Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

EŞSİZ MANZARASI İLE ÜNYE’NİN İLK VE TEK ALIŞVERİŞ MERKEZİ: UNIPORT

16.07.2019 - 09:23

UNIPORT ALIŞVERİŞ MERKEZİ, ORDU’NUN EN BÜYÜK İLÇESİ OLAN ÜNYE’NİN EŞSİZ DENİZ MANZARASINDAN DOLAYI OLDUKÇA DİKKAT ÇEKEN İLK VE TEK ALIŞVERİŞ MERKEZİ. UZUN YILLAR KARADENİZ BÖLGESİ'NDE BİRÇOK AVM YÖNETEN AVM MÜDÜRÜ ÖMER GAMZELİ, UNIPORT HAKKINDA BİLGİ VERİRKEN AVM’NİN PAZARLAMA UZMANI NAZLI KAYA İSE DÜZENLEMİŞ OLDUKLARI ETKİNLİKLER VE PLANLANAN PROJELERİNDEN BAHSETTİ.

Uniport AVM’yi tanıyabilir miyiz? Ne zaman kuruldu? Kaç metrekarelik alana sahipsiniz? Toplam kaç mağazanız var?
Ömer Gamzeli: Karadeniz sahil yolu üzerinde, Karadeniz’in incisi diye bilinen Ünye’de yer alan Uniport AVM 2017 yılı aralık ayında ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Yaklaşık 12 bin metrekare kiralanabilir alana sahip, çevre il-ilçelere yeni ulusal markalara ev sahipliği yapan ve güvenli bir alışveriş keyfi sunan Ordu’nun ikinci, Ünye’nin ise tek alışveriş merkezi. 44 işletmeye ev sahipliği yapıyor.  

YILDA YAKLAŞIK 6 MİLYON ZİYARETÇİ
Lokasyon özelliklerinizden bahseder misiniz? Ordu’nun alışveriş alışkanlıkları ve müşteri sadakati nasıl?

Ömer Gamzeli: Ordu’nun en büyük ilçesi olan Ünye’nin ilk ve tek alışveriş merkezi ve ayrıca Karadeniz sahili kenarında olmasından ve eşsiz deniz manzarasından dolayı oldukça dikkat çeken bir lokasyonda olduğumuzu söyleyebilirim. İlçenin sahilinde, şehir merkezinde ve kolay erişilebilir bir konumda bulunan Uniport AVM yalnızca 10 dakikalık bir zaman diliminde, yürüme mesafesinde 30 bin kişiye, araç ile de yaklaşık 140 bin kişiye hizmet vererek yılda yaklaşık 6 milyon ziyaretçi ağırlıyor. 

Kısa bir süre önce Profit Danışmanlık ile çalışmaya başladınız? Bu karar süreci nasıl ilerledi?
Ömer Gamzeli: Uzun yıllar Karadeniz bölgesinde AVM müdürlüğü yapıyor olmam ve Profit Danışmanlık’ın bu bölgede proje yönetiyor olması yollarımızı kesiştirdi. Zaten birbirimizi sektörden tanıyor olmamız ve bölgeye olan hakimiyetimden dolayı da teklif ve karar süreci hızlı ve kolay geçti. Böylece yine yeni bir başlangıç olarak Profit Danışmanlık'la beraber Uniport AVM yönetimini sürdürmeye karar verdik. 

YÖNETİM ŞİRKETİNİN GÖREVİ ZİYARETÇİ VE KİRACI MEMNUNİYETİNİ SAĞLAMAK
Yönetim şirketlerinin AVM’lerin gelişimi, kiracı ve ziyaretçi üzerindeki etkileri neler?

Ömer Gamzeli: Alışveriş merkezi yönetimi yapan kişilerin ya da şirketlerin hem perakende hem de gayrimenkul yönetimi hizmetlerini bir arada içeren, açılış öncesi hizmetleri ve açılış sonrası yönetimi ile ziyaretçileri merkeze alarak, kiracılarla yakın ilişkiler kurup, doğru kiracı yönetimi stratejisini uygulayıp, lokasyonu göz önünde bulundurarak marka ve ürün karması oluşturup sürdürülebilir yönetim kalitesini hedeflemesi gerekir. Bunun sonunda zaten ziyaretçi memnuniyeti de kaçınılmaz olacaktır. AVM’ler için yönetimin başarısı ile ziyaretçi memnuniyeti doğru orantılıdır. Çünkü AVM yöneticisinin ya da yönetim şirketinin görevi kira ve aidat toplamak değil ziyaretçi ve kiracı memnuniyetidir.

