Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

GÜVENLİ BİR ORTAMDA RAHAT BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ SUNUYORUZ

10.11.2020 - 10:37

METRO PROPERTIES yönetim portföyündeki M1 Adana, M1 Gaziantep, M1 Konya ve Beylikdüzü AVM, TSE COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi almaya hak kazandı. Bu başarıyı METRO PROPERTIES Operasyon ve Gayrimenkul Yönetimi Bölüm Müdürü Dr. Göksel Atikeler ile konuştuk. TSE’nin denetlediği 137 maddenin tamamını başarılı bir şekilde gerçekleştirdiklerini belirten Atikeler, güvenli ortamda rahat bir alışveriş deneyimi sunduklarını vurguladı.

COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi’nin AVM’ler için önemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandeminin ilk günlerinde gerek müşterilerimizin gerekse kiracı ve çalışanlarımızın güvenliği için kendi kararımızla AVM’lerimizin geçici olarak faaliyetine ara verdiğimizi duyurmuş, sağlığı ön planda tutan bir yaklaşımla, ticari bakış açımızdan hızlı bir şekilde sıyrılmıştık. Yaklaşık 2 aylık bu süreyi de gerek masada gerekse sahada müşterilerimizin güvenli alışveriş yapabilmeleri için ne tür tedbirler almalıyız konusunu çalışarak geçirdik.

Dolayısıyla biz AVM’lerimizi açtığımız ilk gün itibariyle zaten TSE güvenli hizmet belgesinde yer alan kriterleri yerine getirmiş durumdaydık. Bazı dokümantasyon kıstaslarını da hızlıca tamamlayarak bütün AVM’lerimizin bölgesinde bu belgeyi alan ilk AVM olmasını sağladık. Böylece verdiğimiz uğraş bir nevi TSE tarafından da tescillenmiş oldu.

AYD’nin öncülük ettiği ve TSE ile işbirliği ile yürüttüğü bu belgelendirme ile bir taraftan müşterilerimize verdiğimiz değeri, özeni ifade ederken bir taraftan da kiracılarımıza ve ticarete verdiğimiz önemi göstermiş oluyoruz aslında. Her ne kadar müşteri ve ciro seviyeleri yasakların bittiği zamana kıyasla belli bir düzeye ulaştıysa da alışverişin yeniden hızlı bir şekilde eski ivmesine kavuşmasını da sağlayacak bir unsur olarak da değerlendiriyoruz bu belgeyi. Ayrıca sosyal ve toplumsal bir sorumluluğumuzu daha yerine getirmiş olarak görüyoruz kendimizi.

METRO PROPERTIES yönetim portföyündeki hangi AVM’ler bu belgeyi almaya hak kazandı?

METRO PROPERTIES olarak portföyümüzdeki M1 Adana, M1 Gaziantep, M1 Konya ve Beylikdüzü AVM olarak 4 AVM’miz de bu belgeyi aldılar. Bu kadar hızlı hazır olmamız ve belgeyi alabilmemiz, AVM’lerimizdeki yönetici arkadaşlarımızın konuya ne kadar hassas ve özenli yaklaştıklarının da bir göstergesi aslında.

Bu belgeyi almanıza hak kazandıran hijyen ve güvenlik önlemleriniz nelerdir?   

AVM girişinden itibaren sosyal mesafe uyarı çizgileri, çeşitli uyarı panoları ve temassız ateş ölçerlerimiz bulunmaktadır. AVM kapı girişlerinde, çok az AVM’de örneğine rastlayabileceğiniz içeride bulunan ziyaretçi sayısını gösteren cihazlarımızla AVM’de anlık alışveriş yapan müşteri verisi ziyaretçilerimize gösterilmektedir. Trafik ışıkları renkleri ile içerde bulunan müşteri sayısı daha önce yasalarca belirlenmiş sayıya ulaştığı anda içeriye yeni müşteri girişine izin verilmemektedir. Önemli unsurlardan biri de havalandırma sistemlerimizin yüzde 100 temiz hava ile beslemesidir. Ayrıca tavanlarda bulunan yüksek  pencerelerimiz 24 saat açık pozisyonda tutularak gece boyunca içerdeki havanın tazelenmesi sağlanmaktadır. Ortak alanlarda bulunan oturma grupları sosyal mesafe nedeniyle iptal edilirken “Yiyecek Meydanı” sosyal mesafeye uygun olarak 2’şerli oturum şeklinde ayarlanmıştır.

