Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM’LER, E-TİCARET'LE EL ELE VEREREK GÜÇLENECEK

20.07.2020 - 09:54

Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, “AVM-online ilişkisi nasıl olacak?” sorusu hakkında şu tespitte bulundu: “E-ticaret henüz 5 duyuya ulaşamadı. Ama e-ticaret ile fiziki mekan alışverişçiliğinin birleşmesini sağladığımız oranda her iki tarafta güçlenecek.  Mekanlara yeniden ihtiyaç duyulacak ve AVM’ler de yeni formatlarla değişerek devam edecek.”

Alkaş tarafından düzenlenen FutureCommerce360 Loading’in ikincisi, dijital platformda canlı yayın olarak gerçekleştirildi. 822 üst düzey sektör temsilcisinin katıldığı programda, e-ticaretin farklı ve öncelikli konuları ele alındı. P&G Türkiye Genel Müdürü Tankut Turnaoğlu, bu süreçte dijitalleşme adına attıkları adımları anlattı.

 

Müşterilerinin değişen tüketim, alışveriş ve medya alışkanlıklarını izleyebilmek için her hafta 400 tüketiciyle dijital ortamlarda görüştüklerini belirten Turnağlu, şöyle konuştu: “Dijitalleşmeyle birlikte artan veri akışlarına aynı hızda yanıt verebilmek için çalışıyoruz. Verinin yardımı ile tüketicilerimize kişiselleştirilmiş içerik ve iletişimle ulaşırken, bu veriler aynı zamanda bizim daha iyi ürünler geliştirmemizi ve günün sonunda da tüketicilerimize daha iyi hizmet vermemizi sağlıyor. Bu yetkinlikler sayesinde özellikle perakende anlamında günlük hatta saatlik değişimler yaşanırken, buna adapte olmayı başardık. Ürünlerimizin büyük bir çoğunluğunu Türkiye’de üretiyor olmamız nedeniyle tedarik açısından bir sıkıntı yaşamadık. COVID-19 uzun soluklu bir süreç. Henüz sonu, sonrası gibi kavramları kullanamasak da bu süreç belirli fazlardan oluşuyor. Biz her fazında tüketicilerimize dokunmaya ve yaşamlarını iyileştirmeye devam edeceğiz.”

 

Tankut Turnaoğlu, açıklamalarının ardından Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş'a şu soruyu yöneltti: “Bugün AVM’lerin kapanması bizim satış kanallarımı kapattı. AVM-online ilişkisi nasıl olacak?”.  Online ile AVM ilişkisinin nasıl olacağını ve konu ile ilgili geliştirilecek çözümlerin neler olacağını değerlendirilen Alkaş, şöyle konuştu: “E-ticaret henüz 5 duyuya ulaşamadı. Ama e-ticaret ile fiziki mekan alışverişçiliğinin birleşmesini sağladığımız oranda her iki tarafta bu durumdan sinerjik olarak daha dinamik çıkacak. AVM’ler ve e-ticaret el ele daha güçlü bir hal alacak. Mekanlara yeniden ihtiyaç duyulacak ve alışveriş merkezleri de yeni formatlarla değişerek devam edecek.”

 

Programda konuşma yapan diğer isimlerin görüşleri ise şöyle:

 

TEKNOLOJİ ALT YAPISINA SAHİP ŞİRKETLER BAŞARILI OLDU

Inveon Yönetici Ortağı Emir Alkaş: Koronavirüs salgını, e-ticaret sektörünü Moskova’da ilk McDonald's’ın açılması gibi geri dönüşü olmayacak şekilde etkiledi. Bu etki ile birlikte sektör, her şeyi değiştirecek bir noktaya geldi. Tüm dünyayı etkisi altına alan, bizi de oldukça zorlayan bu dönemin kazananlarını 60'tan fazla iş ortağımızla değerlendirdik ve 3 ortak nokta belirledik; güçlü teknoloji, insan kaynakları ve karar verme mekanizmaları. Esnek ve çevik teknolojik alt yapısı olan şirketler trafiğini artırıp bu dönemi kâra dönüştürmekle kalmadı, aynı zamanda kişiselleştirilmiş kampanyaları da hızla dijital ticaret kanallarına uygulayabildi. Esnek ve çevik teknoloji alt yapısına sahip, İK organizasyonlarına halihazırda yatırım yapmış olan, panikle değil süratle karar verme pratiğini kazanmış olan şirketler bu dönemde başarılı oldu.

