Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

AMACIMIZ YÖNETECEĞİMİZ TÜM PROJELERE MAKSİMUM FAYDA SAĞLAMAK

18.01.2019 - 17:59

MÜŞTERİ, KİRACI VE YATIRIMCI TALEPLERİNİ EN VERİMLİ KOŞULLARDA BİR ARAYA GETİRMEK AMACIYLA KURULAN BİR KİRALAMA VE YÖNETİM DANIŞMANLIĞI FİRMASI OLDUKLARINI SÖYLEYEN FİBA COMMERCIAL PROPERTİES CEO VE YÖNETİM KURULU ÜYESİ YURDAER KAHRAMAN, “AMACIMIZ YÖNETECEĞİMİZ TÜM PROJELERE MAKSİMUM FAYDA SAĞLAMAK VE DEĞER KATMAK.” DİYOR.

Fiba CPM’den bahseder misiniz? 
AVM yönetim ve kiralama şirketi FİBA Commercial Property Management (Fiba CPM), ticari gayrimenkul alanında 20 yılı aşkın süredir yurt içi ve yurt dışı projeleriyle faaliyetlerini sürdüren Fiba Commercial Properties’in (Fiba CP) elde ettiği sektör tecrübesinin bir yansıması olarak, 2018 yılı son çeyreğinde kuruldu. Hali hazırda Türkiye’de ve global arenada kiralama, varlık yönetimi, proje yönetimi, mimari tasarım ve inşaat yönetimi yapıyoruz. Bu tecrübelerin sektör paydaşlarımıza değer katacağını fark ettik. Bu değeri hem kendi ticari gayrimenkullerimize hem de diğer kurumlara aktarmak için Fiba CPM’i kurduk. Fiba CPM çatısı altında; AVM yönetimi ve operasyonu, entegre tesis yönetimi, kiralama, varlık yönetimi, proje yönetimi, mimari tasarım ve inşaat yönetimi, finans ve mali işler, pazarlama gibi alanlarda 360 derece yönetim anlayışı ile hizmet veriyoruz. Artık sadece kendi alışveriş merkezlerimizde değil, değerli paydaşlarımızın ve sektörün diğer yatırımcılarının AVM’lerinde de kendilerine destek vermek için çalışacağız.

PROJEYE DEĞER KATMAK ASIL AMACIMIZ
Bir kiralama ve yönetim danışmanlığı firması ile çalışmak için öncelikli olarak nelere dikkat edilmeli?  Sizin için önemli kriterler nelerdir?

Müşteri, kiracı ve yatırımcı taleplerini en verimli koşullarda bir araya getirmek amacıyla kurulan bir marka olarak asıl amacımız yöneteceğimiz tüm projelere maksimum fayda sağlamak ve değer katmak. Bu nedenle bir proje üzerinde çalışmaya başlamadan önce dikkat ettiğimiz bazı hassasiyetler oluyor. Hem Fiba CP hem de Fiba CPM tarafında tüm projelerimizin sürdürebilir olması ve bölgesine artı değer katması önem verdiğimiz konular arasında. Fiba Grubu’ndan aldığı güç ve tecrübe ile farklı disiplinlerde kendini geliştirmiş bir marka olmamız, yaptığımız işlere bakışımızı ve hedeflerimizi daha gerçek ve sağlam kılıyor. 

Şu anda hangi projeleri yönetiyorsunuz?
FİBA CP’den aldığı yurt içi ve yurt dışı deneyimiyle AVM yönetimi alanında, sektördeki yatırımcılara ve mülk sahiplerine değer kazandıran çözüm ortaklıkları sunan Fiba CPM, hali hazırda Çin’de Star Mall Shenyang, Romanya Başkent’te Plaza Romania ve Bucuresti Mall, Moldova - Shopping Malldova Türkiye’de ise İnegöl AVM’yi yönetiyor. M1 Adana AVM, M1 Gaziantep AVM, M1 Konya AVM, M1 Kartal AVM projelerinin de Kiralama yönetimini yürütmekte. 1 Ocak 2019 itibariyle Gebze Center AVM’nin yönetimini ve kiralamasını da üstlenmiş bulunuyoruz.

MARKALAR VE YATIRIMCI ORTAK FAYDA ETRAFINDA UZLAŞMALI
Markalar ve yatırımcı arasında bir denge unsuru olarak her iki tarafa da vereceğiniz öneriler nelerdir?

