Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

KONYA’NIN PARLAYAN YILDIZI: KULESİTE AVM

13.06.2019 - 14:35

AÇILIŞLARINDAN BU YANA MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET SUNDUKLARINI SÖYLEYEN KULESİTE AVM MÜDÜRÜ MUSTAFA TOTAN, “KULESİTE, KONYA’DA BİR AVM OLMAKTAN ÖTEYE GEÇMİŞ, KONYA ŞEHRİNİN YILDIZI PARLAYAN BİR MARKASI OLMUŞTUR.” DEDİ.

Marka karmanız hakkında bilgi verir misiniz?
Açılışımızdan bu yana tamamıyla müşteri odaklı olmamız hedef kitlemizin istekleri doğrultusunda hizmetleri sunuyor olmamız marka karmamızı şekillendirmemizde öncelikli sıradadır. Zengin marka karmamızı oluştururken bu odak noktasından yola çıkarak oluşturmuş bulunmaktayız. Her geçen gün artan rekabet ortamı ve hedef kitle ihtiyaçlarının sınırlarının giderek büyümesi bizi marka karmamızı daha da çeşitlendirmeye ve büyütmeye yöneltmiştir. Renovasyon sürecimizi de marka karmamızın daha da zenginleştirilmesi düzleminde yönetmiş bulunuyoruz. Ulusal ve uluslararası alanda tercih edilen ve müşteri tercihlerinde ilk sıralarda yer alan markalarla çalışma prensibi içerisinde hizmetlerimize devam ediyoruz. 

MÜŞTERİ ODAKLI HİZMET
Bir alışveriş merkezinin marka olabilmesindeki en önemli adımlar nelerdir? Kulesite AVM açılışından bu yana marka olmak adına nasıl bir yol kat etti?

Marka olmak bir süreçtir. İnsanların bilinçli ve severek tercih ettiği, satın aldığı ürün veya hizmeti mutlulukla edindiği bir süreç. Bir AVM’nin marka olabilmesi de tamamen bu süreçte verdiği hizmetlere bağlıdır. Giderek artan rekabet ortamında neden tercih edildiğidir. AVM’nin marka olması; mağaza karmasını uygun şekillendirmesi, ziyaretçilerin alışveriş yapmak için tercih etmesinin yanında doyasıya eğlenmelerini sağlama yeme içme gereksinimlerini gönül rahatlığıyla giderebilmeleri, sosyo-kültürel faaliyetlere katılabilmeleri ve tercih edilebilirlik, haliyle markalaşma için önemli unsurlardır.  Marka olmanın en önemli adımlarını güven, sadakat, kalite olarak sıralayabilirim. Kulesite AVM açılışından bu yana, hep müşteri odaklı hizmet sunma gayesinde bulunduğu için ziyaretçilerini memnun etme konusunda oldukça başarılı bir süreç geçirmiş olup, her geçen gün daha fazla faydalı hizmet eğiliminde faaliyetlerini ortaya koymaktadır. Hizmet vermeye başladığımız günden beri bu kriterleri göz önünde bulundurarak ve hep üzerine bir şeyler katarak daha iyisi, en iyisi olmak için yol alıyoruz. Kulesite, Konya’da bir AVM olmaktan öteye geçmiş, Konya şehrinin yıldızı parlayan bir markası olmuştur.  

İNTERAKTİF ETKİNLİKLER DÜZENLENİYOR
AVM’ler için bir diğer önemli unsur ise etkinlik yönetimi.  Kulesite’nin yeni dönemde gerçekleştirmeyi planladığı etkinliklerle ilgi ne söylemek istersiniz?

