Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM PAZARINDA AVRUPA’NIN EN HIZLI BÜYÜYEN ÜLKESİYİZ

17.09.2019 - 17:29

TÜRKİYE’NİN AVM PAZARINDA AVRUPA’NIN EN HIZLI BÜYÜYEN ÜLKESİ KONUMUNDA OLDUĞUNUN ALTINI ÇİZEN VENEZIA MEGA OUTLET YÖNETİM DİREKTÖRÜ OĞUZ ISIGÖLLÜ, “SEKTÖRÜMÜZ YAŞANAN DALGALANMA VE DURGUNLUKLARA KARŞI DİRENÇLİ DURUŞUYLA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR.”DEDİ. 

AVM ve perakende sektörü, istihdama katkısı ve ulaştığı ciro büyüklüğü ile Türkiye ekonomisinin en dinamik sektörlerinden oldu. Bu sektörün ülkemizdeki durumunu birde sizden dinleyebilir miyiz? 
Türkiye, son yıllarda AVM pazarında Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi konumunda bulunuyor. Özellikle geçtiğimiz 10 yılda AVM sayılarındaki artış sektörün ekonomideki katkısını önemli ölçüde etkiledi.  Perakende sektörüyle birlikte AVM’lerin istihdama katkısı konusunda da oldukça olumlu bir tablo görüyoruz. Sektörümüz yaşanan dalgalanma ve durgunluklara karşı dirençli duruşuyla büyümeye devam ediyor. "Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporu"na baktığımızda; 2019-2020 döneminde de yeni alışveriş merkezi arzında Avrupa ölçeğinde Türkiye’nin lider olmaya devam edeceğini görüyoruz. 

Son 10 yılda nasıl gelişmeler yaşandı?
Alışveriş merkezlerinin artık salt tüketim mekanları olmanın ötesinde yaşam alanlarına dönüştüğü bir süreçten geçtik. AVM sayıları dramatik bir hızla artarken ciro ve ziyaretçi sayısı gibi reel rakamlar kadar insanların yaşamlarına nasıl dokunduğumuz da önem kazandı. Tabii ki ekonomide yaşanan değişimler, perakendeyi etkileyen sektörel kaymalar insanların alışveriş alışkanlıklarında da farklılaşmalara sebep oldu. Özellikle 2018’de sektör genelinde bir durgunluk dönemi yaşandı.  Son dönemdeki en önemli gelişmelerden biri de AVM kiralarında TL’ye geçiş oldu. 

Bu süreçte kriz dönemlerinde nasıl stratejiler uyguladınız? 
Dünyaca ünlü markaların yer aldığı outlet mağazalarımız ile kaliteyi avantajlı fiyatlarla sunuyoruz. Global firmaların ciro ve metrekare verimliliği alanında dünya sıralamasına giren outlet mağazalarına ev sahipliği yapıyoruz. Yıl boyunca sunduğumuz indirimli fiyatların yanı sıra sosyal alanlarımız, etkinliklerimiz ve gondol turlarımızla da ziyaretçilerimize farklı deneyimler sunmaya devam ediyoruz. Bu yıl alışveriş keyfini daha da cazip hale getirmek üzere indirim festivalleri düzenlemeye başladık. Bayram gibi özel dönemlerle de birleştiğimiz panayırlarımız perakende sektörünü hareketlendirirken ziyaretçilerimiz bağlamında da oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Alışılmış AVM konseptinden fazlasını sunmak üzere gerçekleştirdiğimiz projelerden bir tanesi de ülkemizdeki esnaf kültürünü devam ettiren Çarşı Pazar katımız. Küçük sermayelerle iş yeri açma imkanı tanıyan Çarşı Pazar, ürün yelpazemizi genişletirken ekonomik hareketlenmeye pozitif bir katkı sunuyor.   

Gelecek 10 yılda sektör nereye gidecek? Geleceğin yol haritası hakkında öngörüleriniz neler?
AVM’ler artık günlük yaşamın bir parçası haline geldi. Ziyaretçilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet sağlamaya odaklanırken değişen taleplere kaliteden ödün vermeden cevap üreten çözümler geliştirmeliyiz. Teknolojik gelişmeleri takip ederek, akıllı sistemleri sunduğumuz hizmetlere adapte etmemiz de günümüzde büyük bir önem taşıyor. Bugün yaşadığımız dönüşümler AVM ve perakende sektörleri için rekabeti güçlendirirken aynı zamanda önemli fırsatlar sunuyor. Bu yüzden değişen dengeleri iyi bir şekilde analiz etmemiz; hem sektöre hem de müşterilerimizin mutluluğuna katkı sağlayacak adımlar atmamız gerekiyor.

GGG

Yukarı