakendecisi ile omuz omuza, kurumsal ve profesyonel bir yönetim anlayışı benimsedi. Bünyesindeki markaların verimliliklerini çok yakından takip ederek, pazarlama stratejilerini bu verilere ve bu ölçümlere göre oluşturdu. Şehrin tüm dinamiklerini göz önünde bulunduran, gündemini tutan yönetim anlayışı ile mağazaları ve şehir arasında iyi bir köprü olmaya çalıştı. Şehre İranlı geldi, festival yaptı. Expo açıldı, şehir Expo’yu ilk Markantalya’dan duydu, Expo biletini Markantalya’dan aldı. Tiyatro sinema festivali yapıldı, bir sahne de Markantalya’ya kuruldu, bir salon da Markantalya’da ayrıldı. Bunun gibi birçok örnek sıralanabilir ama özünde şehirle her daim iç içe bir yönetim anlayışı ile perakendeci memnuniyetini de üst seviyede tutmayı başardı.

 

MarkAntalya Shopping Mall celebrated its 3rd year recently… How many visitors MarkAntalya has welcomed for these three years and what has it done since its foundation?
We have welcomed more than 50 million visitors from domestic and abroad since the day we opened. This number is well above the sector average … During this time we have put our visitors together with many enjoyable events for the first time in town and introduced most of the first brands in Antalya. Our guests were able to enjoy shopping in a spacious, peaceful and clean environment and this was the most important feedback we received from our visitors for the past three years. We have come a long way in this process both in terms of service quality and customer loyalty. Thanks to the experience, we have experienced with our visitors during this time that a very special emotional tie was established between our visitors and us. In simpler terms, we have become “the shopping mall of Antalya” in their eyes. This has motivated us to do more for the next year.

What was the contribution of MarkAntalya to Antalya and of Antalya to MarkAntalya? What changed in Antalya with MarkAntalya Shopping Mall?
First, I must say that city people loved MarkAntalya very much and adopted it very quickly. This is an extremely important criterion for measuring the success of a shopping mall …MarkAntalya’s short-term success acceleration attracted the attention of many retailers and very important brands in the sector.. The sector noticed the potential in Antalya and both brands and investors started to follow the city more closely in this sense. This gives the signs of further investment in the retail sector in Antalya in the coming days. We, as MarkAntalya, continue to announce the success of our city not only in Turkey but also abroad. The Persian Shopping Fest, the first and only in the industry is one of them. Antalya welcomes about 75 thousand Iranian tourists between 18th March and 7th April in Nawruz Period, which means the awakening of nature and the spring festival in Iran. In this period when shopping is very busy, we, as MarkAntalya, organized a shopping festival for the Iranians. We advertise the announcements of this festival, which we call Persian Shopping Fest and also took the trademark license, with advertisements on Iranian TV channels. Therefore, while Iranian tourists are planning their Nawruz holiday, they become aware of Antalya and MarkAntalya and they make their decisions according to it. In this period, our stores are getting first place in the ranking of turnover in Turkey. Thus, we contribute not only to the shopping centre but also to the city tourism. 
In last June, we were in final stage in Solal Marketing Awards 2016, which was held by International Association of Shopping Centres (ICSC, with Persian Shopping Fest and We represented Mark Antalya at the awards ceremony held in Berlin. 

What kind of advantages does MarkAntalya offer for the brands within its possession? 
Markantalya, which is managed by JLL Turkey, adopted a corporate and professional management approach as always shoulder-to-shoulder with its retailer since the day it was opened. By following closely the efficiency of the brands in its context, it formed marketing strategies based on these data and metrics. It tried to be a good bridge between stores and city with a management approach that considers all the dynamics of the city and keeps its agenda. Iranian came to the city and then it organized festival. Expo was opened and the city heard of Expo from Markantalya for the first time. Expo purchased its ticket from Markantalya. Theatre cinema festival was held and a stage is also established in Markantalya, a movie theatre was also reserved in Markantalya. Many examples like this can be listed but it succeeded in keeping retailer’s satisfaction at the top in essence with a management approach of to be always within the city.

playpark

Yukarı