Etkinlikler alışveriş merkezlerinin olmazsa olmazı. Artık şunu çok iyi biliyoruz ki alışveriş merkezleri birer sosyalleşme aracı. Ziyaretçilerimiz temel ihtiyaçlarını karşılarken, sosyal ihtiyaçlarını da karşılamak istiyor. Eğlenmek, kaliteli vakit geçirmek ve nihai olarak ihtiyaçlarını giderebilmek. Kısacası tüketici, alışveriş merkezlerinde güdülenme sürecinden geçiyor. Bir diğer husus ise tüketiciye farklı deneyimler yaşatabilmek. Etkinlik yönetiminin de bu noktada rolü oldukça önemli. Tüketiciler kendilerini özel hissetmek istiyor ve bu nedenle markayla duygusal bir paylaşıma yöneliyorlar. Onunla özel günlerini paylaşan, onu hatırlayan ve ona değer verdiğini gösteren bir marka yahut alışveriş merkezi olmak zorundasınız. Kulesite olarak bu hassasiyeti göz önünde bulunduruyoruz ve tüketiciyle etkileşime girebileceğimiz, farklı deneyimler yaşatabileceğimiz interaktif etkinlikler gerçekleştirmeye çalışıyoruz.  

MUTLU BİR ZİYARETÇİ KİTLESİ MEVCUT
Ziyaretçi ve perakendeciyi mutlu eden proje nasıl olmalı? 

Kulesite müşteri odaklı çalışan bir kurum olduğu için müşteri AVM içinde verimli, güzel vakit geçirerek mutlu oluyorsa bizde kurum olarak bu olanakları sağladığımız için mutlu oluyoruz. Başta da belirttiğim gibi bizim işimiz insan, bu yüzden insan ilişkilerine, duygulara, yaratılan ortak değerlere, bireysel farklılıklara ve ortak paydalara özen göstererek projeleri gerçekleştiriyoruz. Bu yüzden Kulesite’nin değişmeyen,  sürekliliği olan mutlu bir ziyaretçi kitlesi mevcut. Hedef kitlemizin isteklerine göre projeler geliştiriyoruz. İsteklerini, beklentilerini karşıladığımız için Kulesite’yi tercih ediyorlar. Bu da bize olumlu olarak geri dönüş sağlamaktadır. Aktivitelerin planlanması, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin hedef kitlenin beğeni ve beklentilerine uygun olarak tasarlanması, bütçe denetiminin yapılması gibi kısa ve uzun vadeli planlar belirliyoruz. Bu planlamaların merkezine doğru hedef kitleye ulaşımı koyuyoruz. AVM’ye doğru müşteri profilini çekmek demek yoğun kalabalık yerine iyi bir cirosal geri dönüşüm sağlanması demektir. Bu durumun sürekliliği ve müşteri memnuniyetini hedef alarak her iki tarafında mutlu olabileceği projeler geliştirmeye çalışıyoruz. Nitekim Kulesite’nin şu an ki olduğu konuma ve taşıdığı değere baktığımız da bunu başardığımızı görebiliyoruz. 

YILDA 12 MİLYON ZİYARETÇİ…
Ziyaretçi sayınızı öğrenebilir miyiz?

Alışveriş merkezlerinde ziyaretçi sayılarını etkileyen yahut tetikleyen bazı unsurlar var. Lokasyon bu unsurlardan biri. Kulesite Alışveriş Merkezi olarak, Konya’nın en değerli lokasyonuna sahip olduğumuzu söyleyebilirim. Yılda 12 milyon ziyaretçiyi alışverişin ve eğlencenin merkezinde ağırlıyoruz. Yaptığımız etkinliklerle ve yeni markaların alışveriş merkezimizin bünyesine katılmasıyla mevcut ziyaretçi sayımızın daha da artıracağına inanıyoruz. 

Alışveriş merkezlerinin birer sosyal yaşam merkezine dönüştüğünü söylemek mümkün mü? Siz bir sosyal yaşam merkezi olabilmek adına hangi çalışmalara yer veriyorsunuz?
AVM’den ziyade sosyal yaşam merkezi ve buluşma noktası olmamızdan ötürü, bunu söylememiz mümkün. Kulesite olarak ziyaretçilerimizin aktif olarak katılabileceği etkinliklere, kampanyalara ve imza günleri çalışmalarına önem veriyoruz. Çünkü ziyaretçilerimizin alışveriş dışında bizden daha farklı etkinlikler de beklediklerinin bilincindeyiz. Bu yüzden öncelikli olarak müşterilerimizin talepleri doğrultusunda bu tarz etkinlikleri düzenliyoruz. 

n

Yukarı