Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

İYİ BİR YÖNETİCİ OLABİLMEK İÇİN İYİ BİR AİLE BİREYİ VE LİDERİ OLMALISINIZ

13.06.2019 - 16:33

AVM YÖNETİCİSİNİN ÇOK YÖNLÜ OLMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLEYEN NİSSARA AVM MÜDÜRÜ GÖKTÜRK OZHAN; “BİLMEDİĞİMİZ HERHANGİ BİR KONUNUN YÖNETİCİSİ OLAMAYIZ. KİRALAMA, PAZARLAMA, İDARİ İLİŞKİLERDEN BULUNULAN İL VE YÜKSEK DİNAMİKLERİNE, İLİŞKİLERİNE, KÜLTÜRÜNE, ALIŞKANLIKLARA HÂKİM OLMAK GEREKİYOR” DEDİ.

AVM sektörüne girişiniz nasıl oldu? Kaç yıldır AVM sektöründesiniz? 
İş hayatına 1996 yılında turizm sektöründe başladım. Daha sonra uluslararası zincir bir otelde yönetici olarak 5 yıl çalıştıktan sonra Boyner gibi ülkemizin en büyük zincir mağazalarında 5 buçuk yıl yöneticilik yaptım. Forum Kayseri AVM’nin inşaatı ile birlikte Multi ile yaptığımız görüşmeler sonrasında Forum Kayseri’de göreve başladım. Yaklaşık 6 yıl sonunda Kıdemli Tesis Yöneticisi olarak bu görevimden ayrılarak yeniden bir AVM inşaatı ile birlikte Nissara AVM Genel müdürü olarak 2 yıldır görevime devam ediyorum.

Bir yöneticinin AVM’de bir günü, bir ayı ve bir yılı nasıl geçer? 
Her gün yeni bir sayfa açıyoruz ve günlük rutinlerimiz dışında tüm iş ortaklarımız ile muhakkak anlık da olsa temas kurmaya özen gösteriyoruz. Bunlar sahada çok ufak ama önemli detaylar. İş ortaklarımız ile kurduğumuz bağ sonrasında gerçekleştirdiğimiz çeşitli sosyal sorumluluk projelerimiz de işin içine daha çok girmelerine ve güzel paylaşımlara neden olmakta. Ayın sonunda ise yapılan tüm işler masaya yatırılarak ekibim ile neler yaptığımızı, nerede doğru yaptığımızı, hangi alanlarda daha fazla gelişmemiz gerektiğini belirleyip sonraki ay için olan stratejimizi belirledikten sonra yatırımcı ile geçen aylar değerlendirilerek ve muhakkak her ay bir sosyal sorumluluk hedefi ile yeni aya başlıyoruz. Yatırımcılar ile birlikte yılı değerlendirip yeni yıl için AVM yatırımları ve pazarlama faaliyetlerinin nasıl olacağı konusunda çeşitli sunumlar ile yeni yılın bütçeleri oluşturuluyor. Takım arkadaşlarım ile yılsonunda karnemizi ortaya koyup eksik notlarımızı nasıl düzeltiriz ve iyi notlarımızı sürdürülebilir hale nasıl getiririz sorularını cevaplıyoruz. Topluma daha fazla nasıl katkıda bulunabiliriz projeleri ile yılı kapatıyoruz. 

Ziyaretçi ve perakendeciyi mutlu eden proje nasıl olmalı? 
Ziyaretçi ve perakendecinin ortak beklentisi tamamen yatırımının karşılığını almak olarak tanımlanmalı. Ziyaretçi, bizimle geçirdiği vaktin kalitesini, erişilebilir ürün ve hizmeti önemsiyor. Perakendeci ise yatırımının karşılığını hizmet ve satın almaya dönüş, erişilebilirlik olarak alıyor. AVM yönetimi olarak bizler hem ziyaretçinin hem de perakendecinin beklentilerini karşılayacak aksiyonlar yönetiyoruz. Ticari dönüşü olan kampanyalar kadar duygusal bağ kuran ve aidiyet içeren projeler de olumlu geri dönüşleri yükseltiyor. Kampanya ve iletişim kurgularımızı yaparken ziyaretçi ve perakendeciyi başrole koyarak aidiyet ve direkt teması geliştiriyoruz.

Farklı şehirlerde ve projelerde AVM yönetmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir? 
Her ne kadar farklı şehirler olsa da kültürel farklılık ve alışveriş alışkanlıkları dışında yönetim kurumsallığı sabit. Sadece yönetimde iletişim eğilimleriniz değişiyor. Farklı sahalarda farklı beklentilere yönelik çalışma fırsatı bulurken, deneyim tasarımı açısından da farklılaşıyor, çeşitleniyorsunuz. Bu farklılıkları dezavantaj olarak görmek yerine avantaja çevirmeyi bilmemiz gerekiyor. 

Bir AVM müdürünün başarılı ve aranan bir yönetici olabilmesi için hangi pozisyon/süreçlerden geçmesi gerekiyor?
AVM yönetmek çok yönlü olmanızı gerektiriyor. Bilgi, tecrübe bu konunun yüzde 50’si iken kendinizi de önemli ölçüde geliştirmeniz gerekli. İdari yönetim, perakende yönetimi ve ziyaretçiye yönelik yönetim stratejileri geliştirmeniz, esnek düşünmeniz anlık aksiyon geliştirebilmeniz gerekiyor. Pazarlama yönetiminden teknik yönetime kadar her alanı izleyebilmek, ekip çalışmasını yönetebilmek ve ekibin bir parçası olabilmemiz şart. Bu anlamda bilmediğimiz herhangi bir konunun yöneticisi olamayız. Kiralama, pazarlama, idari ilişkilerden bulunulan il ve yüksek dinamiklerine, ilişkilerine, kültürüne, alışkanlıklara hâkim olmak gerekiyor. Günlük 15 bin ziyaretçi ağırlayan kocaman bir evimiz ve onlarca aile ferdimiz var. İyi bir yönetici olabilmeniz için aileye hâkim olmalı, her şeyden önce iyi bir aile bireyi ve lideri olmalısınız. 

n

Yukarı