Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

İş dünyasının buluşma noktası; Astoria AVM

12.05.2017 - 17:41

Bulunduğu bölge itibariyle yaklaşık 300 bin beyaz yaka olarak tabir edilen kitleye hizmet veren Astoria AVM, bu noktada iş dünyasının buluşma noktası olarak kabul ediliyor ve yapılan her türlü çalışma da bu kesimin ihtiyaçlarını karşılayacak bir biçimde gerçekleştiriliyor. Astoria AVM’nin başarısını ve yapılan çalışmaları konuştuğumuz bu sayımızda Astoria AVM Genel Müdürü Ümit Teoman, “Astoria AVM, ziyaretçileri için adeta bir yaşam merkezi görevi üstleniyor” dedi.

Bilindiği üzere AVM’lerin başarısı için bulunduğu lokasyon çok önemlidir. Peki, Astoria’nın başarısında lokasyonunun katkısı nedir?
Astoria Alışveriş Merkezi, belki İstanbul’un en önemli semtlerinden sayılabilecek Esentepe Bölgesi’nde yer alıyor. Esentepe iş merkezinin kalbi… Dolayısıyla etrafımızda 300 bine yakın, beyaz yaka olarak nitelendirdiğimiz çalışan kitle var. Bu da haliyle Astoria AVM’yi potansiyel bir merkez haline getiriyor.
Alışveriş merkezinin bulunduğu konum, Büyükdere Caddesi’ne bağlantılı ve bu bölgede yaklaşık  11’e yakın alışveriş merkezi bulunuyor. Bu süreç içerisinde tabii ki rekabet çok önemli bir yere sahip. Bu noktada farkındalık oluşturmak şart! Bunu da etrafımızda bulunan kitleye iyi hizmet verebilecek markaları bünyemizde bulundurarak yaratmaya çalışıyoruz.

Astoria AVM 2014 yılında büyük çaplı bir yenilenme yaşadı. Peki, bu yenileme çalışmasından sonra Astoria AVM’de neler değişti? Geri dönüşler nasıldı? 
Evet, 2014 yılında çok büyük bir renovasyon geçirdik. Çok büyük renovasyon derken, bölgedeki ihtiyaç ve taleplere cevap verebilecek derecede bir değişim söz konusu oldu. İş yeri talebine uygun olarak alışveriş merkezimizin +1, +2 ve +3. katlarını ofislere çevirdik. Dolayısıyla zemin ve alt katlar iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayacak markalardan oluşan alışveriş merkezi konseptiyle kaldı. Renovasyondan önce bünyemizde 110 markamız vardı, renovasyonla birlikte ise bu sayı 75’e inmiş oldu. Böylece 75 tane daha efektif markayı burada ziyaretçilerimizin beğenisine sunduk. Ayrıca çeşitlilik anlamında yaklaşık 10 tane mağazamızı da pop-up mağazalara ayırdık. Bununla birlikte hem üçer aylık dönemlerde çeşitli markaların dönüşümüyle tekrar o 110 markaya denk düşen bir marka sayısını elde etmiş olduk hem de burada çalışan kesim sürekli değişen markalardan alışveriş yapma imkanını yakaladı. Sonuç olarak Astoria AVM, 2014 yılından bu yana daha küçük, ama daha yoğun ve verimli bir alan haline geldi.
Bizim lokomatif sektörümüz yiyecek ve içecek sektörü, yani restoranlar ve kafeler… Çünkü iş dünyası sosyalleşebilmek için çalıştığı binanın dışında bir yerde buluşmayı tercih ediyor. Astoria AVM’de az önce bahsettiğim sektörlerin tam merkezinde yer alıyor. Dolayısıyla ‘iş dünyasının buluşma noktası’ dediğimiz bir mottomuz var.  Ayrıca Astoria AVM sosyalleşmenin yanı sıra ziyaretçilerine evinin ihtiyacını karşılayabilme, sporunu yapma, yemeğini yiyebilme… gibi imkanlar da sunuyor. Böylece Astoria AVM, ziyaretçileri için adeta bir yaşam merkezi görevi üstleniyor.  

Peki, renovasyondan önce ziyaretçilerin talep ve ihtiyaçlarını ölçmek adına çalışmalar yapıldı mı?
Tabii ki, zaten düzenli olarak araştırma yapan bir grubumuz var. Her katta belirli denekler üzerinde yapılan test ve araştırmalar sonucu marka karmamızı oluşturduk. Bu anlamda alınan geri bildirimler bizler için çok önemliydi. 

Astoria AVM etkinlik ve kampanyalarını planlarken nelere dikkat ediyor? 
Astoria AVM daha çok iş dünyasına hitap ettiği için, hedef kitlesi de çalışan kesim… Bu yüzden çalışan kesimin ihtiyaçlarını karşılayacak markalara bünyemizde yer veriyoruz. Aynı zamanda etkinlik ve kampanyalarımızı belirlerken de bu kriteri gözönünde bulunduruyoruz. Bu noktada ziyaretçilerimiz tarafından ilgi gören imza günlerine, söyleşilere, mini konserlere ve sohbet panellerine ağırlık veriyoruz. Bunun yanı sıra ürün tanıtımı yapan markaları ziyaretçilerimizle buluşturmaktan çok büyük keyif alıyoruz. Örneğin kısa zaman önce Renault, Fiat, Wolskwagen’in son model araç tanıtım organizasyonlarını gerçekleştirdik. Bu tür etkinlikler ziyaretçilerimizde “Acaba Astoria’da bugün ne var?” algısının da oluşmasına katkı sağlıyor ve bu durum bizim de oldukça hoşumuza gidiyor.

Bildiğimiz kadarıyla Astoria AVM sosyal sorumluluk konularına da oldukça önem veriyor. Peki, şu an bu konuya yönelik çalışmalarınız neler? 
Sosyal sorumluluk denilince bizde akan sular duruyor. Çünkü herkesin bu taşın altında eli olması gerektiğini düşünüyorum. Bu zamana kadar sosyal sorumluluk anlamında pek çok projeyi hayata geçirdik, mesela UNICEF’in Farkındalık Aktivitesi bunlardan biri. Ayrıca TEGV’le Düş Gezgini Fotoğraf Sergisi’ni açtık, Çocuklar İçin Uçurtma Atölyesi’ni yaptık ki bu atölyeye büyükler bile yoğun bir ilgi gösterdi. 22 Mart Dünya Su Günü kapsamında İSKİ ile birlikte güzel bir tanıtım projesi gerçekleştirdik. Tüm bunlara ek olarak Tohum Otizm Vakfı ve LÖSEV’le birlikte stantlar kurduk, ziyaretçilerimizi bilinçlendirme çalışmalarını yürüttük. Astoria AVM olarak, bu tür projelere her zaman destek olduk ve olmaya da devam edeceğiz.

GGG

Yukarı