Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Kampanyalar birçok ihtiyacı gidermeli

17.10.2016 - 14:35

“Müşteriler daha çok anlık satınalma güdüsü ile bulunduğu AVM ve mağazayı tercih etmektedirler” diyen 212 İstanbul Power Outlet AVM Müdürü Deniz Havuz, “Tüm bunlar özelinde, müşteri sadakati cazip şartlara bağlı olarak kısa vadeli gerçekleşiyor. Uygun şartları içeren kampanyaları dönemsel tekrarladığınız sürece AVM’ye gelen ziyaretçileri elinizde tutmak mümkün olacaktır” dedi. 

Müşteri sadakati ya da bağlılığı açısından kampanyaların önemi nedir? Bu bağlılık sizce uzun vadeli mi yoksa kısa vadeli mi gerçekleşiyor?
Artık ziyaretçilerin önünde, artan rekabetinde etkisi ile her konuda kıyas yapabilecekleri birçok seçenek bulunuyor. Birbirinin tekrarı ve etkin olmayan kampanyaların müşterilerde bağlılık oluşturması zordur. Müşteriler daha çok anlık satınalma güdüsü ile bulunduğu AVM ve mağazayı tercih etmektedirler. Tüm bunlar özelinde, müşteri sadakati cazip şartlara bağlı olarak kısa vadeli gerçekleşiyor. Uygun şartları içeren kampanyaları dönemsel tekrarladığınız sürece AVM’ye gelen ziyaretçileri elinizde tutmak mümkün olacaktır. 


Size göre doğru kampanya nedir? Nasıl olmalıdır? Yapılacak kampanya neye göre belirleniyor?
Kampanyanın, ziyaretçilere sunduğu uygun şartlar, yüksek cazibesi ve önemli bir veya birçok ihtiyacı gideriyor olması gibi faktörler kampanya başarısı ile doğru orantılıdır. Ziyaretçideki en önemli motivasyon unsuru da kolayca değişmeyecek şekilde uygun fiyat faktörüdür. 
Kampanyanız, doğal olarak yakın semtten talep uyandıracağı gibi daha farklı ve kısmen daha uzak semtlerden yeni kitle çekmenize yarayacaktır. Reklam-tanıtım unsurlarını 360 derece etkili kullanmanıza bağlı olarak bunun viral etkisinden de faydalanacağınız bir kampanyaya dönüşebilir.
“Müşteri”ler yeni kampanyalar kadar AVM‘nizde başarılı olmuş sürdürülebilir ve devamlılığı olabilecek kampanyaların da sürekliliğini isterler. Bu işin basit formülasyonlarından birisi; müşteriye istediğini veren, örnek uygulamalardan pozitif farklılaşabilen kampanyalar geliştirebilmektir (Buradaki “müşteri” ifadesi son ziyaretçi olduğu kadar mağaza kiracılarınız da olmaktadır). 
Yeni kampanya süreci, en başından itibaren bir ekip ve takım çalışması gerektiren ciddi bir iştir. Bu konuda pazarlamadan-operasyona, teknik ekipten-danışmaya, yeni fikir ve düşünceler konusunda ortak aklınız gibi hareket edebilen çalıştığınız ajansları ve tüm kadroları harekete geçirebilmek gerekir.


Yıl içerisinde gerçekleştirmiş olduğunuz kampanyalar içerisinde en fazla talep ve ilgi gören kampanya modeli hangisidir? Neden?
212 İstanbul Power Outlet AVM’de bu sene Mart ayında AVM müdürlüğü görevine başladım… 17 Eylül-02 Ekim 2016 tarihleri arasında ilkini gerçekleştirdiğimiz “212 Fırsat Garajı” kampanyamızı ziyaretçilerimize sunduk. Tarafımızdan özel olarak hazırlanmış 5 bin metrekare otopark alanında 37 dünyaca ünlü mağaza ve marka ürünleri extra indirimli fiyatlarıyla değerli müşterilerimizin beğenisine sunuldu. Son derece ilgi gören ve ilerisi için hepimize umut veren bir kampanya ve proje oldu. 
212 AVM’nin bulunduğu lokasyon, Bağcılar ilçesine bağlı olup Atatürk Havalimanı yolu ve Basın Ekspres Caddesi’nde ana arter üzerindedir. Komşu ilçeleri ile Küçükçekmece, Başakşehir, Bahçelievler, Esenler, Güngören ve Bakırköy gibi İstanbul’un en büyük nüfusuna sahip ilçeler arasında yer alıyor.
Bizim gibi bu bölgede yer alan diğer AVM ve markaların indirim ve garage sale uygulamaları ile ciddi potansiyel müşterisi olup talep ve arz tarafında bunun bizleri de motive eden beklentisi oluyor. Böyle olunca 70 bin metrekare kiralanabilir alana sahip 175 mağaza alanı ile Avrupa yakasının en büyük Outlet AVM’si olarak 212 İstanbul Power Outlet AVM’de uygulamanın başarılı olması için parçaları bir araya getirmek kalıyordu. 212 AVM özelinde belirtmem gerekirse, bağlı olduğumuz JLL yönetim ve danışmanlık firmamızın tecrübelerinden ve merkez kadrolarından faydalanabilmemiz ayrıca bu çalışmaları destekleyen bir yatırımcımızın olması elimizi güçlendirdi.  


Son olarak 2016’nın son kampanyalarına yönelik çalışmalarınız nelerdir? Not defterinizde neler var öğrenebilir miyiz?
Yeni yıl dekorasyonu ve araç kampanyası yıl sonunun gündeminde olan konulardır. 2017 yılı için de şimdiden kolları sıvadığımızı belirtmek isterim.

Kampanyaların AVM ve mağaza cirolarına doğrudan ya da dolaylı etkisi nedir? 
AVM’lere daha fazla ziyaretçi çekebilmek ve mağazaların cirolarını daha fazla artırabilmek adına,  alışveriş merkezlerinin yıl içerisinde yaptığı birçok kampanya ve etkinlik söz konusudur. Her birinin ana hedefi ziyaretçinin AVM’de kalma süresini artırmak ve de mağazalarda daha fazla harcama yapmalarını sağlamaktır. Bunun için de AVM’lerin ve markaların en etkili oldukları konuların başında cirolara doğrudan etkisi olan kampanyalar geliyor.    

playpark

Yukarı