Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Hayali astronot olmaktı ama o medya devi oldu

17.10.2016 - 14:15

Telefun Pazarlama ve Reklam Ajansı Kurucu Ortağı ve Gürsoy Grup, Müessese İletişim ve Telefun İcra Kurulu Üyesi Tankut Tonger: “Günümüz iş dünyasında karşılaştığım en temel sorun odaklanmak… Aynı anda birçok problem hakkında çözüm üretmeye çalışırken odağı kaybetmemek ve dağılmamak zaman içerisinde kazandığım tecrübelerden en önemlisidir. Bu eş zamanlı olarak birçok kişiyle satranç oynamaya benziyor…” dedi.

Reklam sektöründeki tecrübeleri ile tanınan Tankut Tonger, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden 2001 yılında mezun oldu. İş hayatına Çukurova Grubu’nda Management Trainee olarak başlayan Tonger, aynı grupta sırasıyla; MEPAŞ’ta Show TV’den sorumlu “Reklam Satış Yönetmeni” ve ZETPAŞ’ta, ATV ve Show TV’den sorumlu “Reklam Satış Müdürü” olarak görev yaptı. Daha sonra Doğan Grubu’na geçen Tankut Tonger, 2004-2009 yılları arasında; Doğan Grubu’nda DTV Reklam Grup Başkanlığı bünyesinde, Kanal D’den sorumlu “Reklam Satış Koordinatörü” olarak çalıştı. Tonger, TRT’nin reklam satışının özelleşme süreci ile birlikte kurulan “Sales House”da 2009 Haziran-2010 Ocak dönemi için “Genel Müdür Yardımcılığı” görevini üstlendi. D-Smart bünyesine katılmadan önce ise Tonger, Haber Türk, Bloomberg TV ve radyolarının reklam satışından sorumlu Genel Müdür olarak görev yapmaktaydı. 
2007 itibariyle kurulmuş olan Telefun Pazarlama ve Reklam Ajansı’nın kurucu ortağı olan Tankut Tonger, 2016 itibariyle Gürsoy Grup, Müessese İletişim ve Telefun şirketlerinin İcra Kurulu Üyesi olarak görev alıyor.


Çocukluğunuzda hayalini kurmuş olduğu meslek var mıydı? Şu an hayalini kurduğunuz mesleğimi gerçekleştiriyorsunuz?
Çocukluk hayalim astronot olmaktı. Hiç Türk astronot olmadığını görmem çocukluk hayalimden vazgeçmeme sebep oldu sanırım. Çocukluk hayalimi değil ama şu anda yaptığım işi yapıyor olmaktan oldukça mutluyum.


Telefun’u kurma fikri nasıl ortaya çıktı? 
Üniversiteden sınıf arkadaşım Emre Yalçın ve Faruk Özer, ben askerdeyken üniversite kantinlerine yönelik bir projeden bahsettiler. Kuruluş hikayemiz böyle başladı ve ardından UniboardTV ‘yi hayata geçirdik. UniboardTV ile birlikte Telefun maceramız da başlamış oldu.


Telefun’un çalışmalarından bahseder misiniz? Neler yapar Telefun? 
Telefun, bağımsız bir satış ajansı olarak 2007’den beri reklam sektöründe gerek kendi mecraları gerekse de tek yetkili olarak satış haklarını aldığı mecralar aracılığıyla faaliyet gösteriyor. Telefun, alanında uzman 18 kişilik ekibiyle hizmet verdiği iş ortaklarına en yüksek faydayı, en rahat çalışma imkanları ile sunmayı hedefler ve bu amaçla çalışır. 
Telefun’un kendi mecralarını sırasıyla açıklamak gerekirse; 40’a yakın üniversitede faaliyette olan Uniboard TV ve interaktif mobil altyapı sağlayan Telefun Mobil olup, her iki mecra da alanında niş, inovatif özellikler taşıyan ve reklamverenlerce yüksek memnuniyetle tercih edilen reklam alanlarıdır. Bunun dışında Telefun, Gürsoy Grubu’na ait mecraların reklam satış ve pazarlamasını tek yetkili olarak üstlenmiştir. Bunlar; Türkiye’nin ilk tema parkını ve dev bir AVM’yi bünyesinde barındıran, Super Brands listesine ilk yılında girme başarısını göstermiş olan Vialand ve Haziran 2015’te Avrupa yakasında açılmış olan Viaport Venezia’dır. Ayrıca Telefun, yılda 8 milyon yolcuyu ağırlayan Sun Express’in uçak içi dergisi Sun Times’ın da 36 ay süreyle reklam satış hakkını elde etmiş olup, Nisan 2015 itibariyle bu derginin de satışına başlamıştır. 
Telefun olarak hedefimiz, istikrarlı büyümemizi 2016 yılında hızlandırarak geliştirmek ve sektörün lider satış ajansı olabilmektir.


İşinizdeki başarıya neye borçlusunuz? Başarı için ödün verdiği şeyler oldu mu? 
Günümüz iş dünyasında karşılaştığım en temel sorun odaklanmak… Aynı anda birçok problem hakkında çözüm üretmeye çalışırken odağı kaybetmemek ve dağılmamak zaman içerisinde kazandığım tecrübelerden en önemlisidir. Eş zamanlı olarak birçok kişiyle satranç oynamaya benziyor.


Bir iş günü nasıl geçer?
Yoğun ve tempolu… Maraton koşucuları gibi nefesi iyi ayarlamak gerekiyor.

Genç girişimcilere tavsiye ve önerileriniz nelerdir? Sizce gençler nasıl hareket ederlerse başarıya ulaşabilirler? 
Vaibhav Shah’ın söylemiş olduğu gibi; “Başarılı bir girişimci gördüğünüzde, onu yalnızca kalabalığın içerisinde parlayan bir yıldız olarak görürsünüz fakat onun bu başarıya ulaşmak için ne tür fedakarlıklarda bulunmuş olduğunu düşünmezsiniz.”
Günümüzün gençleri, yetenekleri ve yenilikçi ruhları ile başarıya giden yolda bir adım önde olsalar da bu yolda fedakar ve sabırlı olunması gerektiğini de akıllarından çıkarmamaları gerekir.

playpark

Yukarı