Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM’lerin karne öncesi son hazırlıkları!

10.03.2017 - 14:55

ULUSLARARASI ÖDÜLLERİN AVM’LERİN PRESTİJLERİ AÇISINDAN OLDUKÇA ÖNEMLİ OLDUĞUNU BELİRTEN NUİT AJANS BAŞKANI TUBA KILIÇ ALMALI, ÖDÜL PLATFORMLARININ HER YIL İÇİN AYRI BİR ÖNEM TAŞIDIĞININ VE AVM’LERİN BAŞARILARINI TAÇLANDIRMAK ADINA BU TÜR PLATFORMLARA HER YIL KATILMASI GEREKTİĞİNİN ALTINI ÇİZDİ.

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
Uluslararası ödüllerin AVM prestiji açısından oldukça önemli olduğunun her fırsatta altını çiziyoruz. AVM’ler için büyük bir emeğin karşılığı olarak nitelendirilebilecek ödüller; ziyaretçi ve AVM kiracıları, hatta yatırımcı tercihlerinde önemli bir etken oluyor. Bu süreçleri aslında bir domino gibi düşünebiliriz. Ödül platformuna uygun güçlü bir dosya sunulabilmesi için tek bir parçanın bile eksik olmaması gerekiyor. Danışmanlığımızda ilerleyen AVM’lerin önemli yönlendirmeler eşliğinde bu süreçleri daha sağlıklı adımlarla geçirdiğini söyleyebilirim.

AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı?
Başarılı projelere imza atan AVM’ler arasında ziyaretçisini en iyi analiz etmiş olanları açık ara farkla önde görüyoruz. Çünkü projenin başarıya ulaşmasındaki en önemli unsurlardan biri ziyaretçi katılımı...  Ziyaretçisini iyi analiz ederek, onların arzu ve dileklerine göre projelerini hayata geçiren AVM’lerin bu tabloda daha çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Fakat bu unsurun yine de tek başına yeterlilik gösteremeyeceği düşüncesindeyim. Projelerde ziyaretçi katılımının yanı sıra başkalıklar da olmalı.
Başkalıklardan kastım; yapılmamışın yapılması… Bununla birlikte artık yaşam merkezi olarak da görülen AVM’lerin bu özelliğinin göz önünde bulundurulması ve hayatın içinden, hayata, ziyaretçisine dokunan kampanya veya projelerin AVM ziyaretçisi ile buluşması diyebilirim. Böylece her açıdan daha çok yüz güldüren sonuçlarla da buluşabiliriz. 
Önemli olan yüksek ya da düşük bütçeli bir projeyi hayata geçirmekten ziyade ziyaretçinin kucaklayacağı bir projeyi hayata geçirmiş olmak olmalı. AVM’ler ziyaretçilerini doğru analiz edip ajansa doğru bir brief verdikten sonra, ajans tarafında artık iş başa düşüyor. Proje ajansının projeyi yapmış olmak için yapmaktan ziyade, bir nakışı işlercesine ilmek ilmek tüm detaylarıyla işlemesi gerekir. Bununla da bitmeyip, her bir platformun kendi içindeki kriterleri göz önünde bulundurularak projenin içerik kurgusunun zenginleştirilmesi ise sizi ödüle giden yolda bir adım öne taşır. 

AVM’ler her yıl ödül platformuna başvuru yapmalı mı?
Türkiye’deki birçok AVM’nin en çok yanılgı yaşadığı konulardan bir tanesi işte tam da bu. Bazı AVM’ler başvuru yaptıkları ya da ödül kazandıkları platformlara tekrar başvurmak noktasında tereddütte kalıyorlar. Halbuki başarı bir seferlik değil sürdürülebilir olmalı. Bir öğrenci üzerinden örneklemek gerekirse; öğrenci yalnızca bir dönem takdir veya teşekkür belgesi aldığında başarılı sayılmıyor. Her dönem takdir veya teşekkür kazanarak başarısını belgeliyor.  Marka tarafında ise şöyle düşünebiliriz; her yılın ödülleri yalnızca o dönemin başarısını belgeler. Yalnızca o yıl başarılı bir pazarlama stratejisi kurgulayıp, uyguladığınızı gösterir. Pazarlama süreçleri son derece dinamik ve nabzı tutulması gereken niteliktedir. Bu sebeple bir yıl değil, her yıl başarılı olunmalı ve bunu çeşitli yöntemlerle hedef kitlemize anlatıyor olmalıyız. Hedef kitle özelinde AVM’leri diğer markalardan ayıran unsur ise hedef kitle başlıklarının birden fazla olması. Kiracı hedef kitlesi, ziyaretçi hedef kitlesi ve bazı markalar içinse yatırımcı hedef kitlesi başlığı oluşuyor. Hal böyle olunca farklı yönlerden gelen okları tek merkezde memnuniyet sağlayacak başarılı bir sürecin içerisinde toplamak gerekiyor. Bu süreçlerin karnesi olarak da yorumladığımız ödül platformları her yıl için ayrı bir önem taşıyor.
 

GGG

Yukarı