Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

İletişimin Cennet Kapısı: SOSYAL MEDYA

07.03.2018 - 14:56

Ereğli’ye sadece alışveriş imkanı değil, vizyon, marka, yaşam tarzı sunan bir yaşam merkezi olduklarını belirten Özdemirpark AVM Genel Müdürü Mehmet Akalın, “Yepyeni markaları, mimari detayları, kullanıcı dostu anlayışı ve farklılık yaratan AVM felsefesiyle Özdemirpark, Ereğli’de sosyal hayatı yeniden tanımlayan bir yaşam biçimi sunmak için yapıldı” dedi.

Özdemirpark AVM hakkında bilgi verir misiniz? Kiralanabilir alanı ne kadar? Bünyenizde hangi mazağalar bulunuyor? Özdemirpark ile birlikte bölgeye ilk defa gelen markalar var mı?

Özdemirpark AVM’ye hayat verenler, Ereğli’nin tüm gereksinimlerini her yönüyle karşılayabilecek bir alışveriş ve yaşam merkezine duyduğu ihtiyacı fark ettiklerinde, Özdemirpark fikri doğmuş, önce projeye, projeden binaya ve en nihayetinde de değerli markaları ile Eylül 2016’da asıl sahibi olan misafirleri ile kucaklaşmıştır. 
Özdemirpark, ulusal ve uluslararası birçok marka, kafe ve restoranlar, sinema kompleksiyle tüm Ereğli’ye sadece alışveriş imkanı değil, vizyon, marka, yaşam tarzı sunan bir yaşam merkezidir.  Kompleks aynı zamanda, tasarımı ve iç mimarisi ile de Ereğli için görsel bir şölen sunuyor. Özdemirpark, bazı markalarla Ereğli’yi ilk kez tanıştırma hedefini D&R, English Home, Armağan Oyuncak, File Market, Sport In Street, Yves Rocher, Deichmann, Sarev, Greyder gibi markalarla gerçekleştirmiştir. Avşar Sinemaları Ereğli’de ilk defa, son teknolojilere sahip 7 sinema salonu ile Özdemirpark’ta kapılarını açtı. 
Yepyeni markaları, mimari detayları, kullanıcı dostu anlayışı ve farklılık yaratan AVM felsefesiyle Özdemirpark, Ereğli’de sosyal hayatı yeniden tanımlayan bir yaşam biçimi sunmak için yapıldı. 
Özdemirpark’a hayat veren Özdemir Boru Profil Aş. Türkiye’nin en büyük bin sanayi kuruluşu arasında olmanın omuzlarına yüklediği sorumluluk ve müşteri memnuniyeti odaklı felsefeleri ile ‘Ereğli’nin Alışveriş Merkezi’ tanımına en uygun karşılığı sunacak bir kurum kimliği yaratmışlardır ki; bu sadece görsel bir kimlik değil, Özdemirpark’ın kurumsal felsefesini ve kurumsal kültürünü de yansıtan bir bütündür. Bu gerçekleşirken de sektörün temel dayanaklarından farklılaşma isteği doğrultusunda, Özdemirpark’ın kurumsal felsefesi gereği yalnızca iyi ile kötü arasında değil, iyi ile en iyi arasında da seçim yapılmıştır. Bu bağlamda Özdemirparklı olmak, alışveriş ve sosyal yaşam adına aradığınız her ne ise en iyisine, daha kolay ve daha eğlenceli ulaşmak demektir.
 ‘Ereğli’nin Alışveriş Merkezi’  Özdemirpark’ta residance’lar dahil 29 bin metrekare olan kapalı alanın, 11 bin metrekaresi kiralanabilir alandır. Toplam 59 mağazanın yer aldığı Özdemirpark AVM’de, 200 araçlık kapalı otopark mevcuttur.

