Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ANKAMALL 20’NCİ YILINI KUTLUYOR

16.07.2019 - 09:31

ANKAmall, 20’nci yılında sosyal hayatın ve alışverişin ilk adresi olmayı sürdürüyor. ANKAmall Alışveriş Merkezi Müdürü Evren Kırcalı: “Hareket noktamız, kent insanının ihtiyaç duyduğu her şeyi tek çatı altında sunmak. 20’nci yılımızda ziyaretçilerimizi daima yeniliklerle karşılamaya devam ediyoruz. ”diyor.

Türkiye’nin en büyük ve köklü alışveriş merkezlerinden ANKAmall bu yıl 20’nci yaşını kutluyor. Ziyaretçilerinin her geçen gün artan yoğun ilgi ve memnuniyeti, tüketimde kalite ve çeşitliliğin farklı yaşamsal ihtiyaçlarla bir arada sunulduğu, bireysel, sosyal ve kültürel boyutları zengin, enerjisi yüksek ve rafine yaşama alanları temelinde yeni bir yaşam tarzı doğurmuş olmasından kaynaklanıyor. Alışveriş Merkezi Müdürü Evren Kırcalı sorularımızı yanıtladı. 

ANADOLU’NUN EN BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZİ
ANKAmall sektörün ilk AVM’lerinden biri. İlk açıldığınız günden bu yana nasıl bir gelişim izlediniz?

ANKAmall, Türkiye’de alışveriş merkezi sektörünün öncülerinden biri. 120 bin metrekarelik kiralanabilir alanı ile Anadolu’nun en büyük alışveriş merkezi olma özelliğinin yanı sıra yenilikçi bakış açısıyla sürekli bir gelişim içerisinde. Bu gelişim ve değişim sadece hizmet ve çeşitlilik anlamında olmadı. Fiziki olarak da 2006 yılında hayata geçirilen genişleme projesi ve 2015 yılında gerçekleşen renovasyon ile yepyeni bir yüzle ziyaretçilerinin karşısına çıktı. 15 ay süren renovasyon çalışması ile yeni markalar, yenilenen mağazalar ve yeni mağaza alanları ile yepyeni bir yüze kavuştu. Renovasyon kapsamında marka karmasını optimize etmek için 180 mağaza alanı yer değiştirdi ve yenilendi.  Alışveriş merkezine eklenen 54 yeni marka ile toplam mağaza sayımız 365’e ulaştı. Bunun dışında, ziyaretçilerin açık hava ile buluşabileceği 3 bin 500 metrekarelik teras alanları, yenilenen ve modernize edilen yeme-içme alanı, fine-dining kafe ve restoranlar, skylightlarla donatılmış tavanların aydınlattığı koridorlar gibi fiziki değişiklikleri; vale, servis ya da concierge gibi hizmetleri ve çocuklar için yeni oyun alanlarını ziyaretçilere sunulan yeniliklerden bazıları oldu. Renovasyon sonrasında ANKAmall’ın yarattığı istihdam 6 bin kişiye ulaştı. 

AVM’lerde uzun süren başarının sırrı nedir? Siz başarınızı neye borçlusunuz?
Tüketicinin gelişen ve değişen ihtiyaçlarına uyum sağlama yönünde kendini geliştiren merkezlerin kurumsal itibarını koruyup artırdığını düşünüyoruz. ANKAmall, alışverişte sunduğu kalite ve çeşitlilik yanında, gerçekleştirdiği sosyal ve kültürel etkinliklerle ziyaretçilerinin bireysel ihtiyaç ve beklentilerine de hitap eden bir alışveriş merkezi olma özelliğini daha da artırmıştır.
ANKAmall, sektörde son yıllarda değişen ve çeşitlenen beklentilere daha iyi karşılık verebilmek, çıtanın üzerine çıkmak için daima bir yenilik içerisinde. Sadece Ankara değil, Anadolu’nun dört bir yanından ziyaretçilerimiz tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmenin ötesinde beklentilerini fazlasıyla karşılayan olanaklar ile de alışveriş merkezimizden mutlu ayrılıyorlar. Bu vizyon ANKAmall’ın daima genç, dinamik, enerjisi yüksek bir alışveriş merkezi olma olgusunu da diri tutuyor.

