Ana içeriğe atla

nara

MALLREPORT

AVM SEKTÖRÜ ESKİ CANLILIĞINA TEKRAR KAVUŞACAK

07.04.2021 - 12:32

Pandeminin sektöre ve müşteri davranışlarına etkisini konuştuğumuz Venezia Mega Outlet AVM Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü, “Müşteri deneyimlerindeki geçici değişikliklerin, pandemi süreciyle kısıtlı kalacağını ve pandeminin etkilerinin azalmasıyla birlikte eski alışkanlıklara dönüş olacağını düşünüyorum. Bu durumu kısıtlamaların kontrollü olarak azaltıldığı süreçlerde gördük.” dedi.

Pandemi, müşteri davranışlarını temelden etkiledi. Peki, AVM sektöründe müşteri deneyimi ve algısıyla ilgili nasıl bir değişim yaşanıyor?

Pandemi ile birlikte hayatın her alanında olduğu gibi AVM’lerin işleyişlerinde de değişiklikler yaşanıyor. AVM’ler, sosyalleşmenin, kültürel etkinliklerin, eğlencenin ve alışverişin bir arada olduğu yaşam alanları konumundalar. Fakat pandemi sürecinde, ağırlıklı olarak insanların ihtiyaçlarını karşılamak için gittikleri, eğlencenin ve sosyalleşmenin biraz geri planda kaldığı ve alışverişin öne çıktığı şekilde faaliyetlerini sürdürüyorlar. Müşteri deneyimlerindeki geçici değişikliklerin, pandemi süreciyle kısıtlı kalacağını ve pandeminin etkilerinin azalmasıyla birlikte eski alışkanlıklara dönüş olacağını düşünüyorum. Bu durumu kısıtlamaların kontrollü olarak azaltıldığı süreçlerde gördük.

Kontrollü normalleşme sürecinde, Cumartesi günlerinin yeniden açılması ve yiyecek içecek alanlarının faaliyete geçmesi, alışveriş merkezlerine hareketlilik getirdi. Alınan tüm tedbirlere ilave olarak HES kodu sorgulamaları ile ziyaretçilerimiz için daha güvenilir bir ortam sağlanmış oldu. Geçici süreyle evde kalınan ve online yaşanmaya başlanan hayatın, aşı çalışmalarının ilerlemesiyle ve virüs etkilerinin azalmasıyla birlikte eski durumuna hızlı şekilde döneceğini öngörüyorum.

Venezia Mega Outlet’te sürdürülebilirliğe dair uyguladığınız politikalar hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sürdürebilirliği her alanda uygulamaya özen gösteriyoruz. Açık konseptli bir alışveriş merkezi olarak, iklimlendirme sistemlerimizin olmayışı ile doğa dostu bir şekilde enerji tasarrufu sağlıyoruz. Aydınlatma çözümlerimizde ve su tüketiminde kontrollü, verimli ve çevre dostu tasarruflu sistemler kullanıyoruz. Özellikle atık yönetimi konusunda çok hassas davranarak, tüm ayrıştırmaların geri dönüşüme katkı sağlayacak şekilde olması için iç süreçlerimizi ve sistemimizi kurmuş durumdayız ve özenli bir şekilde işletmekteyiz.

Hem çekim gücünü kaybetmemek hem de verimliliği artırmak adına teknolojiden nasıl yararlanıyorsunuz?

HES kodu kontrollerinde ve ateş ölçümlerinde kişiler arasındaki mesafenin korunacağı ve doğru ölçümlerin yapılacağı teknolojiler kullanmaya gayret ediyoruz.

AVM içi iletişimde GİK adında mobil bir uygulama kullanıyoruz. Tüm yazışmalar, mağazaların tadilat ve tamirat talepleri gibi süreçlerde kağıttan, zamandan ve iş gücünden tasarruf ediyoruz. Görevli personellerimiz, tabletlerle mağazaların periyodik olarak Covid tedbirleriyle ilgili denetimlerini yapıyorlar. Kendi pandemi kurulumuzda bu sonuçları değerlendirerek gerekli geri bildirimleri yaparak sürekli iyileşmeyi sağlamaya çalışıyoruz. Ziyaretçilerimizin alışveriş deneyimlerini ve memnuniyet seviyelerini bu sistemle ölçebiliyoruz.

Günümüzde en önemli iletişim mecrası durumuna gelen sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyoruz. Markalarımızın kampanyalarını, etkinliklerimizi ve yeni markalarımızı AVM içi ve dışındaki reklam mecralarımızda duyuruyoruz. Çok etkin bir konumda olan AVM dışında 7/24 yüz binlerce kişinin görüş alanında olan büyük bir led ekranımız var. Bu ekranı çekim gücü yaratacak içeriklerle aktif ve güncel olarak kullanıyoruz.

nara

Yukarı