Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM’LER ŞEHRİN ÇEKİM MERKEZİ OLMAYA DEVAM EDİYOR

17.09.2019 - 17:26

TÜRKİYE’DE AVM’LERİN ŞEHRİN ÇEKİM MERKEZİ OLMAYA DEVAM ETTİĞİNİ VURGULAYAN PARK 328 AVM MÜDÜRÜ MUSTAFA YALÇIN, “ALIŞVERİŞ MERKEZİ ÇEVRESİNDE, AVM AÇILIŞINDAN SONRA ARTAN KONUTLAŞMA, İŞ MERKEZLERİ VE SAĞLANAN İŞ OLANAKLARI KAYITLI İSTİHDAM İÇİNDE ÖNEMLİ BİR PAYA SAHİPTİR.” DEDİ.

AVM ve perakende sektörü, istihdama katkısı ve ulaştığı ciro büyüklüğü ile Türkiye ekonomisinin en dinamik sektörlerinden oldu. Bu sektörün ülkemizdeki durumunu birde sizden dinleyebilir miyiz? 
AVM sektörü mimari, konfor ve perakendeye katkıları açısından Avrupa ülkeleri ile kıyaslanacak düzeyde ve birçok örnekten çok daha iyi hale gelmiş bulunmaktadır. Özellikle gelişen teknolojiyle birlikte geliştirilen projeler ve bu projelere bağlı lokasyon fizibilite çalışmaları ile bulunduğu bölgeye de büyük değer ve katkı sağlamaktadır. AVM’ler bulundurdukları marka mixleri, düzenlediği etkinlikler, kampanyalar, kültürel organizasyonlarla ziyaretçilere keyifli ve güvende alışverişi tam kapasite sağlamaktadırlar. Ülkemizde AVM’ler şehrin çekim merkezi olmaya devam ediyor. Alışveriş merkezi çevresinde, AVM açılışından sonra artan konutlaşma, iş merkezleri ve sağlanan iş olanakları kayıtlı istihdam içinde önemli bir paya sahiptir. Park 328 AVM olarak bizimde amacımız öncelikle bulunduğumuz il olan Osmaniye için her anlamda fark yaratmaktır ve bu anlamda da Park 328 AVM Osmaniye’nin simgesi ve markası haline gelmiştir. Marka olmada en büyük katkı elbette ki çalışanlarımız, ziyaretçilerimiz ve kiracılarımıza aittir bu vesile ile herkese teşekkür ederiz.  

ZİYARETÇİ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VERİLDİ
Park 328 AVM’de son 10 yılda nasıl gelişmeler yaşandı?

Açılıştan bu yana her yıl bir önceki yıldan farklı, müşteriye heyecan verici ve müşterinin alışverişini keyfe dönüştüren kampanyalar ve etkinlikler gerçekleştirdik. Kampanyalarımızı ve etkinliklerimizi planlarken ziyaretçilerimize uyguladığımız anketlerimizi değerlendirerek, ziyaretçi beklentileri doğrultusunda çalışmalarımıza yön verdik. Park 328 AVM; 8 yıl boyunca moda, eğlence, lezzet ve teknolojinin kalbi olarak toplam 48 milyon ziyaretçiyi ağırlamış bulunmaktadır. 8 yıl içerisinde yapmış olduğumuz etkinlikler, kampanyalar ve CRM programımızla edinmiş olduğumuz veriler ışığında hizmet ettiğimiz müşteri kitlesini daha iyi tanımaya ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya özen gösterdik. 8 yıl için koyduğumuz (ciro, ziyaretçi sayıları, araç sayıları vs.) hedeflerimizin üzerinde seyreden artışlarla birlikte, müşteri algısı üzerindeki marka değerimizi ve aidiyet duygusunu istediğimiz seviyeye getirmenin haklı gururunu yaşamaktayız. 

Bu süreçte kriz dönemlerinde nasıl stratejiler uyguladınız? 
Son dönemlerde peş peşe açılan AVM'ler nedeniyle büyük metropol şehirlerde ciddi anlamda AVM enflasyonu yaşanmaktadır. Ancak biz Park 328 AVM olarak bulunduğumuz ilin ilk ve tek alışveriş merkezi olduğumuzdan, kriz sürecini daha stabil ve çözüm odaklı gerçekleştirdiğimiz finansal kriz yöntemlerimizle daha paralel doğrultuda ilerlediğimizi belirtmek isteriz. Ülkemizde kiralamalardaki Dolar kurunun sabitlenmesi ile birlikte kiracılarımıza sosyal medya-pazarlama ve dijital mecralarda desteklerimizi artırarak önemli ölçüde katkılar sağlamış bulunmaktayız. Markalarımızın bilinirliğini güçlendirmek ve her daim piyasada canlı tutmak adına yaptığımız her etkinlik veya sosyal projelerimizde marka logo ve isimlerine yer vermekteyiz. Bu sayede de mevcut kira/ciro denge takibini elde tutarak tüm planlarımızı bu çizgi çerçevesinde ve bu hedefte çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. 

MÜŞTERİ SADAKATİ VE KİRACI MEMNUNİYETİ ÖNEMLİ
Gelecek 10 yılda sektör nereye gidecek? Geleceğin yol haritası hakkında öngörüleriniz neler? 

Öncellikle gelişen teknoloji ve artan müşteri kapasitesine hitap edecek hususları takip ederek bir rota çizmek gerekiyor. Geçmiş yıllardan farklı kampanya ve etkinlikler planlayarak hem müşteri sadakatini hem de kiracıların memnuniyetini artırmak hedef nokta olarak belirlenmelidir. Park 328 AVM olarak bizler de bundan sonraki süreçte tüm çalışmalarımızı müşteri beklentileri ve kiracı memnuniyetine göre planlamaktayız. Bu bağlamda gelecek 10 yıl bizler için misafirlerimizle daha çok iletişim kurduğumuz bir süreç olacaktır. Alışveriş merkezimizde şehre sosyal, kültürel ve sanatsal anlamda değer katacak birçok etkinlikler planlamaktayız. Her hafta sonu düzenli olarak gerçekleşen çocuk ve aile temalı atölye çalışmalarımız ile çocukların eğlenerek öğrenmesini sağlıyoruz. İmza günleri ve mini konserler ile sevilen sanatçıları hayranları ile buluşturuyoruz. Önümüzdeki dönemlerde yine bir araç kampanyamız olacak ve sürpriz sanatçıları ağırlamaya devam edeceğiz. Özel günleri içeren temalı etkinliklere, sergilere ve sosyal sorumluluk projelerine  yer vermeye devam edeceğiz. Kadınlara yönelik moda ve sanat günleri; meslek gruplarına yönelik mesleki faaliyetler; sağlık kuruluşları iş birliği ile eğitici ve faydalı etkinliklerimiz; sosyal sorumluluk projelerimiz kapsamında okullarımız ile yaptığımız ortak projelerle ziyaretçilerimizi buluşturmaya da devam edeceğiz.

GGG

Yukarı