Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

“BÖLGESEL BİR ALIŞVERİŞ VE YAŞAM MERKEZİYİZ”

10.10.2018 - 18:18

Geniş marka ve hizmet karması ile şehrin ilgi odağı olduklarını ve bölgenin insan kaynağını işin merkezinde tutarak yola devam edeceklerini söyleyen Forum Diyarbakır Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Erdinç Bulut, sosyal sorumluluk projeleri ve kampanyalarından da bahsetti.

Alışveriş merkezinin genel yapısı ve lokasyonu hakkında bilgi alabilir miyiz?
Forum Diyarbakır Alışveriş Merkezi, yöresel mimariden esinlenerek inşa edilmiş iç avlusu, teras ve açık oturum alanları ile Diyarbakır’a özgü bazalt taşları kullanılarak ve Diyarbakır surlarını andıran dış cephesi ile mimari açıdan farklı tasarımı ile ön plana çıkıyor.
Özgün mimarisinin yanı sıra, 55 bin metrekare kiralanabilir alanda; yerel, ulusal ve uluslararası 140 seçkin markası ile açıldığı 10 Haziran 2015 tarihinden bu yana farklı, marka algısı yüksek, zengin damak zevklerine sahip lezzetler sunan, alışverişin yanı sıra yaşam merkezi iddiası nedeniyle; her yaşa hitap eden sanatsal ve kültürel etkinlikleri sürekli gelişim gösteren bölgesel bir alışveriş ve yaşam merkezi iddiasıyla yoluna devam ediyor.
Alışveriş merkezimiz; 30 bin metrekarelik perakende mağaza, 2 bin 500 metrekarelik hipermarket, 6 bin 700 metrekarelik yapı market, 8 salonlu modern sinema ve çocuk oyun ve eğlence merkezi, bowling salonu ile birlikte toplam 4 bin 900 metrekarelik eğlence alanının yanında 5 bin metrekareye yayılmış kafe ve restoranları ile geniş marka ve hizmet karması ile şehrin ve bölgenin ilgi odağı olmayı sürdürüyor. 
Forum Diyarbakır Alışveriş Merkezinin önemli bir farklılığı da, bünyesinde yer alan ve Diyarbakır ve yakın bölgemizde ilk kez açılmış birçok seçkin markamızın gücünden gelmektedir. 
Koçtaş, Paul&Shark, Matmazel, Ramsey-Kıp, Ruck&Maul, Sısley-Jeanslab-Glocal, Rue, Tommy Hılfıger, Vakko, W Collectıon, Adidas-Adidas Kids, Ekol, Kayra, Levis, Columbia, D’S Damat, Roman, Suwen, G-Lingerie, Porland, Linens, Kahve Dünyası, Glorıa Jeans Coffee, Simit Sarayı sadece Forum Diyarbakır’da yer alan markalarımız olarak sayılabilir.
Alışveriş merkezimiz şehrin yeni yerleşim bölgesi ve ana arterlerinden olan Elazığ Bulvarı’nda bulunmakta olup, yeni şehir planlamasının olduğu kuzey tarafında yer alıyor.
Diyarbakır’ın en büyük merkez ilçeleri Kayapınar ve Yenişehir arasında yer alan konumu, her geçen gün gelişen ve büyüyen kentleşme güzergâhı üzerinde yer alan alışveriş merkezimiz, bu konumu sayesinde sadece şehir içinden değil, Elazığ-Batman-Mardin başta olmak üzere çevre il ve ilçelerden de önemli sayıda ziyaretçi ağırlıyor.
Forum Diyarbakır olarak alışveriş merkezinizin kapı giriş sayıları ve buna bağlı olarak cirolarınızdaki yükselişlerden bahsedebilir misiniz?
Öncelikle, alışveriş merkezi yönetimi olarak 2018 yılı başında yeniden yapılanmaya gittiğimizi belirtmek isterim. Bu yapılanma ile birlikte kısa ve orta vadeli hedeflerimizi de gözden geçirmek ve önceliklerimizi belirleme fırsatımız oldu. Alışveriş merkezimizin kiralama ve yönetimini Yirmi Sekiz Emlak Geliştirme Yatırım İnşaat ve Ticaret Anonim Şirketi tüzel kişiliğimiz üzerinden kendi bünyemizde yapıyoruz.
 2018 Eylül ayı itibariyle, ilk 9 aylık ziyaretçi ve ciro performansımıza baktığımızda geçen yıl aynı dönemle karşılaştırıldığında alışveriş merkezimizin ziyaretçi sayısında yüzde 20 oranında bir artış gerçekleştirdiğini, bununla birlikte ciro performansının ise yaklaşık yüzde 40 oranında büyüdüğünü görüyoruz. Elazığ Bulvarı üzerindeki kentleşmenin gelişmesi ve yeni yaşam alanlarının artmasıyla birlikte gelişen ulaşım ve erişim kolaylığı ile birlikte hedef kitlemizdeki ziyaretçi sayılarımız da hızla artırıyor.

