Ana içeriğe atla

ds

 

MALLREPORT

AVM tasarımlarında tamamlayıcı ilişkinin kurulması gerek!

14.12.2017 - 11:28

AVM tasarımı üzerine görüş ve düşüncelerini aldığımız StudioVertebra-Omurga Mimarlık Kurucu Ortağı Yüksek Mimar Dilşad Aslaner, AVM tasarımlarında öne çıkan kriterleri ve farklılıkları bizlere aktarırken, firmaları hakkında da bilgiler verdi.

StudioVertebra hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? Neler yapar firma?
StudioVertebra, 2009 yılında dört ortak birlikte kurduğumuz bir mimari tasarım ofisidir. Mimari, iç mimari ve eski eser proje hizmetleri alanlarında “çok disiplinli” çalışmalar yapıyoruz. Projelerimizde; kentsel, mimari ve iç mimari faktörleri bir arada gözeterek “bütünsel” bir yaklaşım benimsiyoruz. 
Tasarım sürecini bireysel kanaatlerden uzak olarak yürütüyoruz ve ekipteki tüm tasarımcılar sürecin gelişmesine katkı sağlıyor. İşveren taleplerini, tasarımda önemli bir faktör olarak değerlendiriyoruz ve işvereni de ekibin bir parçası olarak görüyoruz. Bu anlayışla birlikte, “çok girdili” yaklaşım, “tümel” proje anlayışımızın bir uzantısı olarak ortaya çıkıyor.

AVM tasarımlarında ne tür farklılıklar yaratıyorsunuz?  AVM’lerin tasarımında öne çıkan kriterler neler? 
Alışveriş merkezleri öncelikle belli kriterler doğrultusunda analiz edilmeli, çıkan sonuçlar değerlendirilmeli ve mevcut pazar koşulları da dikkate alınarak yeni stratejiler geliştirilmelidir. Yatırım ve işletme modeli ile birlikte ele aldığımız AVM projelerimizde konum, ulaşım, algılanabilirlik, akışkan sirkülasyon çözümleri, iç-dış kurgusunda geçişken peyzaj çözümleri, kullanıcılara yaşam alanları oluşturulması ve doğru ölçülerde dolu-boş oranlarının sağlanması tasarımlarımızda önemli kriterler arasında yer almaktadır.
Sadece kendine değil, pek çok öğeye faydanın sağlandığı simbiyotik ilişkinin kurulması gerektiği AVM tasarımlarında, sokak ve mahalle kültürü yansımaları ile açık mekan kullanımlarını sağlamayı tercih ediyoruz. 

AVM’lerden daha çok hangi yönde talepler geliyor?
AVM tasarımı tek başına mimari bir konu değil; aynı zamanda marka karması ile ilgili ve tüm organizmaların bir arada düşünülmesi gereken bir konu.  AVM’lerin odak nokta olması ve yaşam merkezi oluşturması hedefinde bölge analizi, yatırım, işletme, marka modeli ve tasarım ile birlikte bir ağ oluşturarak sonuç çıkardığı için tek bir yönden talep olmuyor. İş özelinde farklı çözümler geliştirilmesi gerektiği için de ‘tek doğru formül’ diye bir kavram kalmıyor. 

Pek çok projeyle çeşitli platformlarda finalistliğe kadar yükseldiğinizi ve çeşitli ödüllere layık olduğunu biliyoruz; LeafAwards, WAF 2017 gibi. Peki, sizi bu denli başarılı kılan etmenlerin neler olduğunu düşünüyorsunuz?
Hedefimizin evrensel standartlarda olmasının yanında, fonksiyonel, estetik ve finansal açıdan akılcı projeler üreten bir ofisiz. Bu anlamda şirketin ortaklı bir yapıda olgunlaşması, akabinde dinamik ve mesleğini seven ekip kurgusu burada önemli bir paya sahip… Böyle bir ekiple sonu olmayan tasarımı geliştirme arzusu ise tabii şartlarda sizi başarıya ulaştırıyor.

ds

Yukarı