Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

AVM’LERİN PAYDAŞLARI ‘BEN’ YERİNE ‘BİZ’ DEMELİ

12.10.2020 - 10:47

Espark AVM Müdürü Berkay Damgacı: “Yatırımcı, kiracı ve merkez yönetimi, gelişen durumlara çok yönlü yaklaşarak “ben” yerine “biz” olgusu ile hareket ettiği her şartta, genel anlamda AVM için başarılı bir yönetimin ortaya çıktığını düşünüyorum.”

Başarılı bir yönetimden söz edebilmek için hangi şartlar göz önünde bulundurulmalıdır?

Paydaşların tatmin düzeyi ve çalışma uyumlarının, başarılı bir yönetim adına oldukça önemli olduğuna inanıyoruz. Sektörümüzde bu süreç üç ayaklıdır: Yatırımcı, kiracı ve merkez yönetimi. Doğru şemalarda merkez yönetimi, kiracı ve yatırımcı arasında bir köprü görevinde yer alıyor. Yatırımcı ve merkez yönetimi arasındaki uyum/uyumsuzluk, bu geçiş süreçlerindeki dengeleri artı veya eksi yönleri ile ortaya çıkartıyor. Bu üçlü arasında hassas çizgiler ve korunması gereken menfaatler var. Optimum seviyede belli tatminler sağlandığında, nihai hedef olan müşteri memnuniyeti de otomatikman ortaya çıkıyor ve başarılı yönetim dediğimiz olgunun mevcudiyetini de fiilen hissetmeye başlıyorsunuz. Kısacası yatırımcı, kiracı ve merkez yönetimi, gelişen durumlara çok yönlü yaklaşarak “ben” yerine “biz” olgusu ile hareket ettiği her şartta, genel anlamda AVM için başarılı bir yönetimin ortaya çıktığını düşünüyorum.

Başarılı bir AVM yönetimi neye bağlıdır?

Günümüzde her şeyin bu kadar hızlı değiştiğini göz önünde bulundurunca, başarılı yönetimden söz edebilmenin bence en önemli noktası, esnek yönetim yapısıdır. Pandemi dönemi öncesinde zaten çok hızlı olan “değişim”, pandemi süreci ile beraber çok keskin virajları daha da hızlı almaya başladı. Esnek yapıya sahip yani; belirli kalıplara bağlı kalmayan, gerekli hallerde risk almaktan kaçınmayan ve ekibi ile beraber “değişim yönetimini” başarabilen yönetimlerin, her dönem değişen “başarı” kavramını yakalayabilme ihtimali en yüksek gruplar olarak öne çıkacağına inanıyorum.

Müşteri sadakati sağlamada yönetimin etkisi nedir?

Sektörde, projeleri birbirinden ayıran en önemli konu sürdürülebilir başarıdır. Uzun süreli başarı sağlayan projelerin müşteri yapılarına baktığımızda, -turizm odaklı AVM’leri bir kenara koyarak düşünürsek- sadık ziyaretçi yüzdesinin yüksek olması dikkat çekiyor. Ziyaretçi sadakati, para ile satın alınabilecek bir şey değil. Onları dinlemek, ihtiyaçlarını anlamak ve buna uygun en hızlı reaksiyonu vermenin bir matematiği var ve buralarda da AVM yönetimleri devreye giriyor. AVM fiziksel koşulları, marka karması, etkinlik takvimleri, sahadaki güvenlik/temizlik ekipleri gibi birçok değişkenin bu beklenti ve taleplere doğru cevaplar vermesini sağlamak AVM yönetimlerinin üstlendiği ana görevler. Ben, yönetim ile ziyaretçi sadakati arasındaki etki ve bağın güçlü olduğuna inanıyorum.

Etkili yönetim AVM’lerin müşteri çekimine neler kazandırır?

Yönetimler, AVM ziyaretçi profilini oluşturan yapılardır. Projeye kazandırılan markaların yapısı, AVM’de müşteriye yönelik sunulan hizmetler ve etkinlik takvimleri, müşteri çekimini belirleyen başlıca unsurlar olarak ön plana çıkar. Dolayısıyla projenin müşteri gereksinimini doğru segmentler ile belirleyerek, kiralama ve yönetim stratejilerini bu veriler ışığında etkin bir şekilde kurup işlettiğinizde, hedeflenen müşteri çekimine ulaşma şansınız yükselecektir.

ds

Yukarı