Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Doğru kampanya için doğru kazanımlar belirlenmeli!

17.10.2016 - 14:37

CAPACİTY ALIŞVERİŞ MERKEZİ REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRÜ DİDE BAYÜLKEM: “DOĞRU KAMPANYA OLABİLMESİ İÇİN ÖNCELİKLE ZİYARETÇİ HEDEF KİTLEYE EN UYGUN OLACAK OLAN KAZANIMLARIN BELİRLENMESİ GEREKİR. ALIŞVERİŞ YAPAN BİR MÜŞTERİNİN KAZANIM SAĞLAYACAĞINI BİLMESİ VE HEDİYEYİ SEVMESİ BU ETKİLEŞİMİ ARTIRACAKTIR” DEDİ. 

Kampanyaların AVM ve mağaza cirolarına doğrudan ya da dolaylı etkisi nedir?
Gerçekleşen kampanyalar süresince mağaza ciroları da dolaylı olarak olumlu etkileniyor. Kampanyadaki hediyelerin ilgi çekici olması, katılımın sadece Capacity’de yer alan mağazalardan yapılan alışveriş ile gerçekleştirilmesi sebebiyle kampanyanın alışverişe yansıması da ciro takibi yapılarak kampanya süresince gözlemlenebiliyor.  


Müşteri sadakati ya da bağlılığı açısından kampanyaların önemi nedir? Bu bağlılık sizce uzun vadeli mi yoksa kısa vadeli mi gerçekleşiyor?
Capacity’nin düzenli olarak kampanyaları takip eden müşteri kitlesi bulunuyor. Kampanya süresince alınan kayıtlarda mevcut müşterilerimizin katılımının devam ettiğini gözlemleyebiliyoruz. Kampanya içeriğini beğenen, hediyeleri kazanmak isteyen misafirlerimizin özellikle kampanya dönemlerini atlamadan, ziyaret sıklıklarını bu dönemde artırdıkları görülüyor. Bu nedenle kampanyaların müşteri sadakati ve bağlılığı açısından belirleyici bir rolü olduğunu söyleyebiliriz. Ancak her yeni kampanya ile birlikte yeni bir katılımcı kitlesi oluştuğu da gözlemleniyor. Bakırköy’ün bölge olarak oldukça kozmopolit olması sebebiyle, kampanya süresince bu çeşitlilik sadece kampanyayı takip edenler ve gerçekten alışveriş için ziyaret eden müşteriler olarak fark ediliyor.


Size göre doğru kampanya nedir? Nasıl olmalıdır? Yapılacak kampanya neye göre belirleniyor?
Doğru kampanya olabilmesi için öncelikle ziyaretçi hedef kitleye en uygun olacak olan kazanımların belirlenmesi gerekir. Alışveriş yapan bir müşterinin kazanım sağlayacağını bilmesi ve hediyeyi sevmesi bu etkileşimi artıracaktır. Katılım için koşullar belirlenirken alışveriş merkezinde yapılan alışveriş ortalamalarına göre değerlendirme yapılır. 
Kampanyaya katılımın kolay olması, tanıtımının eksiksiz yapılması ve hediyelerin etkili şekilde alışveriş merkezi içerisinde sergilenebilmesi de katılımı olumlu yönde etkileyen koşullardandır. Planlanan kampanyaların mağazalar tarafından da tanıtım ve yönlendirilmesinin yapılması ile ilgi ve etkileşimi artırır.


Yıl içerisinde gerçekleştirmiş olduğunuz kampanyalar içerisinde en fazla talep ve ilgi gören kampanya modeli hangisidir? Neden?
Uzun süreli çekiliş kampanyalarının hediyeleri de bütçesel olarak yüksek olmaları sebebiyle ilgi çekiyor. Ayrıca alışveriş koşulu ile katılım gerçekleştirilen çekiliş kampanyalarımızdan araç hediyesi olan yeni yıl kampanyalarımız da her zaman ilgi çekici olmuş ve talep görmüştür. 


Son olarak 2016’nın son kampanyalarına yönelik çalışmalarınız nelerdir? Not defterinizde neler var öğrenebilir miyiz?
Yeni yıl bitmeden başlayacak ve 2017 yılı Şubat ayı sonuna kadar devam edecek yılbaşı çekiliş kampanyamız ile çok özel hediyeler kazandırmaya devam edeceğiz. 2016 yılı sonuna kadar özellikle aile ve çocukların katılım gösterdiği atölye ve şovlar da devam edecek. Ayrıca Kasım ayının sonunda gerçekleştireceğimiz “Geleneksel Satranç Turnuvası” ile sürpriz hediyeler kazandırıyor olacağız. Yeni yılın son haftası yılbaşı dekorlarımız ve etkinliklerimiz ile misafirlerimize keyifli bir yıl sonu kutlaması yaşatmayı hedefliyoruz.

playpark

Yukarı