Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

İstanbul’un 4. nesil alışveriş merkezi…

11.04.2018 - 09:06

BİR YAŞAM KOMPLEKSİ OLAN VADİSTABUL AVM’NİN MİMARİ ÖZELLİKLERİNDEN BAHSEDEN VADİSTANBUL AVM GENEL MÜDÜRÜ ÖZGEN ÖZYURT, TÜRKİYE’DE BİR İLK OLAN ‘HAVARAY’ YATIRIMLARI HAKKINDA DA BİLGİ VERDİ.

4. Nesil alışveriş merkezi dinamikleriyle tasarlanan Vadistanbul AVM’nin mimari özelliklerinden kısaca bahsedebilir misiniz?
Bir yaşam kompleksi olarak inşa edilen Vadistanbul; Artaş, Evyap ve İnvest İnşaat’ın ortak girişimleriyle eski Evyap Fabrikası arsası üzerinde hayata geçirildi.  Toplam inşaat alanıyla İstanbul’un en büyük karma projelerinden olan Vadistanbul’da bin 915 konut, 300 bin metrekare yüksek donatılı ofis alanı, 20 bin metrekare rezidans ile 25 bin 500 metrekare alana sahip 5 yıldızlı otel, 103 bin metrekare büyüklüğündeki kiralanabilir alana sahip alışveriş merkezi, cadde mağazalarının bulunduğu 760 metre uzunluğunda alışveriş caddesi, festival ve park alanları gibi yaşam alanları bulunuyor. Vadistanbul AVM ise günümüz ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayan, alışveriş deneyimini en üst seviyeye taşıyacak şekilde tasarlandı ve bu projede Türkiye’nin ödüllü mimarlık ofisi İki Design ve A.B.D.’nin dünyaca ünlü projelerine imza atmış SOM Architecture ile birlikte çalışıldı.  Ayrıca Vadistanbul AVM otoparkı 275 bin metrekarelik alanı ile Atatürk Havalimanı’ndan sonra en büyük metrekareye sahip. Bizim projemizde, üzerinde özellikle durduğumuz nokta, misafirlerimizin daha önce yapılmamış bir şekilde doğayla iç içe güzel bir gün geçirmesi. Bu nedenle kapalı alanlarımızda bile Avrupa’nın en büyük freeform cam tavanını tasarlayarak gün ışığında, mavi gökyüzü altında alışveriş yapmalarını sağladık. Kapalılık hissi yaşatmadan nefes alacak, üstü açık alışveriş caddesinden, modanın öncü markalarından, eğlence ve dünya lezzetlerinin en güzel örneklerine, özel tasarlanmış ışık ve ses gösterileri sunan havuzuna kadar her şey Vadistanbul’da müşteri odaklı… 14 Eylül 2017’de hizmet vermeye başlayan Vadistanbul AVM, Sign of the City Awards’tan ‘En İyi Bölgesel Merkezli AVM’ ve Havaray ile ‘En İyi Ulaştırma ve Alt Yapı Hizmetleri’ dallarında ödüle layık görüldü.

Bulunduğunuz lokasyon bakımından avantajlı bir durumda mısınız? 
Bizim projemiz, bölgede başlayan ilk projelerden biri. Dolayısıyla hem bölgesel olarak avantajlarımız var, hem de bölgeye kattığımız büyük avantajlar var. Vadistanbul markası şu anda bölgenin adıyla özdeşleşmiş durumda. Devam eden ve 2 yıl içinde bölgede yapılacak yeni projelerle birlikte bölgede yaşayan kişi sayısı 120 binleri bulacak. Vadistanbul projesi, içinde barındırdığı farklı konseptlerle, AVM, ofis, otel, festival alanı gibi noktalarla kısa sürede hem bu bölgede yaşayan insanlar, hem de İstanbul nüfusu için alternatif sunabilecek bir yaşam alanı haline geldi. Vadistanbul AVM, şu anda İstanbul’un neredeyse her bölgesinden misafiri ağırlıyor.  

AVM’de kaç mağaza bulunuyor? Marka karmanız ne durumda? 
Vadistanbul’da şu an 270’i aşkın marka bulunuyor. Avrupa yakasında ilk mağazasıyla Vadistanbul’da yer alacak olan GaleriesLafayette’i örnek verebiliriz. 10 bin metrekare alan içerisinde en büyük departman store olacak.  Ayrıca, Vadistanbul’da bizim en iddialı yanlarımızdan biri, açık alanda orman manzarasına hakim farklı konseptte ve marka karmasına son derece dikkat ettiğimiz restoranlarımız. Bu alanda birçoğu ‘fine-dining’ hizmet veren yaklaşık 20 gözde mekan bulunuyor. Burada sushiden kebaba, nargileden Fransız mutfağına, İrlanda publarına dek uzanan çok farklı alanlarda kaliteli servis sunan kozmopolit bir restoran ve kafe karması yer alıyor. Ayrıca 12 Ocak 2018’de açılan ve birçok önemli ismin sahne aldığı Vadistanbul Jolly Joker, şimdiden eğlence ve keyfin yeni adresi oldu bile. 

Ziyaretçi kapasitenizden bahseder misiniz? 
2018 yılında ziyaretçi hedefimiz aylık 1.5 milyon. 2018 yılının sonunda yaklaşık 17 milyon ziyaretçiye ulaşmayı hedefliyoruz. 

Türkiye’de bir ilk olan Havaray yatırımınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Havaray, Aralık 2017’de açıldı. O günden bu yana yaklaşık olarak 300 bine yakın kişiyi taşıdı. Yol kısaltma konusunda bölgenin özellikle toplu taşımadaki ulaşım koşullarını değerlendirdiğimizde hem zaman hem de fiziksel olarak ciddi bir katkıda bulunduğunu inkar edemeyiz. Bugün Seyrantepe metrosundan bindiğinizde yalnızca 3 dakikada Vadistanbul’a ulaşabiliyorsunuz. 
Bölgede böyle büyük bir yatırım yapınca, 100 bin kişilik bir nüfusun yaşayacağı bir yerde altyapı sorunlarını da çözmemiz gerekiyordu. Bölgedeki altyapı ve üstyapı maliyetlerini de biz üstlendik. Vadistanbul’un çevresine harcadığımız bütçe 138 milyon TL’yi buldu. Bunun 65 milyon TL’lik kısmını ise Havaray oluşturdu. Havaray, AVM’mizin 2’nci katından Galatasaray Stadı’nın avlusuna ve Seyrantepe metro istasyonuna giden, viyadüklerin üzerine rayları döşediğimiz yatay bir asansör. Bunun bir benzeri Taksim’deki nostaljik tramvay. Sadece bizimkisi karadan değil havadan gidiyor. Saatte 3 bin 500 kişi taşıma kapasitesine sahip. Galatasaray stadının oraya metroyla gelince, oradan Havaray’a bağlanıp, AVM’nin içinde inilebiliyor. Şu anda ücretsiz olarak bu hizmeti biz sunuyoruz. İleride de Ulaşım A.Ş.’ye devrini yapacağız.  

 2018 hedefleriniz nelerdir?
2018’de Vadistanbul’u eğlence ve kültür sanat anlamında etkinlikleri ile İstanbul’un merkezi haline getirecek projelerimiz var. Üzerinde çalıştığımız 2 büyük projemiz var, çok yakında lanse etmeyi planlıyoruz.

playpark

Yukarı