Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

CarrefourSA BURSA 18 YILLIK BAŞARI İLE YARIN HER ZAMANKİNDEN DAHA GÜÇLÜ

13.05.2019 - 14:46

ÆRIUM, TÜRKİYE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ SEKTÖRÜNE YATIRIM YAPAN İLK YABANCI YATIRIMCILARDAN. TÜRKİYE’DEKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN GELECEĞİ HAKKINDA ÖNGÖRÜLERİNİ ALDIĞIMIZ CEFIC VE ÆRIUM TÜRKİYE BAŞKANI ANTHONY KHOI, SON GENİŞLEME VE YENİLEME PROJELERİ OLAN BURSA NİL CITY HAKKINDA DA DETAYLI BİLGİLER VERDİ. YÖNETİMİ CEFIC TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLECEK BURSA NİL CITY; ZİYARETÇİLERİNE DAHA FAZLA KONFOR, ÇEŞİTLİLİK, EĞLENCE VE RAHATLIK SUNACAK YEPYENİ BİR ALIŞVERİŞ VE YAŞAM MERKEZİ OLACAK.

CEFIC ve ÆRIUM Türkiye, yeni yatırım projeleriyle gündemde. CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’ndeki son yenileme ve genişleme projeniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu projeye ne zaman başlamayı planlıyorsunuz?
CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezimiz, Bursa'nın kalbinde Nilüfer ilçesinde mükemmel bir konuma sahip. Kültürel zenginlikleriyle dikkat çeken Nilüfer, son on yılda ikiye katlanarak 1,8 milyona yaklaşan nüfusuyla Bursa'nın en hızlı büyüyen ve hızla gelişen bölgelerinden biridir. Büyük iş merkezleri ve tanınmış uluslararası otel zincirlerinin de bulunduğu Nilüfer, Bursa'nın en yüksek yatırım alanlarından biri olarak çekiciliğini günden güne artırıyor.
Yerleşik bir merkez olarak cazibesini koruyan CarrefourSA Bursa, 2001 yılında hizmete açıldı, 2011 yılında yenilendi, bölgedeki hızlı ve sürekli gelişmelere paralel olarak 2014 yılında tarafımızca yeniden genişletildi. Merkez, açılışından bu yana, Bursalılar tarafından en beğenilen ve en çok tercih edilen alışveriş merkezlerinden biri olmaya devam ediyor.  

 1

BURSA NİL CITY BİR GENİŞLEME VE YENİLEME PROJESİ
CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’nin, bu büyük genişleme ve yenilemenin ardından, “Bursa Nil City” adıyla yine Bursa'nın en güçlü, çekici ve başarılı alışveriş merkezi olacağı beklentisi içerisindeyiz. 
Bursa Nil City, ünlü mimarlar Design International ve ERA tarafından tasarlandı. CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’ndeki bu kayda değer büyümeden sonra Bursa Nil City, yepyeni bir mimarî kimliğe ve marka karmasına sahip olacak. Merkez, 250 bin metrekare inşaat alanı içerisinde ziyaretçilerine beklentilerin de ötesinde hizmet sunmaya hazırlanıyor. 30 bin metrekarenin üzerinde ilave inşaat alanının ise projeye eklemlenerek yüksek kaliteli, şık konut, ofis ve otel geliştirilmesi amacıyla kullanılması planlanıyor. Bu çekici karma proje ile Bursa Nil City, mevcut alışveriş merkezi başta olmak üzere, civar bölge ve tüm Bursa şehri için büyük katma değer yaratacak. 
Üç katlı Bursa Nil City Alışveriş Merkezi yaklaşık 90 bin metrekare kiralanabilir alanı ve 3 bin 300 araçlık otoparkıyla; geniş koridorları, ferah meydanları, özel etkinlik alanı ve dinlenme köşeleriyle alışveriş merkezini daha da keyifli kılacak. 
Yenilikçi ve öncü mimarî kimliğiyle, ünlü markalara ev sahipliği yapacak 220 mağazanın yanı sıra tanınmış eğlence mekânları, benzersiz çocuk eğlence alanları, sinema, restoran ve kafeleriyle Bursa Nil City, ziyaretçilerinin alışveriş deneyimine benzersiz renkler katmaya hazırlanıyor. 

