Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Kampanyanın ciroya etkisi satıştır

17.10.2016 - 14:33

“Müşteri bağlılığı oluşturmanın en önemli yolu müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu kampanyalar düzenlemek, programlar hazırlamak” diyen Konya Kentplaza AVM Müdürü Funda Olgun, “Müşteriler verilen hizmetten memnun kaldıkları sürece bağlılıklarının bir sonucu olarak kendi çevrelerinde bulunan potansiyel müşterileri de AVM’ye kazandırıyor” dedi.

Kampanyaların AVM ve mağaza cirolarına doğrudan ya da dolaylı etkisi nedir?
Konya Kentplaza AVM’de yapmış olduğumuz kampanyaların mağaza cirolarına büyük katkısının olduğunu düşünüyoruz. Bir kampanyanın mağaza cirolarına doğrudan etkisi satıştır. Ayrıca dolaylı olarak tüm bu kampanyalar müşteri sadakati oluşturulmasında önemli bir paya sahiptir.


Müşteri sadakati ya da bağlılığı açısından kampanyaların önemi nedir? Bu bağlılık sizce uzun vadeli mi yoksa kısa vadeli mi gerçekleşiyor?
Müşteri bağlılığı oluşturmanın en önemli yolu müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu kampanyalar düzenlemek ve programlar hazırlamaktır. Tıpkı Kencard gibi… Böylece müşteriler ile ilişkiler geliştiriliyor ve bu bağlılık uzun vadede gerçekleştiriliyor. Ayrıca müşteriler, verilen hizmetten memnun kaldıkları sürece bağlılıklarının bir sonucu olarak kendi çevrelerinde bulunan potansiyel müşterileri de AVM’ye kazandırıyor.


Size göre doğru kampanya nedir? Nasıl olmalıdır? Yapılacak kampanya neye göre belirleniyor?
Doğru kampanya, zamanında yapılan ve hedef kitle ile markayı doğru noktada birleştiren kampanyadır. Kampanya, tüketicinin satın alma döneminde ona cazip gelebilecek ve markaya bağlılığı sağlayacak türden olmalı.  Biz, Kentcard ile müşteriyi yaş, cinsiyet ve meslek gibi kriterlere ayırabiliyor ve bu bağlamda dönemsel kampanyalar planlayabiliyoruz. Dolayısıyla bu verilerle müşteri memnuniyetini ölçerek, onların alışverişten keyif alırken avantaj sahibi olduklarını gözlemliyoruz.  


Yıl içerisinde gerçekleştirmiş olduğunuz kampanyalar içerisinde en fazla talep ve ilgi gören kampanya modeli hangisidir? Neden?
Yıl içerisinde en fazla talep gören kampanyalarımız, Kentcard üzerinden yürütmüş olduğumuz araç kampanyası ve buton kampanyasıdır. Araç kampanyaları rağbet görmeye devam ediyor çünkü müşterilere yapmış oldukları alışveriş karşılığında vermiş olduğumuz çekiliş hakkı, onları küçük bir harcama sonucunda kazanacakları büyük bir hediye motivasyonuyla alışverişe itiyor.
Buton kampanyası ise ilgi gören bir diğer kampanya modelimiz. Müşterilerimiz gün içinde yapmış oldukları alışverişin ardından butona basarak anında hediyeye sahip oldular. Bu deneyim müşterilerimizin beğenisini kazanmıştır.


Son olarak 2016’nın son kampanyalarına yönelik çalışmalarınız nelerdir? 
Araç kampanyası, buton kampanyası ve bunun yanında mağazalar arası yürütmüş olduğumuz çapraz fırsat kampanyaları, 2016 yılının sonunda gerçekleştirmeyi planladığımız kampanyalardır. 

playpark

Yukarı