Her iki tarafın ortak faydalar etrafında uzlaşmasının hem yönetim şirketi hem de yatırımcı adına çok kıymetli olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle çalışmaya başlamadan önce tarafların birbirini iyi analiz etmesi anlamlı olacaktır. Şayet taraflar başarılı ve sürdürülebilir sonuçlara ulaşmak istiyorsa ortak hedeflerini net olarak belirlemeli, şeffaflığa ve güvene dayalı bir iletişim geliştirmeli.   

DOĞRU STRATEJİLERİ DOĞRU ZAMANDA UYGULAMAK ÖNEMLİ
Yönetim şirketlerinin AVM’lerin gelişimi, kiracı ve ziyaretçi üzerindeki etkileri neler?

Diğer kurumlar adına konuşmak zor. Ancak sektörü takip ederek kiracı, müşteri ve yatırımcı taleplerini en verimli koşullarda bir araya getirmeyi amaçlayan Fiba CPM, alışveriş merkezlerinde ileri standartları oluşturarak kiracılar için ideal ortamı sunarken, mağazaların ciro artışına da katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteriyor. 
Fiba CPM alışveriş merkezinin ticari başarısını ve müşteri memnuniyetini arttırmak için destek vererek, ziyaretçiler için yüksek kalite standartlarının oluşturulmasını da hedefliyor. 
Fiba CPM olarak her geçen gün daha da artan bu rekabet ortamında önceden tahmin edilemeyen ama sektörü etkileyen belirsizliklere karşı hazırlıklı bir yönetim anlayışı izliyoruz. Bu anlamda gayrimenkul sektörünü hem ulusal hem de uluslararası alanda yakından takip ediyoruz. İnanıyoruz ki doğru stratejileri doğru zamanda uygulamak çok kıymetli. Tabi bu sezgi ve öngörüye sahip olmak için tecrübeli bir ekip ile çalışmak gerekiyor. Özyeğin Üniversitesi ile perakende ve gayrimenkul alanında ekiplerimize aldırdığımız eğitim desteğinin de bu anlamda bize büyük bir güç ve deneyim kattığına inanıyorum. 

2018’İ DEĞER KATARAK TAMAMLADIK
2018 AVM ve perakende sektörü açısından oldukça hareketli geçti. Sektörde yaşanan değişiklikleri ve önümüzdeki yılı nasıl değerlendiriyorsunuz?

2018’de pek çok yatırımcı durma noktasına gelirken biz motive bir şekilde İnegöl’ün büyüme projesine başladık. Şimdi de projenin ilk fazını tamamladık. Bu büyük bir başarı. Yaptığımız tüketici araştırmaları ile bölgeden gelen talepleri analiz ettik. Marka karmamızı bu taleplere göre şekillendirdik. Mağazalarımızın yüzde 90’ı kiralandı. İnegöl’ün potansiyeline hep gönülden inandık. Türkiye mobilya sanayinin başkenti olan İnegöl’de işsizlik oranı sıfır. Nüfusu 300 bin civarında olan bu kentimize yepyeni ulusal ve uluslararası mağazaları getirdik. Mevcut markalarımızın da kendini yenilemesine vesile olduk. Böylece müşteri sayımızı önemli ölçüde artırdık. Bu çalışmalar cirolarımıza da olumlu şekilde yansıdı. 2018’i değer katarak tamamladık. Alışveriş merkezlerinin hayatımızdaki fonksiyonları farklı. AVM’ler zaman içinde paydaşlarımızın ve perakendecilerimizin büyümesini sağladı. Biz tüm paydaşlarımıza sunduğumuz katma değeri önemseyen bir markayız. Türk yatırımcılarımızın, perakendecilerimizin, yurt dışında bulunan merkezlerimizde mağaza açmasına imkân sağladık. Yabancı markaları Anadolu’ya taşımak için çalışmalar yaptık. Böylece AVM’lerimizde sadece Türkiye değil, global olarak büyük bir sinerji sağlamış olduk. Perakende ve alışveriş sektörü dinamik bir sektör olduğu için sadece bu bölümlerin gelişimini değil, aynı zamanda global ve makro ekonomi dinamiklerini de yakından takip etmemiz gerekir.

n

Yukarı