Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM YÖNETİMİ YAŞAMSAL VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR BAŞARI GEREKTİRİR

18.01.2019 - 17:48

AVM’LERDE KİRALAMA VE YÖNETİMİ SÜRDÜREN KİŞİLERİN VE ŞİRKETLERİN ÜZERİNE OLDUKÇA BÜYÜK BİR GÖREV DÜŞTÜĞÜNÜ İFADE EDEN NOVADA ÇARŞAMBA AVM GENEL MÜDÜRÜ ÖMER GAMZELİ, “AVM YÖNETİMİ YAŞAMSAL VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR BAŞARI GEREKTİRİR.” DEDİ.

Yönetimin kalitesini artıran unsurlar hakkında konuşan Novada Çarşamba AVM Genel Müdürü Ömer Gamzeli, AVM yönetiminin öneminden de bahsetti.
Yönetmenin; bilgi, beceri ve deneyim gerektiren zor bir görev olduğunu ve bunların yönetimin kalitesini artıran en önemli unsurlar olduğunu ifade eden Novada Çarşamba AVM Genel Müdürü Ömer Gamzeli, “Alışveriş merkezi yönetimi yapan kişilerin ya da şirketlerin hem perakende hem de gayrimenkul yönetimi hizmetlerini bir arada içeren, açılış öncesi hizmetleri ve açılış sonrası yönetimi ile ziyaretçileri merkeze alarak, kiracılarla yakın ilişkiler kurup, doğru kiracı yönetimi stratejisini uygulayıp, lokasyonu göz önünde bulundurarak marka ve ürün karması oluşturup sürdürülebilir yönetim kalitesini hedeflemesi gerekiyor.” dedi.  

YÖNETİM, SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARIYI ETKİLİYOR
AVM’lerin yönetimi üzerine de konuşan Gamzeli, özellikle son dönemde AVM’lerde yaşanan kiralama problemi göz önüne alındığında, AVM’lerde kiralama ve yönetimi sürdüren şirketlerin üzerine oldukça büyük bir görev düştüğünü söyledi. “AVM yönetimi yaşamsal ve sürdürülebilir bir başarı gerektirir.” diyen Gamzeli, “Bu başarı için de öncelikle yönetim ekibinin AVM açılmadan önce kurulması, alışveriş merkezinin lokasyonu ve bölge halkının ekonomik/sosyal durumunun araştırılması, hedef kitle, konsept ve lokasyona göre belirlenmiş perakende kolları altında bir karma oluşturması ve bunların markalar bazında dağıtılması, başta ziyaretçileri düşünmek üzere kiracıları da düşünerek gerekli olan güvenli, konforlu ve temiz bir ortam yaratılması, hedef ziyaretçi kitlesine uygun pazarlama stratejilerinin planlanması, mevcut taşeronların sistemli yönetilmesi, teknik hizmetlerin takibi ve enerji optimizasyonu gibi konuların ön planda tutulması gereklidir.” ifadelerinde bulundu.

AVM yönetiminin doğru bir şekilde yapılmasının alışveriş merkezinin sürdürülebilir başarısını ve hem kiracı hem yatırımcı karlılığını da önemli ölçüde etkileyeceğini belirten Gamzeli, “Alışveriş merkezleri belli kriterlere göre analiz edilmeli, çıkan sonuçlar değerlendirilmeli ve mevcut pazar koşullarını da dikkate alarak pazarlama, kiralama ve yönetim şeklinde yeni stratejiler geliştirmelidir.” dedi.

YÖNETİM BAŞARISI İLE ZİYARETÇİ MEMNUNİYETİ DOĞRU ORANTILI
Novada Çarşamba AVM Genel Müdürü Ömer Gamzeli konuşmasına şu sözlerle son verdi: “Lokasyon, ulaşım, pazarlama, algılanabilirlik, hedef kitle, konsept, marka karması ve kiralama, işletme yönetimi, reklam ve halkla ilişkilerin kusursuz olması beraberinde ziyaretçi memnuniyetini de getirecektir. AVM’ler için yönetimin başarısı ile ziyaretçi memnuniyeti doğru orantılıdır. Çünkü AVM yönetiminin görevi kira ve aidat toplamak değil ziyaretçi memnuniyetidir.”

n

Yukarı