Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

DİNLE, EMPATİ YAP, DÜŞÜN, AKSİYON AL

13.06.2019 - 16:35

AVM SEKTÖRÜNDE HER GÜNÜN BİRBİRİNDEN FARKLI BİR SERÜVEN OLDUĞUNU SÖYLEYEN NOVADA MENEMEN AVM MÜDÜRÜ M. AYKUT BOLAT, BAŞARILI OLMANIN İLK ŞARTININ VOLTRAN'I OLUŞTURMAK OLDUĞUNU BELİRTTİ.

AVM sektörüne girişiniz nasıl oldu? Kaç yıldır AVM sektöründesiniz? 
Reklam sektöründe faaliyet gösteren bir firmada çalışıyorken, 2007 yılında Forum Mersin Alışveriş Merkezi’nin açılması ile beraber, pazarlama departmanı çözüm ortağı olarak AVM sektörüne de ilk adımı atmış oldum. 3 yıla yakın bir süre dışardan destek verdikten sonra 2010 yılında Multi Türkiye bünyesine katılarak Forum Kapadokya Pazarlama Müdürü olarak atandım. Çözüm ortağı olarak destek verdiğim süre ile beraber 
12 senedir AVM sektöründeyim.

Şimdiye kadar hangi AVM’lerde görev aldınız?
Forum Kapadokya, Novada Manavgat, Mersin Marina’da görev aldım. Şu an Novada Menemen’de görevimi sürdürüyorum. 

Bir yöneticinin AVM’de bir günü, bir ayı ve bir yılı nasıl geçer? 
AVM sektöründe iseniz rutin bir gün algısı çok doğru değil. Her gün birbirinden farklı bir serüven olabilir AVM sektöründe. Rutin planlarınız ve zaman yönetim şemalarınız olabilir. Onun dışında en çok yaptığınız şey aslında iletişimdir. Departmanlarınızla yapacağınız toplantılar, beyin fırtınası toplantıları, perakendecilerle yapacağınız toplantılar vs. her gün farklı bir dinamik içinde ilerleyecektir. Haftalık bazda mutlaka tüm yönetimin haftalık iş planlarını gözden geçireceği rutin haftalık toplantılar olmak zorunda. Planlama olmazsa kaos olur. Kaos ortamında da verimlilik olmaz. Günlük, aylık, yıllık olarak planlama ve analizler yapmak dışında en önemli şey rutinin dışında kalabilmek. 2-3 gün, 2-3 hafta, 2-3 ay aynı şeyleri yapmaya başlamışsanız bu bence tehlikeli. Öngörülebilir ya da görülemez değişkenlerle her gün bir öncekinden farklı olacaktır.

AVM sektöründe başarılı olmanın ilk şartı nedir? Sektöre yeni giren AVM yöneticilerine nasıl tavsiyeleriniz var? Yönetimde nelere dikkat edilmeli? 
Sadece AVM sektöründe değil tüm sektörlerde başarılı olmanın ilk şartı doğru iletişim becerisinden geçiyor. Ekip ruhu da çok önemli. Ben ona Voltran diyorum. Her aslan kendi içinde başarılı ve güçlü olursa Voltran güçlü olur. O yüzden önce ekibinizle, doğru iletişimi kurabilmek, motive olmak ve motive edebilmek öncelikle sizin göreviniz. Ekibin enerjisi tüm işlere yansıyacaktır. 
AVM sürekli bir şeyler öğrendiğimiz muazzam bir okul, hiç bir dersi kaçırmamak şart. Sektörü yakından takip etmek, öğrenmek, öğrendiklerini öğretmek, gözlemlemek ve tüm algılarınızla her an öğrenmeye açık olmak gerekiyor. 
Sahiplenmek ve daha iyisini aramak önemli. Çalıştığım AVM hangisi olursa olsun, o süreçte benimdir. Kaldırımındaki taştan, çatısındaki tabelanın pleksiglasına kadar sahiplenmek gerekiyor. Tüm departmanların da bu sahiplenmeyi hissetmesi için önce sizin hissetmeniz gerekiyor. 
Denklem başlangıçta çok zor değil, perakendeci, yatırımcı, yönetici tüm beklentilerin ortak noktası ziyaretçi. Hedefler, ziyaretçi sayıları ve ciroların artışı. O yüzden AVM sektöründe çalışan herkesin en üst kademeden en alt kademeye kadar tek hedefi var. AVM ziyaretçilerimizin, mutlu, huzurlu, konforlu, eğlenceli bir ortamda alışveriş yapmalarını sağlamak.  Lokasyon seçimi, bütçeler, hedefler, hedef kitle analizleri, PR değerleri, sosyal medya, eventler, kampanyalar ve bilumum alt kırılımlar bu basit denklemin karmaşık alt formülleri. 
Dinle, empati yap, düşün, aksiyon al…

AVM’yi meydana getiren tüm bileşenlerin (perakendeci, ziyaretçi, yatırımcı, yönetim vs.) şeffaflığı, koordinasyonu ve dengesi nasıl sağlanır? 
AVM, kendisini meydana getiren tüm bileşenlerin birbirine kenetli dişliler gibi senkronize olması gereken bir mekanizma. Öncelikle bunu iyi bilme ve anlamak gerekir. Bu koordinasyonu sağlayabilmenin yolu da empati yapabilmek ve beklentileri doğru analiz edebilmek. Hem perakendeci, hem ziyaretçi, hem yatırımcı ve yönetici olabilirseniz tüm beklentileri doğru anlayabilir ve doğru çözümleri üretebilirsiniz. Ne istiyor? Ne bekliyor? Neye ihtiyacı var? sorularını doğru sorar ve cevabı doğru analiz ederseniz çözüm üretmek de kolaylaşıyor.  

n

Yukarı