Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

EĞLENCENİN BAŞKENTİ: İSFANBUL AVM

17.09.2019 - 16:26

İsfanbul AVM, Türkiye’de eğlence perakendesi denilince akla gelen ve klasik alışveriş merkezlerinden farklı konsepte sahip olan kompleks bir yapı. Ailelerin yüksek oranda tercih ettiği bir alışveriş merkezi olduklarının altını çizen İsfanbul AVM Yönetim Direktörü Kemal Baştürk, “Yıllık 18 milyon ziyaretçi sayımız var ve bu sayının 1.5 milyonu yabancı turistlerden oluşuyor.” dedi.

Klasik alışveriş merkezlerinden farklı bir konsepte sahip olan İsfanbul AVM’yi bizlere anlatır mısınız? Hangi özellikleriyle diğer AVM’lerden ayrılıyor? 
Biz 200 mağazası, AVM içi eğlence merkezi, 12 sinema salonu olan, 100 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip, Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezlerinden biriyiz. Açık konseptli olduğumuz için diğer alışveriş merkezlerine göre ciddi bir ayrışma noktamız var. Alışveriş merkezimizde caddeden tramvayımız geçiyor, ördeklerin, balıkların ve kaplumbağaların olduğu, herkesin kullanımına açık bir göletimiz de var. Türkiye’nin ilk tema parkı, İsfanbul Tema Park kapı komşumuz. 
Son yıllarda alışveriş merkezleri benzerlerinden ayrışma, yenilenme, farklılaşma adına çalışmalara başladı. Sektörde alışveriş merkezlerinin belli rasyolarda kategorileri vardır. Bu kategorilerde yeme-içme belli metrekarenin belli bir büyüklüğündedir. Giyim sektörü belli bir yüzde ve büyüklüğe sahip olur. Bugün alışveriş merkezleri farklılaşma adına, buradaki rasyoları bilinçli olarak bozuyorlar. Örneğin; biz kendi alışveriş merkezimizde eğlencenin perakendedeki payını bozduk. Normal bir alışveriş merkezinin yüzde 3 ile yüzde 5 arasındaki alanı sinema, oyun alanı gibi eğlence ünitelerinden oluşur. Biz bu noktada bilinçli olarak bu oranları standardın üzerine çıkardık. Şu anda bu oranda yüzde 20’lere doğru gidiyoruz. Bilinçli olarak eğlence konusunda farklılaşma yoluna gittik ve son 1,5 yıldır bunun üzerine çalışmalar yapıyoruz. Sektördeki bu farklılaşmaları da oldukça sağlıklı buluyoruz.
Kendimizi “Eğlencenin Başkenti” olarak konumlandırmamızın da verilere/ araştırmalara dayalı bir hikayesi var. Her şeyden önce ailelerin yüksek oranda tercih ettiği bir alışveriş merkeziyiz.  Ailelerin bizim alışveriş merkezimize geldiklerinde eğlenceyi daha fazla ön plana çıkardıklarını ve taleplerinin farklı eğlence alanları olduğunu gördük. Bu doğrultuda da aksiyonlar aldık.

AVM içerisinde ne tür eğlence alanları var? Bu eğlence alanları hangi yaş kesimine hitap ediyor?
Her şeyden önce aileler bizim için çok önemli. Özellikle zamanın dar olduğu, İstanbul gibi mega şehirlerde insanlar kısa süre içerisinde kaliteli zaman geçirmek istiyorlar. Dolayısıyla biz çocuklara ve ailelere yönelik aktivitelere öncelik veriyoruz. 
Alışveriş merkezimizin içinde bizim “Eğlence Perakendesi” adı altında konumlandırdığımız, strateji olarak da diğer alışveriş merkezlerinden ayrıştığımız bir oluşum var. Bu, bizim sektördeki payımızı da ciddi oranda artıran unsur aynı zamanda. 
Jungle Park adını verdiğimiz bir projemiz var. Burada yüzlerce farklı türde canlı mevcut. Aileler ve çocuklar bunları deneyimleme şansına sahip oluyorlar. Kitaplarda, televizyonda gördükleri farklı canlı türlerini burada görme şansları buluyorlar.
Zindan adını verdiğimiz bir korku tünelimiz var. Karanlık bir oda içinde misafirlerimizin adrenalin seviyesini artırıyoruz. Safari adını verdiğimiz bir ünitemiz var, burada da Afrika’daki safari ortamını simule ediyoruz. 
Ayrıca alışveriş merkezimizin içinde “Ters Çatı” adını vermiş olduğumuz 200 metrekarelik bir ev var. Yaşadığınız evin tüm eşyalarının tavanda olduğunu hayal edin, işte Ters Çatı da tam olarak bu şekilde bir evin içerisine alıyor sizleri.
Eğlence ve adrenalini birleştirerek İstanbul’un tam ortasında bir adrenalin hattı kurduk. Saatte 70 kilometre hıza ulaşan, 500 metre uzunluğunda, insanların 150 metre yükseklikten atlayarak bir tel yardımıyla 10 metre yüksekliğe kadar iniş yaptıkları bir adrenalin hattımız mevcut. Bu hat İstanbul’un en uzun zipline hattı.

