Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

İzmirlilerin gastronomi ve keyif merkezi

07.03.2018 - 15:06

ECE TÜRKİYE TARAFINDAN YÖNETİLEN MAVİBAHÇE KIDEMLİ ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRÜ ALİ VEDAT ÖZEREN, SADIK MÜŞTERİ KİTLESİNE SAHİP, BÖLGENİN EN SEVİLEN ALIŞVERİŞ MERKEZİ OLDUKLARINI, YILDA ORTALAMA 14 MİLYON ZİYARETÇİ SAYISINA ULAŞTIKLARINI İFADE ETTİ.

ECE Türkiye tarafından yönetilen Mavibahçe AVM bu yıl 2. yaşını kutlayacak. Açıldığınız günden bu yana geçirdiğiniz süreci anlatır mısınız?

MaviBahçe açılmadan önce de, açılışı merakla beklenen bir alışveriş merkeziydi. Faaliyete geçtiği ilk günden bu yana da ziyaretçi sayısı artarak ilerleyen bir grafik çizdi. Sadece İzmir’de değil çevre illerden de yoğun ziyaretçi aldı. Mimarisi, kent meydanı, gastronomi destinasyonu oluşu, yaptığı etkinlikler, marka karması, sosyal sorumluluk projeleri ile 2 sene içerisinde oldukça sadık bir müşteri kitlesine sahip, bölgenin en çok sevilen alışveriş merkezi olduk.

Şimdiye kadar birçok platformdan ve daldan ödüller aldınız. Bu ödüllerden ve başarı hikayelerinden bahseder misiniz?

MaviBahçe henüz 2 yıllık bir AVM olmasına karşın yaptığı projeler ile birçok ödül aldı. AVM sektöründe önemli yeri olan Hermes Ödüllerinden 4 altın, 4 platin ödül alan MaviBahçe, dünyada perakende sektörünün oscarı bilinen ICSC Solar Marketing’ten ise gümüş ödülle döndü. Sektörün bir diğer önemli ödül platformu MarCom dan 5 platin ödül almaya hak kazanırken, sektörün diğer önemli ödüllerinden biri olan Stevie’den ise ‘Pazarlama Tecrübesi’, ‘En İyi Kurumsal İmaj’, ‘Yılın PR Ödülü’ gibi farklı dallarda gümüş ve bronz olmak üzere toplamda 5 ödüle layık görüldü.
Bu sene başında Shining Star Awards 2018 Eğlence, Etkinlik ve Rekreasyon Ödülleri MaviBahçe Alışveriş ve Yaşam Merkezi, İzmir Salsa Kupası etkinliği ile ‘En Başarılı AVM Etkinliği’ ödülüne layık görüldü. Ayrıca eşsiz mimarimiz ile 2018 ICSC Avrupa Alışveriş Merkezi Ödüllerinde, ‘Yeni Geliştirme- Büyük AVM’ kategorisinde de finalist olduk. 

Mavibahçe AVM’yi açıldığı günden bu yana kaç kişi ziyaret etti? 2018 ziyaretçi beklentiniz nedir?

MaviBahçe’yi yılda ortalama 14 milyon kişi ziyaret ediyor. Tabii ki beklentimiz, her sene artan ziyaretçi sayımızı 2018 yılında daha yukarıya taşımak.  Ancak rakamlardan çok,  gelen misafirlerimizin AVM içinde uzun ve mutlu zaman geçirmesi, tüm yaş gurubunun beklentilerine cevap verebilmek bizim için çok önemli. Bunları sağladığımız sürece beklentilerimize çok kolay ulaştığımızı görüyoruz.

AVM’de kaç mağazanız bulunuyor? İzmir’de ilk defa ya da özel konseptlerle mağaza açan markalar var mı?