“ANKARA’NIN KALBİ ANKAMALL’DA ATIYOR”
Son 10-15 yıl içerisinde oluşan AVM kültürü ve sosyal yaşam merkezi olgusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Alışveriş merkezleri artık alışveriş dışında yaşamsal ihtiyaçların da karşılandığı merkezler haline gelmiştir. Kafe ve restoranlarıyla, eğlence alanlarıyla, sosyal etkinlikleriyle, kültür, sanat, spor gibi pek çok alanda ihtiyaçları da karşılamak zorunda. Son 10 yılda oluşan alışveriş merkezi kültürünün geldiği noktada ziyaretçiler, alışveriş ve yeme içme ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra eğlenebilecekleri, dinlenebilecekleri, kişisel gelişimlerini de destekleyen ve çocuklarını nitelikli etkinliklerle buluşturabilecekleri alanlarda zaman geçirmek istiyor. 
Ziyaretçilerimiz, “Ankara’nın kalbi ANKAmall’da atıyor” diyor. Biz, “Kent insanının ihtiyaç duyduğu her şeyi tek çatı altında sunma” hedefiyle hareket ettik ve bunda da başarılı olduk. Sadece çok çeşitli ve konforlu alışveriş olanakları değil, sosyal etkinliklerimizi planlar ve uygularken de bunu önceledik. Gelişen ve değişen ihtiyaçlara uyum sağlama; başka bir deyişle ‘ihtiyaçlar çağına ayak uydurma’ konusunda kendini geliştiren merkezler, itibarını katlayarak artırma olanağına sahip oluyorlar. İstanbul’un Anadolu yakası dâhil Anadolu’nun en büyüğü olması dolayısıyla Türkiye’deki yüzlerce alışveriş merkezi içinde özel bir yere sahip olan ANKAmall, alışverişte sunduğu kalite ve çeşitlilik yanında, gerçekleştirdiği sosyal ve kültürel etkinliklerle insanların bireysel ihtiyaç ve beklentilerine de hitap eden bir alışveriş merkezi olma özelliğini sürdürmüştür. Burada değişen ve çeşitlenen gereksinimlere uygun etkinlikler hayata geçirmeye özen gösteriyoruz. Kadınların, erkeklerin, çocukların, ailelerin hayatlarına dokunacak etkinliklere ağırlık veriyoruz. Sağlık söyleşilerimiz ile ünlü uzmanları ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz. Çocuklarımızı eğlendirerek eğitecek aktiviteler gerçekleştiriyoruz. Resim, fotoğraf, el sanatları gibi farklı alanlarda sergiler düzenliyoruz. Özel oyunculu sinema gösterimleri, galalar gerçekleştiriyoruz. Yani hayata dair her konuya eğitime, sağlığa, kültür-sanata, modaya, hemen her konuya değinerek tüm ihtiyaçlara cevap verecek bir çerçeve sunuyoruz.

20’NCİ YILA ÖZEL SÜRPRİZ ETKİNLİKLER OLACAK
20’nci yıla çok büyük etkinliklerle merhaba dediniz. Geçtiğimiz günlerde çok konuşulan tatlı festivaline ev sahipliği yaptınız.

20’nci yılımız için çok özel sürpriz etkinliklerimiz olacak. Bunlardan biri Tatlı Festivali idi. “20’nci yılımızda çok tatlıyız” dedik. Sadece Ankara değil Türkiye’nin dört bir yanından ziyaretçileri ağırladık. Tatlı stantlarında çeşit çeşit tatlıları tatma imkanı bulan misafirlerimiz büyük konserlerle de eğlenceli zaman geçirdiler. Aslında tatlı festivali ve diğer sürpriz etkinliklerimiz, 20’nci yılımızda aynı zamanda bir teşekkür mahiyetinde. Gördüğümüz ilgiye karşılık ziyaretçilerimize bu şekilde teşekkür edelim istedik. Ziyaretçilerimiz bu yıl büyük sürprizlerle karşılaşacaklar.

“YILIN FENOMEN AVM’Sİ”
ANKAmall geçtiğimiz günlerde ‘’Fenomen AVM’’ ödülüne layık görüldü. Bundan bahseder misiniz? 

20’nci yılımızı kutladığımız bu yıl, “Yılın Fenomen AVM’si” ödülüne layık görülmek bizi de mutlu etti. ANKAmall,  BoomSonar ve Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve sosyal medya sektöründe liderlerin belirlendiği Social Media Awards’ta alışveriş merkezi kategorisinde üç yıldır üst üste bu ödüle layık görüldü. Değişen ve dönüşen teknolojiye ayak uydurarak, yine müşteri memnuniyetine endeksli çalışmalar yürütüyoruz. Bu ödül de bunun getirisi… 

Almış olduğunuz ödüllerin ANKAmall için önemi nedir? Daha fazla sorumluluk ve misyon yükledi mi?
Ödüller tabii ki her zaman itici güç olmaktadır. Ancak ANKAmall, 20 yıldır sürekli yükselen bir başarı grafiği çizmiştir. Bu da her zaman sorumluluğumuzu artırmakta, üstlendiğimiz misyon gereği hep daha iyisi için çalışma azmimizi de artırmaktadır. İlklerin alışveriş merkezi, öncü ve lider konumunda görülen ANKAmall ziyaretçilerinin beklentilerini karşılamanın ötesinde çağın gereklerine uyumlu değişim hamlesini en iyi hizmet anlayışı ile birlikte sürdürecek, çıtayı hep daha yukarılara çıkarmak için çalışmalarını gerçekleştirecektir.

GGG

Yukarı