Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Grand Pera’nın 2017 hedefi 20 milyon ziyaretçi...

10.03.2017 - 16:17

TARİHİ DOKUYU KALİTE ODAKLI ÇAĞDAŞ BİR DENEYİMLE BÜTÜNLEŞTİREN GRAND PERA, MARKA KARMASI, ZENGİN ETKİNLİK PROGRAMI, MADAME TUSSAUDS MÜZESİ, EMEK SAHNESİ VE SİNEMA SALONLARIYLA 2017’DE 20 MİLYON ZİYARETÇİ AĞIRLAMAYI HEDEFLİYOR. 

İstanbul’un değerli tarihi binalarından, İstiklal Caddesi’ndeki Cercle d’Orient’ı dünya standartlarında bir restorasyon kalitesiyle eski ihtişamına kavuşturan Grand Pera projesinin 2017 hedeflerini paylaşan Grand Pera Genel Müdürü İhsan Salar, perakende sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Beyoğlu’nun ziyaretçi sayısının yılda 500 milyona ulaştığını belirten İhsan Salar, “Projeyi hayata geçirirken, ‘tarihe saygı’ ve ‘mimari, sosyal ve kültürel dokuya uyum’ en önemli önceliğimiz oldu. Kalite odaklı bir yaklaşımla, tarihi dokuyu çağdaş bir deneyimle bütünleştirdik. Misafirlerimize, modayı, lezzeti, alışverişi, eğlenceyi, kültürü, sanatı, sinemayı yüksek kalite standartlarında sunmayı hedefledik. Grand Pera’nın, zengin etkinlik programı, Madame Tussauds Müzesi, Emek Sahnesi ve sinema salonları gibi mıknatıs etkisi yaratan değerleriyle İstanbul’un en işlevsel yaşam merkezi olacağını düşünüyoruz. Kültür sanat odaklı iş modelimizle, 2017’de 20 milyon ziyaretçiyi Grand Pera’da ağırlamayı hedefliyoruz. 20 milyon ziyaretçinin en az yüzde 15’lik kısmının müze, sinema, tiyatro, konser gibi, bileti önceden satın alınan etkinlikler aracılığıyla Grand Pera’ya geleceğini düşünüyoruz” dedi.
2016’nın zorlu bir yıl olduğunu, İstiklal Caddesi’nin de mevcut gündemden etkilendiğini ifade eden İhsan Salar, “Cadde üzerindeki mağazaların genellikle bireysel mal sahipleri var, ticari anlamda kurumsal bir yapıdan söz etmek mümkün değil. Mal sahiplerinin, zorlu ekonomik koşullarda markaları desteklemesi de ne yazık ki gerçekçi değil. Belirli bir finansal gücü ve tecrübesi olan Grand Pera gibi kurumsal yapılar, zor günlerde markalara çok daha esnek davranabilir, ticaretin kesintisiz bir şekilde devam etmesine zemin yaratabilir. Diğer taraftan Grand Pera olarak, sektördeki tecrübemizle, mağaza kiralamak isteyen bir markanın kira/ciro fizibilitesini ayrıntılı bir şekilde yapabiliyoruz. Örneğin bir kitapçı, bir restoran ya da hızlı tüketime yönelik bir markanın ciro potansiyelinin birbirinden çok farklı olduğunu biliyor ve kiralama sürecindeki değerlendirme kriterlerimizi bu doğrultuda belirliyoruz” dedi. 
Atasun Optik, Atelier Rebul, Beta, Caribou Caffee, De Facto, Elegance Optik, Esspresso Lab, Gizia, Göz Grup, Penti, Saat&Saat, Tekin Acar, Accessorize, Coquet, Yves Rocher, Macro Center, Coffee Shop Company, The House Cafe, Madame Tussauds ve Cinemo olmak üzere 20 markanın Grand Pera’da yer aldığını ifade eden İhsan Salar, “Grand Pera, 5 bin metrekaresi Cercle d’Orient olmak üzere toplamda 20 bin metrekarelik bir alandan oluşuyor. Toplam metrekarenin yaklaşık yüzde 40’lık bölümü kültür-sanat faaliyetlerine ayrılmış durumda. Mevcut durumda kiralanan toplam alan ise 10 bin 500 metrekareye ulaşmış durumda” dedi. 
Perakende sektörüyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan İhsan Salar sözlerine şöyle devam etti: “Bugün AVM’ler, ülke ekonomisinde 53,5 milyar dolarlık bir yatırımı ve 450 bin nitelikli istihdamı temsil ediyor. Bu boyutuyla sektörün, her kriz döneminden daha da güçlü bir şekilde çıkma potansiyeline sahip olduğuna inanıyoruz. 2016’da yaşanan olumsuzluklar, tüm sektörleri olduğu gibi perakende sektörünü de etkiledi. Ancak biz geleceğe umutla bakıyoruz. Alışveriş Merkezi ve Yatırımcıları Derneği verilerine göre, AVM sektörü 2016 yılını 100 milyar TL’lik bir ciroyla kapattı. 2017 yılında cironun 110 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor, 2023 hedefi ise 200 milyar TL. Doğru yatırım ve stratejilerle bu hedeflere ulaşmak mümkün.”
 

n

Yukarı