 

E-TİCARETİ ŞU TRENDLER ŞEKİLLENDİRECEK

Nielsen Türkiye Perakende Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan: 'E-ticareti Önümüzdeki Dönemde Şekillendirecek Olan Trendler' başlıklı araştırmasını buradan paylaşıyorum. Bu başlıkta küresel olarak 9 ana trend saptadık. Bu trendler: Abonelik Servisleri, Online’da Taze Gıdanın Yükselişi, Yeni Teslimat Trendleri, Social Commerce, AR/VR Kullanımı, Live Streaming, Yapay Zeka Kullanımı, Voice Commerce ve Yeni Ödeme Seçenekleri. Bu trendlerin özellikle e-ticaret'te öncü bir rol üstlenen ve yüksel dijital alışverişçi profilleriyle dünyadan ayrışan Çin, Kore ve ABD gibi pazarlarda e-ticaret oyuncuları için çok önemli fırsatlar sunuyor. Pandemi döneminde hızlı teslimat uygulamalarının penetrasyonu artarken, hızlı teslimat uygulaması kullanma oranı şubat-nisan döneminde yüzde 55 oranında arttı. Tüketicilerin yüzde 44’ü temassız teslimat olması halinde bile kuryenin maskeli ve eldivenli olmasını bekliyor.

 

DİJİTAL KABİLİYETİNİZ YOKSA VAR OLAMAZSINIZ

UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç: Artık dijital kabiliyetiniz yoksa var olamazsınız. Lojistik zincirinizi farklılaştırmazsanız başarısız olursunuz. Yeni dönemin en önemli unsuru tüketici, bu bakımdan tüketiciyi memnun etmek amacıyla pazarımız artık 8 milyar insan.

 

ESKİ NORMALE DÖNMEK ZOR

Inveon Ortağı Moris Kastro: Inveon, 14 yıldır dijital dönüşüm içinde. Yeni normalin getireceği her şeye karşı hazırlıklıyız. Inveon olarak, sektörün devamlılığını sağlama sorumluluğunu üstleniyoruz. E-ticaretin yükselişinde önemli bir rol aldık. Her sene e-ticaret hızla büyüyor. 3-4 yıldır dijitalin markalar için hayatta kalma unsuru olarak görülmesi sektörün ne denli büyüdüğünün de kanıtı niteliğinde. Bu aşamadan sonra eski normale dönmek pek mümkün gözükmüyor.

 

GOOGLE DIŞINDA FARKLI KANALLAR DEVREYE GİRECEK

Related Digital CEO’su Sedat Kılıç: Dijital pazarlamanın yüzde 70’i Google ve Facebook’a yapılıyor. Büyükler buraya yatırım yaptığı için küçük perakendeciler zorlanıyor. Farklı kanallar artık devreye girecek. Türkiye’de bu yönde çalışmalar var. Mesajlaşma platformlarından alışveriş imkânı olacak. Küçük maliyetli ve bölgesel e-ticaret önümüzdeki dönemde artacak. Bu da yeni teknolojileri doğuracak. Yerel perakendecilerin önü de açılmış olacak.

 

EN ÖNEMLİ KONSEPT E-İHRACAT OLACAK

Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan: Bu sene içerisinde sadece yüzde 35-40’lık büyüme bekliyorduk. Bu dönemde 2 milyon yeni kredi kartı online’a açıldı. En önemli konsept e-ihracat olacak. Dijitalleşme ile sınırlar kalktı. Amacımız, Türkiye’deki platformu yurtdışına açmak. Bu da Türk markalarının yurt dışına açılması demek. İstanbul’u bir nokta olarak alıp 4 saatlik uçuş mesafesinde 1 milyar insana ulaşabiliyorsunuz. En önemli şey hız ve dinamizm olacak.

 

İNSANLAR ARTIK HIZLI OLANI TERCİH EDİYOR

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş: İnsanlarda değişim hızını anlamak için dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek gerekiyor. Bulunduğumuz sektörde yüzde 60’ı dijitale döndü. Covid-19 ile birlikte satılan ürünlerin içeriği değişti. Herkes evinin çevresinde hızlı çözümler istiyor. Marka bağımlılıklarının düştüğü bir dönemdeyiz. En uygun, en yararlıyı hangi marka satıyorsa o tercih ediliyor. İnsanlar hız ve kolaylık için daha fazla para vermeye hazır.

 

 

playpark

Yukarı