Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AVM MÜDÜRÜNÜN EN ZORLANDIĞI KONU KİRACI İLİŞKİLERİ

13.06.2019 - 17:00

ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRLERİNİN 365 GÜNÜNÜN HER SAATİNİ AVM İLE GEÇİRDİKLERİNİ İFADE EDEN NOVALAND OUTLET GENEL MÜDÜR SİNAN AKDEMİR, YÖNETİMDE EN ZORLANILAN KONUNUN KİRACI İLİŞKİLERİ OLDUĞUNU BELİRTTİ.

AVM sektörüne girişiniz nasıl oldu? Kaç yıldır AVM sektöründesiniz?
10 yıldan beri AVM müdürü olarak çalışıyorum. Daha önce Tamek Holding’de genel müdür, Ülker Grubu’nda koordinatör olarak gıda sektöründe üst kademe yönetici olarak görev yaptım. 2010 yılında üniversiteden arkadaşım Torunlar GYO Başkanı Aziz Torun’un daveti ile sektöre girdim.

Bir yöneticinin AVM’de bir günü, bir ayı ve bir yılı nasıl geçer?
Alışveriş Merkezi Müdürü 365 gününün her saatini AVM ile geçirir. İster AVM’de olsun ister dışarda büyük bir sorumluluk altında olduğunun bilinciyle çalışmak zorundadır. AVM açılış öncesinde başlayan denetim ve kontrollerle AVM müşteriler için hazırlanır. Gün boyu bir yandan tesis yönetimi faaliyetleri sürdürülürken öte yandan pazarlama faaliyetleri ile de AVM’yi cazibe merkezi haline getirmeye çalışır. Kiracı ilişkileri ise büyük bir zamanını alır AVM müdürünün. Kiralama ve yönetim en önemli faaliyetleridir.

Nitelikli personel istihdamı sağlamak için açılan eğitim programlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektöre nasıl katkı sağlar?
Perakende sektörü çok hızlı bir şekilde büyürken ne yazık ki nitelikli personel sayısı aynı hızla büyümemiştir. Temizlik ve güvenlik kadroları kendi firmalarınca kısmen eğitilse de hızlı eleman sirkülasyonu eğitimi üst seviyelere taşıyamamaktadır. Öte yandan perakendenin merkez noktası olan satış kadroları ise kurumsal bazı firmaların dışında maalesef yeterli eğitim almamaktadırlar. Sadece iş başı eğitimleri ise ya kadronun darlığı ya da zamanın yetersizliğinden gerekli eğitimlerden yoksun kalmaktadırlar. Her sektörde olduğundan daha fazla eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. Sadece satış becerilerini artırmanın dışında iletişim, sorun çözme, kendini yenileme ve stresle baş etme gibi konularda önem arz etmektedir.

Farklı şehirlerde ve projelerde AVM yönetmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Hiçbir AVM birbirinin aynısı değildir. Farklı şehirler, farklı demografik yapı ve farklı kültür demektir. Başta pazarlama etkinliği olmak üzere her faaliyet bu farklılığı dikkate alarak yapılmalıdır. Ben İstanbul, Ankara ve Konya gibi 3 farklı şehirde AVM yönettim. Yaşadığınız şehrin uzağında olmanın dışında bir dezavantajını görmedim. Aksine farklılığın zenginliklerini yaşarken o şehrin dışardan görünmeyen güzelliklerini keşfettim.

Bir AVM müdürünün yönetiminde en çok zorlandığı konu/konular nelerdir?
AVM müdürü tesisi (Teknik, temizlik, güvenlik vs. ), pazarlamayı (Etkinlik, kampanyalar, kurumsal iletişim, marka imajı vs. ), finansmanı (Tahsilatlar, ödemeler vs.), ziyaretçi ilişkilerini ve kiracı ilişkilerini yönetir. Bunların içinde en zorlandığı kısım kiracı ilişkileridir. Bazı kiracılar bizzat patronlardır, bazı kiracılar (kurumsal firmaların ) işveren temsilcisi olan mağaza müdürleri, kiralama müdürleri gibi yöneticilerdir. Aynı gemide olsak bile menfaatlerin karşı karşıya geldiği, kira ve ortak giderlerin kabul ettirilmesi, tahsil edilmesi gibi konuların yanı sıra 100-150 farklı kiracının aynı sistem içerisinde, aynı mekanda, kural ve yönetmeliklere uygun çalıştırılması AVM müdürünü en fazla zorlayan konulardır.

n

Yukarı