ÇEVRE DOSTU ALIŞVERİŞ MERKEZİ
Bursa, ev sahipliği yaptığı ünlü anıtların üzerini süsleyen meşhur yeşil çiniler dolayısıyla, sakinleri tarafından “Yeşil Bursa” olarak anılan bir şehir. Bu unvan; parkları, bahçeleri ve Uludağ'ın yemyeşil ormanlarıyla da yeşil kimliği pekişen şehre ayrıca yakışıyor. Bursa Nil City, Bursa’nın bu unvanına yaraşır bir yaklaşımla geliştiriliyor.
CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’nin mirasını devralacak Bursa Nil City, şehirde varlık yönetiminde “Olağanüstü”, varlık performansında ise “Üstün Başarı” statüleriyle BREEAM sertifikalarına sahip tek alışveriş merkezi olma özelliğiyle rakiplerinden ayrılacak.
Alışveriş merkezinde gerçekleştirilen en güncel pazarlama araştırmalarına göre CarrefourSA Bursa; bu avantajlı konumunun yanı sıra farklı zevklere hitap edebilen, fiyatlar ve çeşitlilik açısından cazip, köklü bir merkez olarak mükemmel bir imaja sahipti. Ancak alışveriş merkezinin, yeni ve tamamlayıcı eğlence etkinlikleriyle, perakende markaları ve sunulacak hizmetlerle genel anlamda büyümesine ilişkin belirgin bir ihtiyaç ve talebin olduğunu da açıkça gördük. Alışveriş merkezimizin çekim alanındaki olumlu demografik veriler, kentsel planlamadaki gelişmeler ve ziyaretçilerimizin beklentileri, CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’nde bu büyük çaplı genişleme projesini gerçekleştirmeyi planlamamızın arkasındaki temel gerekçelerdir. Bursa Nil City Alışveriş Merkezi’ni 2022 yılı içerisinde tamamlamayı planlıyoruz.

 2

Geleceğe yönelik planlarınızı duymak sevindirici. Biliyoruz ki ÆRIUM, Türkiye alışveriş merkezleri sektörüne yatırım yapan ilk yabancı yatırımcılardan biri. Bize ÆRIUM olarak Türkiye pazarına giriş sürecinizi anlatır mısınız?
2003 yılında kurulan Ærium, yönetimi altında bulunan 4 milyar avro değerindeki varlıklarla, lider konumda bir Pan-Avrupa gayrimenkul fon yatırımı yöneticisidir. Geçtiğimiz yıllarda, piyasaya sürdüğümüz 14 fon ile 11 milyar avronun üzerinde yatırım yaptık ve Ærium olarak, Avrupa ve Türkiye’deki ticari mülklerin satın alınması, geliştirilmesi, yönetimi ve yapılandırılmış finansmanı aracılığıyla değer yarattık.
Türkiye pazarına giriş yapmak; özellikle Doğu Avrupa ve Türkiye'de küresel olarak genişlemek üzerine kurulu Ærium stratejisinin bir parçasıydı. Bu, 2000-2010 yılları için oluşturduğumuz plandı. 
O dönemde yeni cazip pazarların açıldığını gördük ve bu bizim için önemli bir fırsattı.
Ticari gayrimenkul sektörünün, 1970'li yıllara dayanan uzun bir sınır ötesi yatırım geçmişi vardır ancak, sadece 2000'li yılların ortalarından itibaren, hipermarketler gibi perakende gruplarının stratejik olarak genişlemesi ve uluslararası pazarlara açılması; yatırımcıları Avrupa, Rusya, Türkiye, Kuzey Afrika, Güney Amerika ve Asya'daki yeni pazarlarda faaliyetlerini ve varlıklarını artırma yönünde teşvik etmiştir. 
Yeni bir pazarda, özellikle ticari gayrimenkul alanında ilk hamleyi yapanların başarılı olma şansları daha yüksektir. Böylelikle alışveriş merkezleri ve hipermarketler için en ekonomik koşullarda, en elverişli yerlerde konumlanabilirsiniz ki bu çok önemlidir. Macaristan, Çekya, Slovakya ve Romanya'da yaptığımız çalışmalarla, yıllar boyunca edindiğim deneyimler de bunu doğrular niteliktedir. 2005 yılında Türkiye; nüfusu, büyüme kapasitesi ve dinamik yönetimi ile tüm cesaret verici göstergeler açısından çok güçlü gördüğümüz ülkelerden biriydi. Türkiye'ye yatırım yapmaya başladığımızda stratejimiz, uzun vadeli bir yatırımcı olmaktı. Sektörün bir parçası olmak ve o dönemde yükselen perakende sektörünün potansiyelinden, büyüyen Türkiye ekonomisinden yararlanmak için uzun vadeli bir vizyonumuz vardı. Alışveriş merkezleri sektöründe yatırım, geliştirme, işletme alanlarında uluslararası çapta lider Amerikan Simon Ivanhoe Grup ile ortak girişimde bulunarak Carrefour portföyüne, aynı zamanda gayrimenkul ve kiralama yönetimi hizmeti sunan CEFIC şirketine yatırım yaparak ülkeye giren ilk küresel fonlardan biri olduk. 