Ziyaretçilerinize yönelik kampanya ve etkinlikler düzenliyor musunuz? Bu konuda ziyaretçilerinizden gelen talepler nasıl? Geri dönüşleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sosyal medyanın yükselişi ile birlikte müşteri ile birebir iletişim kurma imkanı doğdu. Bunu en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyoruz. Tüm kampanya ve etkinlikleri hazırlarken sanal ortamdaki potansiyel müşteriye ulaşmak, müşteri hakkında ona özel stratejiler geliştirmek, sunmak istediğiniz deneyimden haberdar etmek ve CRM’de bir satır değil gerçekten sadık müşteri olarak konumlandırmak için “İletişimin cennet kapısı, sosyal medyadır” felsefesi ile hareket ediyoruz.  Potansiyel müşteriyi evinden çıkartıp AVM’ye getirmek için yeni buluşlar yapmaya çalışıyoruz. Müşterinin yanına, gözlerinin önüne kadar gidebilmenin en kestirme yolunun sosyal medya olduğunu biliyoruz. Bu kestirme yolu kullanıp potansiyel müşterimize ulaştığımızda, anlattığımız kampanya ya da etkinliğin başarısının temel taşı oluyor. Yarattığımız cazibeyi müşterimize anlatmaya çalışıyoruz. Anlatırken, müşteriyi anlamaya çalışıyor, ona özel olarak kendimizi geliştiriyoruz. “AVM’ler teknik olarak müşteriye göre konsolide olabilir mi?” sorusunun cevabı bence sosyal medya üzerinden “Evettir.” Bizde bunu yapmaya çalışıyoruz. Bu temelden hareketle yeme-içme, sanat, kültür ve eğlence kategorilerinde ziyaretçilerimize deneyim sağlayacak etkinlikler geliştiriyoruz. Müşterinin, mutlaka deneyimlemesini sağlamaya çalışıyoruz. 
Son 4 aydır, neredeyse her 15 günde bir birçok yazarımızı AVM’de kitap tanıtım ve imza günlerinde ağırlayarak okuyucusu ile buluşturuyoruz. Bu aktivitenin yapılma kararında sosyal medya geri bildirimleri çok etkili olduğu gibi duyurulması ve takip edilmesi noktasında da çok etkili oldu. 
Çocuklarımız için bedensel ve zihinsel yönden geliştirici aktivitelere öncelik veriyoruz. Ortak alanlarımızda haftanın her günü profesyonel kadrolarımızın ve özel okulların rehber öğretmelerinin desteklerini alarak aktivitelerimizi gerçekleştiriyoruz. 
Yaklaşık 6 aydır Avşar Sinemaları ile birlikte sinemaya gitmeyen çocuk kalmasın projesi kapsamında 2 bin 500’ün üzerinde çocuğumuzu köylerinden alıp AVM’ye getirerek sinemalarımızda ağırladık, ağırlamaya da devam ediyoruz. 
Her üç aktivite içinde hem halkımızdan, hem STK’lardan hem de kamu kurumlarından büyük destek gördük. 

Yıllık kapı giriş sayılarınız nedir?

Bu konuda, çok şeffaf bir şekilde tüm kiracılarımızla giriş sayılarımızı paylaşarak, ticaretlerinde referans değerlendirmeler yapmaya çalışıyoruz. 2017 Ekim’e kadar günde ortalama 5 bin kişi olan giriş sayılarımız, alınan tedbirler ve bahsettiğim uygulamalar neticesinde kasım ayı ile birlikte yükselmeye başlamıştır. Ocak ayı sonu itibari ile günlük 8 bin 800 kişi ortalamasına erişilmiş durumdadır. Son 12 ayda toplam ziyaretçi sayımız 2 milyon 410 bin kişi, otoparka gelen toplam araç sayısı ise 147 bin 170 araç olarak gerçekleşmiştir.

2018 hedeflerinizi alabilir miyiz?

Bu vesile ile 2018 için kısa vadeli hedeflerimiz yanında, sonrası için makro planlarımızın temelinde yatan dinamiklerden de bahsetmek isterim. 
Az önce bahsettiğim sosyal medyanın AVM pazarlama faaliyetlerindeki önemi yanında, çok yakın gelecekte Z Kuşağının pazarda etkin rol almasıyla nasıl değişimler yaşanacağına dair değerlendirmelerimizi de ekleyerek hedeflerimizi belirlemeye çalışıyoruz. 

playpark

Yukarı