Şehre ve bölgeye sosyo-kültürel anlamda ne gibi katkılarınız oldu?
Ziyaretçilerimizin beklentilerini iyi analiz ederek, AVM-Marka iletişim ve işbirliği içerisinde çalışmaya özen gösteriyoruz. Sürdürülebilir ticari büyüme hedeflerimizi gerçekleştirebilmek adına, keyifli ve kazançlı alışveriş imkânının yanı sıra ziyaretçisiyle çalışanıyla aidiyet duygusu yüksek, daha rahat ve özgür bir yaşam alanı olma öncelikli hedefimizdir.
Bu anlamda, şehrimizde organize perakendenin gelişimi ve nitelikli iş gücü istihdamının öneminin farkında olarak alışveriş merkezimizdeki çalışma arkadaşlarımızın deneyimlerini geliştirmek, hizmet kalitelerini artırmak amacıyla sektörel eğitim ve seminerler düzenliyoruz. Ağustos ayında gerçekleştirdiğimiz “Perakendede Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi” başlıklı eğitimimize 100 markamızdan 250 çalışma arkadaşımız katıldı.
Güvenilir ve konforlu alışveriş deneyiminin yanı sıra, Forum Çocuk ve Kadın Kulüplerimiz bünyesinde gerçekleştirdiğimiz, tematik etkinlikler, sergiler, seminerler ile birlikte ünlü misafirlerimizi ağırladığımız, imza günü söyleşi ve konserlerle de misafirlerimizin daha keyifli zaman geçirmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de ziyaretçilerimizin kendilerinden bir şeyler bulacağı ve interaktif olarak katılım sağlayacağı etkinliklerde, yaşadığımız kentin ve bölgenin insan kaynağını işin merkezinde tutarak yolumuza devam edeceğiz. 
Kampanyalar, alışveriş merkezlerinin olmazsa olmaz unsurları. Forum Diyarbakır Alışveriş Merkezi olarak, ziyaretçilerimizin alışverişlerini kazanca dönüştürecekleri ticari kampanyalarımızın yanı sıra, anında kazan ve yarış kazan kurgusuyla planladığımız kampanyalar düzenliyoruz.
3. yaşımızı kutladığımız bu yıl, 3 araç hediye ettiğimiz kampanyamızın çekiliş etkinliğini 16 Eylül’de Hande Yener konseri ile taçlandırdık. 18 yıl sonra ilk kez bu etkinliğimiz sayesinde Diyarbakır’a gelen Hande Yener konserine ilgi gerçekten muhteşem ve görülmeye değerdi.

