Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

CADDELEŞEN AVM’LER DÖNEMİ

13.11.2019 - 17:36

Her istediğimizi kolayca ve hızlıca bulabileceğimiz formatta caddeleşen AVM’ler dönemine girdiğimizi belirten Nissara AVM Müdürü Göktürk Özhan, “AVM’lerin ve perakende markalarının, vakit kaybetmeden fiziksel mağazalarını geleceğin müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde dizayn etmeleri gerekiyor.” ifadelerinde bulundu.

KOLAY VE HIZLI ALIŞVERİŞ
4. nesil bir AVM nasıl olmalı? 

Dünyanın birçok ülkesinde uygulanmaya başlanan 4’ncü nesil AVM’ler; açık alanların olduğu, cadde, sokak, meydan, teras gibi alanların ön plana çıktığı, insanların keyifli vakit geçirebilecekleri donanımlara sahip, kent dokusuna uygun bir mimari anlayışla tasarlanıyor. Dolayısıyla 4.’ncü nesil kavramı ile birlikte büyük ve kapalı alanlardan çok bizim gibi kompakt, her istediğinizi kolayca ve hızlıca bulabileceğiniz formatta AVM’ler ve caddeleşen AVM’ler dönemine girdiğimizi düşünüyoruz.
Çok sayıda mağaza içerdiği halde akıllı yapım teknikleriyle kompakt ve kullanışlı bir alana dönüşen Nissara Alışveriş Merkezi’nin mimari unsurları da klasik ve modern çizgileri ile aynı noktada buluşturuyor. Yenilikçi yapısı ile dikkat çeken ve yaptığı her atılımda bir öncekinin üzerine mutlaka bir yenilik ekleyerek yoluna devam eden Nissara AVM olarak, 4’üncü nesil AVM’ler’in her yaştan ziyaretçiye de seslenebilecek unsurlara göre tasarlanması gerektiğini öngörmekteyiz.  

MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINA UYGUN MAĞAZALAR… 
Alışverişin online’a evrilmesi ile AVM’ler dijitalleşmeye yenildi mi / yenilecek mi?

Online alışverişin artmasıyla birlikte Türkiye'de birçok alışveriş merkezinin hayalete döndüğünü ya da dönmek üzere olduğunu gözlemlemekteyiz.
İnsanların alışveriş alışkanlıklarına e-ticaretin olumsuz katkısı ne olur diye sorarsanız, bizce dijital alışveriş, dünyada önemli bir dalga ve insanların alışveriş alışkanlıklarını derinden etkiliyor. Bu dijital değişim ile beraber x,y,z diye adlandırdığımız yeni kuşaklar, artık çok daha dijitaller ve hızlılar. Girdiğim mağazayı çabucak gezeyim ve her aradığıma hızlıca ulaşayım diyor. Bu ister istemez bizim geleneksel mağazacılığımıza hem katkı verecek hem olumsuzluklar yaratacak diye düşünüyoruz. Olumlu yönü internette görüp mağazada dokunarak, hissederek ve ayrıntılı inceleyerek alabilme avantajı. Bir ürünü farklılaştırarak, müşteriye alışveriş deneyimini yaşatmayı daha cazip kılarak, internet alışverişinin önüne geçilebildiğini gözlemlemekteyiz. Tabii ilgi çekici etkinlikler de olmazsa olmazımız.
Kısacası AVM’lerin ve perakende markalarının, vakit kaybetmeden fiziksel mağazalarını geleceğin müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde dizayn etmeleri gerekiyor. 

ALIŞVERİŞ YAPMADAN ÖNCE İLGİLİ DİJİTAL MECRALAR İNCELENİYOR
E-ticaret AVM, perakende sektörüne nasıl farklılıklar yarattı? 

Yapılan araştırmalarda 2014 yılında mağazada yapılan satışlardan yüzde 49’unun dijitalden etkilenerek gerçekleştiğinin ölçümlendiğini, bu oranın 2018’de yüzde 78, 2020’lerde ise neredeyse yüzde 95’lere ulaşacağını ortaya koyuyor. Birçok araştırma şirketi tarafından 2014, 2015 ve 2018 yıllarında yapılan araştırmalara atıfta bulunularak mağaza ziyaretçilerinin yüzde 84’ünün alışveriş yapmadan önce ilgili dijital mecraları incelediği vurgulanıyor. 
Dijital devrimle birlikte gelişen satın alma alışkanlıkları pazarı şekillendirmeye devam ediyor. Tüketicilerimiz hızla değişiyor, gelişiyor ve artık alışveriş yolculuğunda birçok kanalı inceliyorlar.  Diğer bir deyişle bir kanalda başladığı alışverişini bambaşka bir kanalda sonuçlandırabiliyorlar. Internet satış kanalları son yıllarda en çok yatırım yapılan alanlardan biri. Fakat bununla birlikte mağazalar da önemini arttırarak koruyor. Bunu online alanda hizmet veren global yatırımcıların fiziksel mağaza açmalarından da anlayabiliyoruz. Nissara AVM olarak biz, iki kanalın da gerçekten birbirini desteklediğine inanıyoruz. Bizim için, mağaza ile e-ticaret arasında yalnızca bir kanaldan diğer bir kanala kayan net satış söz konusu değil, ikisinin de kendine ait satış rakamları var bunların birleşimi ileriye yönelik bizim için önemli öngörüler oluşturuyor.

GGG

Yukarı