2019 yılı hedeflerinizde neler var? Yeni yönetim ile birlikte cirolarda ve ziyaretçi kapasitenizde bir artış öngörüyor musunuz?
Ömer Gamzeli: 2019 yılı içerisinde AVM’ler için günümüzün en büyük sıkıntısı olan erken fesihler ve tahliye taleplerini mümkünse sıfıra indirmek ve mevcut bölge halkını hedef alarak yapacağımız pazarlama faaliyetlerimiz ile hem AVM ziyaretçi sayımızı hem de mağazalarımızın cirolarını artırmayı hedefliyoruz. Bu şekilde her anlamda mutlu bir AVM olarak yolumuza devam edebiliriz. 

ee

MÜŞTERİ ODAKLI OLARAK ETKİLEŞİM SAĞLANMALI
Yeni nesil tüketici, genç, hızlı, dijital ve deneyim odaklı. Müşteri sadakati sağlama noktasında neler yapıyorsunuz?

Nazlı Kaya: Günümüz değişen ve gelişen, özellikle de teknoloji ve internet kullanımını oranı doğrultusunda insanların ilgisini ve düşüncesini etkileyecek birçok faktör bulunmakta. Bu noktada müşteri odaklı olup etkileşim ve değer sağlamak, önemli olduğunu hissettirmek, hayatlarına dokunabilmek bunu da memnuniyete dönüştürmek sadakat konusunda yardımcı unsurlar. Büyük-küçük, önemli-önemsiz demeden ayırt etmeden her soruya ve sorunlara cevap vererek kusursuz müşteri hizmeti sağlamaya gayret ediyoruz. 

Uniport AVM olarak kültür sanat alanında ne gibi etkinlikler yapıyorsunuz? Düzenlediğiniz etkinlik ve projelerde nelere dikkat ediyorsunuz? 
Nazlı Kaya: Açıldığı günden bu yana ziyaretçilerimizin talepleri, önerileri ve beklentileri doğrultusunda etkinlik ve kampanyalar gerçekleştiriyoruz. Özellikle çocuk etkinliklerine ağırlık vererek yılın her döneminde her hafta sonu çocuklara yönelik, meslek atölyelerinden el becerilerine kadar gelişimlerine katkı sağlayacak farklı etkinlikler oluşturup ailelerin hafta sonu tatillerinde katıldığı etkinliklerde çocuklarını izleyerek eğlenceli bir şekilde vakit geçirmelerini görmek bizi son derece mutlu ediyor. Bunun yanı sıra özel gün ve bayramlara son derece önem veriyoruz, mutlaka o günlere ait etkinlik ya da kutlama yapıyoruz. Gelecek vaat eden ve bölgemizde önemli yere sahip sanatseverlerimizin hikâyelerini anlatan sergiler de açmaya özen gösteriyoruz. 

Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Sosyal medya yönetiminizden bahseder misiniz? 
Nazlı Kaya: Sosyal medya günümüzde ziyaretçilere ulaşmada en etkili ve en kısa yol. Bu kanallar ile ziyaretçilerimiz ile doğrudan iletişime geçebilmemiz tabii ki büyük bir avantaj. Takipçilerimizin sorularına ve görüşlerine önem verip hızlı bir şekilde cevap vererek etkileşim halinde olmak bizim için son derece önemli. Bu değer sağladığından sadık müşteri oluşturma potansiyelini yükseltmiş oluyor. Ağırlık verdiğimiz sosyal medya mecralarından duyurusunu yaptığımız etkinlik planlarımızı ziyaretçilerimizden gelen geri bildirimlerle oluşturup yeni etkinlik planlarımızı onlara göre şekillendirerek talebe uygu hale getirebiliyoruz. 
Doğru marka karmamızla ve doğru lokasyonumuzla kolay ulaşılabilir lüks bir hizmet ile müşteri odaklı olup bunu memnuniyetle birleştirerek ziyaretçilerimize yeni bir yaşam alanı oluşturuyoruz.

GGG

Yukarı