KÜRESEL DÜŞÜNÜYOR, YEREL HAREKET EDİYORUZ
ÆRIUM Türkiye’deki başarısını neye borçlu?

ÆRIUM olarak biz küresel düşünüyor, yerel hareket ediyor ve işlerimizi en yüksek mükemmellik standartlarıyla yürütüyoruz. 
Türkiye'deki başarımızın temel unsuru; şirketlerimiz ÆRIUM, 
CEFIC ve RETFUND bünyesindeki Türk ve uluslararası uzman ekiplerimiz arasında gelişen muhteşem sinerji ve iş birliğidir. Tüm farklı yönetim ve gelişim aşamalarını, en alttan en üste dikey olarak entegre etmek; aynı zamanda hizmette yüksek bir standart ve hepsinden öte, yüksek katma değer yaratmak da çok önemli bir etken sayılmalıdır. 

CEFIC, TÜRKİYE'DE ÆRIUM İÇİN HARİKULADE BİR İŞ ÇIKARDI
İlk olarak Fransa'da BEG Grubu'na bağlı olan CEFIC, 1986'dan bu yana Avrupa'da ve 1994'ten beri Türkiye'de faaliyetlerini sürdürmekte olup Türkiye’de kurulu ilk uluslararası lider alışveriş merkezi yönetimi şirketlerinden biridir.
BEG Group, 1966'dan bu yana Carrefour Hipermarket Grubu’nun Fransa ve yurt dışındaki yatırımlarına destek vermektedir. Önce mühendislik hizmetleri ile başlanmış, ardından 1988 itibarıyla alışveriş merkezleri uzmanlığı ile birlikte iki iş kolu yaratılmıştır; BEG Ingénierie ile mühendislik, CEFIC ile de alışveriş merkezleri ve mülk yönetimi. Bu tarihten itibaren, BEG Group uzmanlığı ile Carrefour gibi büyük markalar için Portekiz, İspanya, Türkiye ve Polonya'da birçok alışveriş merkezleri geliştirmektedir.
CEFIC, son 25 yılda derin pazar bilgisi ve tecrübesiyle Türkiye'de kendi alanında sektörün öncüsü olduğunu kanıtladı. 
CarrefourSA Bursa Alışveriş Merkezi’nin yanı sıra, portföyümüzdeki bir diğer başarılı alışveriş merkezi olan Palm City Mersin, burada anılmaya değer… 2003 yılında CarrefourSA Mersin adıyla ziyaretçilerine kapılarını açan merkezimiz, 2011 yılında yatırımını ÆRIUM’un yaptığı, Retfund tarafından geliştirilen 18 aylık bir yenileme süreci sonrasında 2012 yılında çağdaş, etkileyici yeni mimarisiyle; yenilenen konforlu, güçlü, lider alışveriş merkezi kimliğiyle ziyaretçilerine Palm City Mersin yeni adıyla, en iyi hizmeti en ideal takdimle vermeye devam etti. Palm City Mersin, Türkiye'nin en hızlı büyüyen şehirlerinden biri olan Mersin'de, son beş yılda ziyaretçi sayısındaki artışa yönelik ticari performansını yüzde 50 oranında yükseltmiş bir alışveriş merkezidir.  
Palm City Mersin Alışveriş Merkezi, ulusal ve uluslararası çapta gayrimenkul alanında “En İyi Perakende Alanı Geliştirme”, “En İyi Ticari Renovasyon ve Yeniden Geliştirme” kategorilerinde aldığı itibarlı ödüllerle başarısını taçlandırmış olup Mersin’in çağdaş çehresine eklemlenmiş ve dinamik kent yaşamının doğurduğu ihtiyaçlara cevap vemekte büyük başarı elde etmiş özel bir proje olarak Mersinliler için ayrıcalıklı konuma sahiptir.
Birçok iddialı projede çalışan ekibimiz, farklı uzmanlık alanlarına yönelik olarak 100’ün üzerinde uluslararası ödül kazanmıştır. Bu itibarlı ödüller ve mükemmellik sertifikaları, ekip olarak müşterilerimize, yatırımcılarımıza, tüm topluma sunduğumuz hizmet kalitesine yaptığımız yatırımın, yüksek düzeyde bağlılığın bir sonucu. Ayrıca, son on yıllık süreçte, faal olduğumuz bölgedeki yerel topluma ve çevrenin korunmasına yönelik proaktif sosyal sorumluluk politikalarımızın bir takdiri olarak da kabul edilmelidir. Faaliyetlerimizdeki ‘mükemmellik tutkusu’, profesyonellik ve sosyal sorumlu yaklaşımımız, şirketimizin kuruluşundan bu yana kültürümüzün en güçlü yönlerini yansıtmaktadır.