Bunların yanında WC’lerde sensörlü musluk ve sabunluklar, hijyen ile ilgili görseller ve uyarılar bulunmaktadır. Kapalı bulunduğumuz dönemde hızlı bir şekilde tuvalet kapıları kaldırılarak tuvalet girişleri el sürülmeden geçilecek şekilde yeniden tasarlanmıştır. Bay-Bayan mescitte sosyal mesafe kurallarına uygun olarak oturma düzeni ayarlanmıştır.

Özetle; TSE’nin AVM’mizi tabi tuttuğu ve denetlediği 137 maddenin tamamını başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş durumdayız. Hatta denetim sonucunda TSE yetkililerinin şu sözü bence her şeyi daha net özetliyor: “ Tedbirleriniz için sizlere teşekkür ediyoruz, biz de bunu yapsa yapsa METRO yapmıştır zaten diye düşünmüştük”.

Tedbirleriniz karşısında ziyaretçilerinizden nasıl dönüşler alıyorsunuz? Bu durum ziyaretçi sayınıza ve cironuza nasıl yansıyor?

Alışveriş merkezine gelen ziyaretçilerimiz yapılan uygulamalardan oldukça memnunlar. Pandemi başlangıcından beri alınan tedbirleri ciddi bir şekilde uyguladığımız için kendilerini güvenli bir ortamda hissettiklerini ve rahat bir alışveriş deneyimi yaşadıklarını belirtmekteler. Bizi diğer AVM’lerden farklı kılan en önemli unsurlar ise tek katlı, yüksek tavanlı, geniş yürüme koridorlarına sahip, açık otoparklı AVM’lerimizin olması. Dolayısıyla müşterilerimiz oldukça konforlu bir şekilde açık alana otomobillerini park ederek içeri girebiliyorlar ve AVM içinde sosyal mesafeyi koruyarak dolaşma imkânı bulabiliyorlar.

Bu dönemin yıldızı ise bildiğiniz üzere M1 Adana gibi açık alanda alışveriş imkanına sahip AVM’ler. Hem kapalı hem açık alanda alışveriş imkanının olması özellikle M1 Adana AVM’mizi önemli ölçüde cazibe alanı haline getirmiş durumda. Pandemi başlangıcında yaşanan müşteri sayısındaki azalma son dönemlerde yukarı doğru yönlü bir ivme kazandı. Ziyaretçi sayılarımızın ve cirolardaki artışlar da insanlarda güvenli alışveriş hissiyatını oluşturduğumuzun bir göstergesi olarak değerlendirilebilir

Peki METRO PROPERTIES olarak portföy stratejilerini oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?

METRO PROPERTIES uzun dönemde sürdürülebilir ticari yatırımlara odaklanan bir firmadır. Portföyümüz genellikle Anadolu’nun nüfusu yoğun şehirlerinde, şehir merkezlerinin dışında ve gelişmekte olan bölgelerinde gelecek vadeden geniş araziler seçilerek yatırım yapılan yerlerden oluşmaktadır. Yatırım yapıldıktan sonra zaman içerisinde doğru marka karması ve tecrübeli yönetim ekibimizle, etkin ve verimli bir yapı oluşturulmaktadır.  Bu şekilde yıllar içerisinde AVM’mizin marka değerinin artmasının yanı sıra, arazi değerinin artışı da portföyümüzün verimliliğine katkı sağlamaktadır.


Portföyünüzde Anadolu’dan AVM’ler ağırlıkta. Anadolu şehirlerinde AVM yatırımlarının avantajları nelerdir?

Anadolu’da bulunan Alışveriş Merkezlerini İstanbul’dakilerden ayıran en önemli özellik insanların buraları ticari bir yerden öte kendilerini rahat ve konforlu hissettikleri bir ortam olarak görmeleridir. Ayrıca Anadolu şehirlerinde arazi bulmanın kolaylığı yönünden yatırım avantajı olmasına rağmen, AVM’lerin yüksek ziyaretçi sayısına erişmesiyle birlikte tatmin edici ciroya ulaşması için belirli süre sabredecek mali yeterliliğe sahip olmanız da gerekmektedir. Anadolu şehirlerinde ziyaretçilerin size bağlı olmasını sağlamak çok zor kazanılan ancak doğru hamleleri yaptığınız sürece zor kaybedilen bir avantaj olmaktadır. Metropol şehirlerde ziyaretçilerin herhangi bir AVM’ye bağlılığını uzun süre korumak mümkün olmamaktadır.

ds

Yukarı