Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

E-TİCARET İLE FİZİKSEL MAĞAZALAR AYRILMAZ BİR BÜTÜN

17.07.2020 - 18:29

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, e-ticaret’te artış yaşansa bile fiziki mağazaların hâlâ önemini koruduğunu belirtti. Küçük, “E-ticaret ile fiziksel mağazaların iyi bir sinerji oluşturduğuna inanıyorum ve ikisini ayrı düşünmenin doğru olmayacağını düşünüyorum.” dedi.

Mayıs ile birlikte mağazalarınızı açmaya başladınız. LC Waikiki olarak hijyen konusunda ne tür önlemler aldınız?

 

LC Waikiki olarak 5 Mayıs itibariyle cadde mağazalarımızı, 11 Mayıs’ta ise AVM mağazalarımızı açmaya başladık. Kabinlerin oldukça kritik olduğunu düşündüğümüz için müşterilerimizi mümkün olduğu kadar daha az denemeye yönlendiriyoruz. Kabinlerimiz bir dolu bir boş olmak kaydıyla dönüşümlü olarak kullanılıyor. Olası ürün denemelerinden sonra ürünleri buharlı ütü ile ütülüyor sonrasında reyona çıkarıyoruz. Mağazalarımızın metrekaresine göre belirli sayıda misafir kabul ediyoruz. Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin ateşini mağaza girişinde ölçüyoruz. Mağaza içerisinde sosyal mesafe kuralına uyuyoruz. Asansör kullanımını tek kişi ile sınırlandırdık. Mağazalarımızda el dezenfektan noktaları bulunduruyoruz ve orta alanları genişlettik. Bu önlemlerin yanı sıra mağazalarımızın sürekli havalandırıldığını da belirtmek isterim.

 

AVM yönetimleri  yönetimlerinden gerekli desteği aldınız mı?

Pandemi sürecinde gerek ECE Türkiye portföyündeki AVM’lerin yönetim ekipleri gerekse diğer yatırımcılarımız ile sık sık görüşerek tecrübe paylaşımı yaptık. Bu konuda ECE Türkiye yönetimi ile de sıkı diyalog halindeydik. Gerek açılış sürecinde gerekse açılış sonrasında alınması gereken önlemler konusunda iş birliği içerisindeydik. AVM’ler almış oldukları tedbirler ile açılış öncesinde bir hazırlık dönemi geçirdi. Kamuoyunda AVM’ler ile ilgili duyduğumuz yanlış yorumlara katılmadığımı belirtmek isterim. Gerek AVM yatırımcıları gerekse biz perakendecilerin öncelikleri müşteri sağlığı ve memnuniyeti. Bunu sağlamak için de birçok perakendeci ve AVM, Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu önerileri nezdinde tüm tedbirleri aldı.

 

Giriş sayıları ve cirolardan memnun musunuz? En çok hangi ürünlere talep oluyor?

LC Waikiki olarak her zaman müşterilerimizin teveccühleri ile karşılaştık ve karşılaşmaya devam ediyoruz. Mağazalarımızı açmaya başladığımız 5 Mayıs’a göre her hafta artan bir satış grafiği var. İlk açıldığımız haftada LFL’de yüzde 60 kayıp ile başlamışken, sonraki haftalarda bunun yüzde 50-yüzde 40-yüzde 30 olarak kademeli olarak azaldığını söyleyebilirim. Haziran ayını normalleşme dönemine geçiş ayı olarak görüyoruz. Şu anda giriş sayılarımız Türkiye genelinde yaklaşık olarak geçen yıla göre yüzde 40 daha düşük, bunun yanında müşteri dönüştürme oranımızın yüzde 20, sepet büyüklüğümüzün ise geçen yıla göre yüzde 25 arttığını görmekteyiz. Bu da müşterimizin alışverişe kafasında önceden belirlediği bir liste ile gelip mağaza ziyaret sayısını düşürmek amacıyla da alışverişini toplu biçimde yaptığını ve belirli bir sürelik ihtiyacını tek seferde karşılamak istediğini gösteriyor.

 

Pandemi sürecinde e-ticaretin pazar payı arttı. Bu konuda diğer markalara önerileriniz nelerdir?

E-ticaret ile fiziksel mağazaların iyi bir sinerji oluşturduğuna inanıyorum ve ikisini ayrı düşünmenin doğru olmayacağını paylaşmak isterim. LC Waikiki internet satışları da arttı; ancak AVM ve cadde mağazalarının devreye girmesi ile illere göre oranı farklılık gösterecek şekilde fiziksel mağazalarımız da pandemi öncesindeki performansına ulaşmaya başladı. Günümüzde tüketiciler omni-channel (çoklu kanal) ile artık hem e-ticaret hem de fiziksel mağazayı birlikte düşünerek her ikisini de kullanmak istiyor. Diğer markalara bu alana daha fazla yatırım yapmalarını ve kaynak ayırmalarını tavsiye ederim.

playpark

Yukarı