Sosyal sorumluluk projelerinizden kısaca bahseder misiniz?
Yıllık pazarlama ve tanıtım planlarımızı hazırlarken göz önünde bulundurduğumuz öncelikli kriterlerden biri de yaşadığımız kentin dinamiklerini, hassasiyetlerini ve ziyaretçilerimizin beklenti ve önceliklerini de gözeten bir iş akışı oluşturabilmektir. Bu nedenle bütçemizden mutlaka sosyal sorumluluk projeleri içinde bir pay ayırarak, bazen bir farkındalık yaratabilme bazen de bilhassa sorunların çözümüne katkı sağlayacak destek olmaya çalışıyoruz. Özellikle geniş katılımlı ve gündem oluşturacak bölgesel ve ulusal medyanın da dikkatini çekecek sürdürülebilir projelere öncelik veriyoruz.  Bu anlamda, yaşadığımız bu güzide kente değer katmak üzere birbirimizi ve ortak değerlerimizi güçlendirmek adına; başta şehrimizin fikir önderleri, mülki idareleri olmak üzere, tüm kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, eğitim kurumları, sivil toplum kuruluşları, kültür sanat dernekleri, ticaret kuruluşları, spor camiası, meslek örgütleri ile birlikte iletişimde ve işbirliği içinde olma, ziyaretçilerimizle de bizzat sürece katkı sağlayabilecekleri sosyal ve kültürel projelerle birlikte iletişim ve etkileşime devam etme gayretinde olacağız.
Ziyaretçilerimizin ve markalarımızın da desteği ile Diyarbakır Valiliği ve Büyükşehir Belediyesinin de katkılarıyla hayata geçirdiğimiz “Dilek Ağacı” ve “Kitap Kumbarası” isimli, Diyarbakır’daki köy okullarımızdaki öğrenci kardeşlerimizin eğitici ve öğretici kitap ile gündelik ihtiyaçlarını karşılanmasına yönelik çalışmalarımızı, sosyal sorumluluk projelerimize örnek olarak verebiliriz.
Bu yılda projelerimiz devam etti. Yine bir köy okulundan minik ziyaretçilerimizi alışveriş merkezide ağırlayarak gönüllerince bir gün geçirmelerini sağladık. Orman İl Müdürlüğümüzün de desteği ile tedarik ettiğimiz fidanları alışveriş merkezi etrafına kiracılarımız ile birlikte dikerek daha yeşil bir dünya için katkı sağladık. Alışveriş merkezimizin çevresindeki kamusal alanlardaki çevre düzenleme ve peyzaj çalışmalarını Yenişehir Belediyemiz ile koordineli takip ediyoruz.
Üzerinde çalıştığımız yeni bir sosyal sorumluluk projemizde, birçok iş ortağımız ve destekçimizle birlikte çok sayıda okul çağındaki çocuğumuzun kişisel ve okul ihtiyacının karşılanmasına yönelik yeni bir çalışmayı bu yıl sonuna kadar hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

Bir pazarlama stratejisi olarak düzenlediğiniz kampanyalar neler?
Geçtiğimiz yıl içinde hediye ettiğimiz 3+1 daire kampanyamızın ardından bu yıl da sırayla Mercedes ve 3 Ford Fiesta kampanyalarımızı yoğun katılımla ve başarıla tamamladık. Büyük ticari kampanyalarımızın yanı sıra; özel gün ve dönemlere ilişkin, belli yaş ve meslek gruplarına yönelik anında kazan kurgusuyla, alışverişlerin hem yarışıp eğlenceye hem de ödül ve kazanca dönüştüğü dönemsel kampanyalarımız oldu. Salı ve perşembe günleri kahve ve sinema bileti kampanyalarımız, çarşamba günleri oto yıkama ve bakım hizmeti ödüllü kampanyamız, hafta içi günlerde en fazla alışveriş yapan ilk 3 ziyaretçimize 2 günlük araç kiralama kampanyamız ile Forum Plus Sadakat kartı projemiz başarıyla devam eden kampanyalarımıza örnektir. Okulların açılmasıyla birlikte 10 gün süreli kampanyamızda okul alışverişlerine karşılık yaklaşık bin 500 öğrencimize kırtasiye seti hediye ettik. 