60 bin metrekare kiralanabilir alana sahip MaviBahçe’de, 4 kat üzerinde 250’ye yakın mağaza, 50 restoran ve kafe, 2 bin kişi oturma kapasiteli yeme içme alanı, İzmir’in en geniş çocuk katı ve eğlence alanları ile IMAX teknolojisini İzmirlilerle ilk kez buluşturan 11 salonlu sinema yer alıyor. Bunun dışında çok büyük bir konser ve etkinlik alanına sahip Sold Out Performance Hall şubat ayında kapılarını açtı. H&M, Beymen, Vakko, Boyner Sports, Koton, LC Waikiki, DeFacto, Mango ve Marks&Spencer’ın da aralarında yer aldığı, modaya yön veren markaların yanında Macrocenter, TeknoSA, D&R, Fun Time, Mudo Concept alışveriş merkezi için çekim gücü oluşturuyor.

Yarı açık alanlı bir alışveriş merkezi ve geniş bir etkinlik alanına sahipsiniz. Şimdiye kadar yaptığınız etkinlikleri ve geri dönüşlerini anlatır mısınız?

İzmir’de ilk defa gerçekleşen Gastoronomi Festivalini yapıyoruz. Gastronomi alanında uzman kişilerle söyleşilerin yapıldığı, ünlü markaların dünya mutfağından sunumlarını sergiledikleri 5 günlük bir festival oluyor. Lezzet bloggerlarının da renk kattığı festival finalinde yaptığımız ‘Gökyüzünde Yemek’ etkinliği ile ödüle layık görüldük. Bunun dışında ‘İçimde Sanat Var’ mottosuyla Jazz Festivalini gerçekleştirdik.  Jazz müziğinin duayen isimlerini İzmirliler ile buluşturduk.  Ziyaretçilerimiz her gün farklı üç konseri ücretsiz izleyebildiler. Her şeyden önemlisi yapılan sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlikler... Görme Engellilerin sergilediği tiyatro oyunları, Haytap ile yaptığımız ortaklaşa projeler, Sevgi Kumbarası, Down Sendromlu çocuklarımızın gerçekleştirdiği sergiler ziyaretçilerimizin en keyif aldığı etkinlikler oldu.

Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyorsunuz. Sosyal medyanın ziyaretçi etkilerini nasıl ölçümlüyorsunuz?

Bu konuda yerel olmanın yanı sıra, sosyal medyayı doğru kullanmanın önemine inanıyoruz. Sosyal medya pazarlama tutundurma faaliyetlerimiz içerisinde kilit konulardan birisi… Mavibahçe ziyaretçileri ile bu mecralar aracılığı ile sürekli iletişimdeyiz. O yüzden salt duyuru olarak değil, sosyal medyamızı ziyaretçimizi dinleme ve davranışlarını ölçümleme konusunda da diğer dijital bileşenler ile birlikte verimli bir şekilde kullanıyoruz. Markamızın sevilmesi nedeni ile kısa sürede takipçi sayımız ile Türkiye’nin önde gelenlerinden olduk. Ancak en çok önemsediğimiz şey takipçilerimiz ile etkileşimlerimiz…

2018 hedefleriniz nelerdir?

MaviBahçe açıldığı günden bu yana yaptığı etkinlikler ile çıtayı oldukça başka bir noktaya taşıdı. Hatta bunu bir sonraki aşamaya taşıyarak İzmirli MaviBahçe’de alışverişini yaparken yine burada yer, içer, eğlenir diyoruz.  Bu bizi mutlu ederken, yeni sene ile ilgili de ağır bir sorumluluk veriyor. Beklentiyi karşılayacak, geçmiş senenin önüne geçecek bir yıl olmasını hedefliyoruz. Gerek yapılacak etkinlikler, gerek sosyal sorumluluk projeleri ile sadece alışveriş yapılan bir lokasyondan öte sosyalleşme, kültür ve eğlencenin merkezi olma hedefindeyiz. Geçmiş senede bunu büyük ölçüde başardık. Aynı konumu koruyabilmek ve daha ileriye taşımak 2018 hedefleri arasında. Bunun dışında bu sene sosyal sorumluluk projelerine daha çok ağırlık verilecek. STK’lar ile daha yoğun iş birliği sağlanacak.  Tüm ziyaretçilerimizin davetli olduğu spor etkinlikleri ile sağlıklı yaşam algısını daha çok oturtmaya çalışacağız.

playpark

Yukarı