TÜRKİYE’DE YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ
Türkiye'deki alışveriş merkezleri sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sizin bu pazarda geleceğe yönelik planlarınız nelerdir? 

Alışveriş merkezleri hızla değişen ortamlar ve yatırımcı olarak artık her zamankinden daha hızlı tepki verebilmemiz, daha iyi performans göstermemiz ve daha profesyonel davranmamız gerektiğini düşünüyorum. 
Asıl önemli olan proaktif ve yenilikçi yönetimdir. Bir yatırımcı olarak alışveriş merkezlerini sadece “gayrimenkul varlıkları” olarak değil, aynı zamanda “alışveriş şirketleri” olarak da işletmek, yönetmek zorundayız. Alışveriş merkezi, büyük mağazalar gibi bir alışveriş kuruluşudur. Yatırımcılar, merkezin faaliyetinin işleyişi, konumlandırılması ve ticari performansına tamamen odaklıdırlar ve bu alanlara ilişkin sorumlulukları taşımalıdırlar. 
Son beş yıldır bizim üzerinde titizlikle durduğumuz konulardan biri, merkezlerimizin cazibesini artırmak ve müşterilerimizle daha iyi bir ilişki kurmak için mobil teknolojiden, “CRM”den ve dijital pazarlamadan yararlanacak bir strateji uygulamaktı.
Avrupa'da ve diğer büyük ülkelerde gelişme potansiyeli açısından yaşanan doygunluk ve ticari mülklerin yüksek fiyatları göz önüne alındığında, önümüzdeki on yıl boyunca Asya ülkeleri başta olmak üzere birçok yabancı ülkeden yatırımcı; Türkiye’nin nüfus, büyüme, tüketim alışkanlıkları ve cazip fiyatlar açısından sahip olduğu büyük potansiyeli fark ederek Türkiye’ye gelecektir.
2018 yılında Türkiye’deki üç varlığın satışını gerçekleştirmiş olmakla birlikte, bu muhteşem ülkeye yatırım yapmaya devam etmek istiyoruz. Değer yaratma, yatırım ve varlık yönetimi performansı açısından son 15 yıllık dönemde sektörün en iyi başarı öykülerinden birine sahip olmanın ayrıcalığını yaşıyoruz. 
Bugün Türkiye'de önümüzdeki on yıllık yatırım stratejimizi başarıyla uygulamak ve yönetmek için gerekli tüm uzmanlığa, deneyime ve kaynaklara sahibiz. 
Türkiye'de geçtiğimiz on yılda yalnızca en başarılı uluslararası yatırımcılardan biri olarak değil; aynı zamanda yerel yönetim anlayışı ile yerel toplulukların, kâr amacı gütmeyen kuruluşların ve alışveriş merkezlerinin gelişmesine, büyümesine büyük katkı sağlayan bir geliştirici ve yönetici olarak düşünülmek istiyoruz. 

n

Yukarı