Yakın dönem içerisinde yeni kiralama projeleriniz var mıdır?
Kiralama stratejimizi, mevcut ekonomik koşullar ve sektörümüzün de dinamiklerini de yakından takip ederek 2 şekilde belirledik. 1.’si mevcut markalarımızla işbirliğimizi güçlendirerek devam ettirmek, bu amaçla yer değişikliği, büyüme alternatifleri üzerinde çalıştığımız markalarımız var.
2.’si ise marka karmamızı daha da güçlendirecek markalarla yeni projeler hayata geçirmek adına fırsatlar oluşturmak. Bu konuda da ziyaretçilerimizin beklentilerini karşılayacak, öncelikli sektör ve kategori temsilcisi önemli markalarla devam edegelen görüşmelerimiz var.

Yeni dönemde ne tür pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsunuz?
Forum Diyarbakır Alışveriş Merkezi olarak pazarlama çalışmalarına son derece önem veriyoruz. Yeni planladığımız büyük ticari kampanyalarımızın yanı sıra, tüm ziyaretçilerimize; bir yandan keyifli vakit geçirebilecekleri alanlar ve zamanlar oluştururken, birlikte unutulmaz eğlenceler yaşayabilecekleri etkinlikleri, Forum Plus Kart Kampanyalarımız ile de ayrıcalıklı ve kazançlı alışveriş fırsatları sunmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki dönemde sosyal medya da üzerinde özellikle duracağımız bir konu.
Özellikle 2018 ilk çeyreği ile birlikte yenilenen web sitemiz ve her geçen gün takipçi sayımızı artırdığımız sosyal iletişim mecralarımız üzerinden ziyaretçilerimizi alışveriş merkezimizde ve mağazalarımızdaki tüm değişim ve gelişmelerden anında haberdar etmeye, onları dinlemeye ve bu platformlar üzerinden düzenleyeceğimiz kampanya ve yarışmalarla kazandırmaya devam edeceğiz.
Popüler yıldızları dinleme ve onlarla tanışma fırsatı yakalayacakları konserler ve imza günleri, sosyal sorumluluk projeleri ve daha birçok sürprizlerle dolu ve capcanlı bir yıl yaşatmayı arzuluyoruz.

Forum Plus adında bir müşteri sadakat kartınız var. 
Bu kartın özelliği nedir?

Mayıs ayında hayata geçirdiğimiz Forum Plus Card projemiz, alışverişin puana, puanın ise çok geniş bir yelpazede ürün ve hizmet olarak hediyeye dönüştüğü bir ödüllendirme sistemidir. Bugün itibariyle yaklaşık 60 bin ziyaretçimizin kart sahibi olduğu bu projemiz kapsamında, ziyaretçilerimize gerek mesleki gerekse farklı yaş gruplarına yönelik, dönemsel ekstra puanlar kazanımı imkânı sağlıyoruz. Dijital platformlarda ve mobil telefonları üzerinden takip edecekleri puanları ve ürün hizmet stoklarımıza aynı zamanda AVM’mizde açtığımız Forum Shop mağazamızı da ziyaret ederek yerinde bilgi alabiliyor, hediyelerini görerek seçme şansı bulabiliyorlar.
Ziyaretçilerimize, yıl boyunca biriktirilen puanları sayesinde, mağazalarda ekstra indirim ve alışveriş şansının yanı sıra alışveriş merkezimizin düzenlediği etkinliklere katılma ve ayrıcalık imkanı da sağlayan Forum Plus Card sayesinde, alışveriş hareketlerini, mağaza performanslarını da yakından takip etme şansını buluyoruz. Bu bilgiler bize, pazarlama planımızda yol gösterici çok önemli veriler sunuyor. Aynı zamanda ziyaretçilerimizle hızlı ve etkin iletişim kurma şansına sahip olabiliyoruz.

ergh

playpark

Yukarı