Ziyaretçilerine hem eğlence hem de alışveriş imkanı sunan bir kompleks olarak müşteri çekiminiz ne durumda?  
Günümüzde alışveriş merkezleri yalnızca alışveriş yapılan yerler değil, “Eğlence” ve “Sosyalleşme” merkezlerine dönüştü. İşte biz burada eğlence ve perakendeyi bir araya getirdiğimiz fonksiyonlarımızla misafir sayılarını artırıyoruz. Yıllık 18 milyon ziyaretçi sayımız var ve bu sayının 1.5 milyonu yabancı turistlerden oluşuyor.  Özellikle Orta Doğu ve Körfez ülkelerinden misafirler ağırlıyoruz.
Bu anlamda İsfanbul Alışveriş Merkezi olarak çok ciddi sayıda misafir ağırladığımızı gururla belirtebilirim.  Sektörde de bir nevi hizmet ve ürün ihracatçısı olarak da konumlandık. Hem giyim hem yeme-içme hem de eğlence anlamında Türkiye ekonomisine ciddi anlamda döviz kazandırma fonksiyonumuz var. Misafirlerimizin alışveriş merkezimizi tutku boyutunda sevdiklerini görebiliyoruz.

Lokasyon en önemli unsurlardan biri. Ziyaretçi kapasitenizi ve karmanızı bulunduğunuz konum nasıl etkiliyor? 
İsfanbul Alışveriş Merkezi Avrupa Yakası’nın tam ortasında Eyüp’te, temel ana arterlere ortalama 15 dakikalık mesafede. İstanbul’un merkezi çoğu noktasından araçla buraya 15 dakikada ulaşım sağlayabiliyorsunuz. Araçla ulaşımda bu noktada oldukça avantajlıyız. 
Toplu taşıma anlamında otobüs ve minibüs hatları konusunda birçok alternatif var, bu yıl açılacak metro ile de misafirlerimiz alışveriş merkezimize kolayca ulaşım sağlayabilecekler. Yeni açılacak metro hattıyla Mecidiyeköy gibi ana arterlerden 5-10 dakika gibi bir sürede misafirlerimiz İsfanbul’a ulaşabiliyor olacaklar. 
Bu anlamda İstanbul’un pek çok farklı lokasyonundan (özellikle yabancı) misafir ağırlama özelliğine de sahibiz. Bu aynı zamanda ziyaretçi profilimizi oldukça olumlu anlamda etkiliyor. İstanbul’un tam ortasında; farklı kitlelerin aynı çatı altında eğlence, alışveriş, sosyalleşme gibi ihtiyaçlarına karşılık verebiliyoruz.

Marka çeşitliliğiniz nasıl? Ziyaretçiler istedikleri tüm markalara ulaşma imkanı yakalıyor mu? 
Marka karması konusunda her zevke ve beklentiye karşılık vermeyi özellikle önemsiyoruz. Bu bağlamda gerek ulusal gerekse uluslararası anlamda sayısız moda, yeme-içme, teknoloji, eğlence ve spor markasına ev sahipliği yapıyoruz. Misafirlerimizin tüm ihtiyaçlarını farklı tarz ve bütçelerde karşılayabilmesi en önemli kriterlerimizden biri. Pek çok farklı kitle ve bölgeden ziyaretçi profilini aynı çatı altında toplayabilmek adına bu bizler için önemli bir kriter. 

Gelecek dönem hedefleriniz neler? İsfanbul AVM’yi daha fazla geliştirmek adına neler yapacaksınız?
İsfanbul 600 bin metrekare üzerine kurulmuş; alışveriş merkezi, tema park ve oteli içerisinde barından turistik bir destinasyon. 100 odadan oluşan otel kapasitemizi 400 oda kapasitesine artırmaya yönelik çalışmalarımız var. Aynı zamanda, otelimizi alışveriş merkezimiz ile entegre hale getirmeye yönelik yatırımlarımız da bulunmakta. Böylece yaşayan bir kompleks içerisinde, kongre ve etkinliklerin de yapılacağı çok amaçlı salonlara kavuşacağız. Yine Türkiye'nin ilk Designer Outlet projesiyle turizmdeki ayrıcalıklı konumumuzu pekiştirmeyi hedefliyoruz. Eğlence Perakendesi anlamındaki yatırımlarımız ise artarak devam edecek. Bu alanda dünyadaki trendleri de yakından takip etmeye devam ediyoruz.

GGG

Yukarı