Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

“ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN REFERANS NOKTASIYIZ”

14.08.2018 - 17:25

ALIŞVERİŞ MERKEZİ DENEYİMİNDE ÜLKENİN REFERANS NOKTASI HALİNE GELDİKLERİNİ İFADE EDEN MULTİ TÜRKİYE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ YASEMİN AYGİNİN, “İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ ÇAĞDA ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ YALNIZCA ÜRÜN SATAN ÇARŞILAR OLARAK GÖRMEK MÜMKÜN DEĞİL. ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ DENEYİMLERİN VE İNSANİ ETKİLEŞİMLERİN MERKEZİNDE YER ALAN YAŞAM ALANLARI. BİZ DE HİZMET FELSEFEMİZİ BUNA GÖRE BELİRLİYORUZ.” DEDİ.

Yasemin Ayginin kimdir? Sizi biraz tanıyabilir miyiz?
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1994 yılında mezun oldum. 1996 yılında Yale School of Management’ta MBA programını tamamladım. Ardından iş hayatına atılarak sırasıyla Unilever’de ürün müdürlüğü, Tetra Pak’ta kurumsal iletişim müdürlüğü, Shell’de kurumsal iletişim müdürlüğü, LC Waikiki’de iletişim direktörlüğü ve Pfizer Türkiye’de kurumsal iletişim müdürlüğü görevlerini üstlendim. 2016 yılı Temmuz ayından bugüne dek de Türkiye’nin en büyük perakende platformu olan Multi Türkiye’nin pazarlama direktörü olarak görev yapıyorum.

Yönettiğiniz AVM’lerde pazarlama planları bölgeye göre mi oluşturuluyor yoksa genel bir pazarlama planı tüm AVM’lere mi uygulanıyor?
Multi Türkiye’nin portföyünde bulunan alışveriş merkezleri İstanbul’da Forum İstanbul ve Marmara Forum, Ankara’da Gordion ve Forum Ankara Outlet başta olmak üzere; İzmir’de Forum Bornova, Mersin’de Forum Mersin, Kayseri’de Forum Kayseri, Trabzon’da Forum Trabzon, Nevşehir’de Forum Kapadokya, Aydın’da Forum Aydın, Manisa’da Forum Magnesia, Denizli’de Forum Çamlık, Erzurum’da Forum Erzurum ve Gaziantep’te Forum Gaziantep olarak sıralanıyor. 
Toplam 14 alışveriş merkezini çatısı altında bulunduran Multi Türkiye, tüm bu illerde birbirinden farklı ziyaretçi profillerini ağırlıyor. Pazarlama faaliyetlerimizi de Multi’nin dünya çapındaki bilgi birikimini kullanarak, yerel ihtiyaçlar ve misafirlerimizden gelen talepler doğrultusunda şekillendiriyoruz. Çatıda belli prensip ve standartlar olsa da her bir alışveriş merkezinin kendine özel etkinlik ve kampanyaları, ziyaretçilere özel kurguladığı bir dil, sunduğu deneyimler ve kullandığı farklı pazarlama araçları mevcut. 

yyyyy

Özellikle turistleri çekmek için yapmış olduğunuz çalışmalar var mı?
Multi Türkiye bünyesinde bulunan alışveriş merkezlerinin her biri, bulundukları il/bölge itibariyle turizm potansiyelini cezbedecek nitelikte ve bu yönleriyle farklı ülkelerden yabancı ziyaretçileri ağırlıyor. Örneğin geçtiğimiz yıl ekim ayında yaşanan Çinli turist yoğunluğu esnasında, Forum İstanbul’un ağırladığı yabancı ziyaretçiler arasında ikinci sırada Çinli turistler yer alıyordu. 
Multi bünyesindeki alışveriş merkezlerinin bulundukları kentin çok tercih edilen sosyal alanlarında konumlanmaları ve “bu şehirde neler yapılır” benzeri tavsiye listelerinde sıkça yer almaları gibi etkenlerle de pek çok yabancı ziyaretçi için birer cazibe noktası haline gelmiş durumda. Dönemsel olarak her yıl geldiklerini bildiğimiz bazı turist grupları için de onların dilinde hazırlanmış özel tanıtım çalışmaları, turizm profesyonelleriyle çeşitli işbirlikleri gerçekleştiriyoruz. Bu gibi grupların alışveriş yönelimlerini takip ederek yine onlara özel uygulamalar da geliştiriyoruz.

Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Sosyal medya yönetiminizden bahseder misiniz?
Multi Türkiye bünyesindeki alışveriş merkezlerimizin tamamı sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanıyor. Her bir alışveriş merkezi, güncel etkinliklerini, kampanyalarını ve yeniliklerini sosyal medya kanalları üzerinden duyuruyor. Bununla birlikte zaman zaman alışveriş merkezlerimizin çatısı altında bulunan markaların çeşitli kampanya ve duyurularını da yine bu kanallardan faydalanarak ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz. Sosyal medya kanallarımızın içerik yönetimi ve monitoring ihtiyaçları için de profesyonel iş ortaklarımızla beraber hareket ediyoruz. 

uuuu

Her şehirdeki Forum AVM’ler bölgenin en fazla müşteri çeken AVM’leri konumunda. Bu marka bağlılığını nasıl sağlıyorsunuz? 
Multi, uluslararası çapta deneyimli bir gayrimenkul yatırım ve geliştirme şirketi. Bu deneyimi, çok işlevli ve deneyim açısından zengin olanaklar sunan Forum AVM’lerimizle Türkiye’ye taşıdık ve yapılan doğrudan yatırımların yanı sıra hem topluluklar hem de katma değerler oluşturduk. Bulunduğumuz birçok il ve bölgede alışveriş, film, eğlence, sosyal etkinlik, yemek ve diğer alanlarda ilk ve en özel deneyimleri tasarlayarak ziyaretçilerimizle köklü ve duygusal bağlar geliştirdik. 
Yerel değerlerden aldığımız ilhamı uluslararası deneyimlerimizle harmanlayarak elde ettiğimiz bu başarılar, bizi alışveriş merkezi deneyiminde ülkemizin referans noktası haline getirdi. Yaptığımız düzenli araştırmalarla ziyaretçilerimizle olan bu bağın yıllar geçtikçe ne kadar sağlamlaştığını gözlemleyebiliyoruz. Bu da bizi çok mutlu ediyor. İçinde bulunduğumuz çağda alışveriş merkezlerini yalnızca ürün satan çarşılar olarak görmek mümkün değil. Alışveriş merkezleri deneyimlerin ve insani etkileşimlerin merkezinde yer alan yaşam alanları. Biz de hizmet felsefemizi buna göre belirliyoruz. 

Kampanyalarınıza ve sosyal sorumluluk projelerinize baktığımızda gençlerin daha fazla ön planda olduğunu görüyoruz. Bu çalışmalarla yeni kuşakta marka bağlılığı sağlama konusunda nasıl ilerleme kaydettiniz?
Alışveriş merkezleri, bahsettiğim gibi yaşamın tüm sosyal boyutlarına dokunan yerler. Ancak yenilikçi ve vizyoner yönüyle öne çıkabilenlerin sayısı az. Forum AVM’leri bu anlamda lider ve fark yaratan deneyim merkezleri. Sürekli kendi gelişim ve konsept sınırlarımızı aşarak sektörümüzde farklı boyutlarda kazanımlar sağlıyoruz. 
Çocuklar ve gençler bu anlamda çok özel ziyaretçilerimiz. Forum AVM’lerimizde çocuklarımızın gelişimine yönelik etkinlikleri bünyesinde barındıran çocuk kulüpleri ve gençlerin tutkularını besleyen etkinliklerimiz var. Örneğin Marmara Forum alışveriş merkezimizde yıl boyunca çocuklara özel, eğlenceli ve en önemlisi öğretici etkinlikler sunan Marmara Forum Çocuk Kulübü’müz faaliyette. 
Kulüp faaliyetlerinin yanı sıra Marmara Forum,  T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlüğü’nün de izniyle, Kasımpaşa Çocuk Evleri Sitesi’nden minik misafirlerin ağırlanmasını sağlayarak mutlu nesiller yetiştirmeye katkıda bulunma ve bu kapsamda çocuklara fırsat eşitliği sağlama misyonunu gerçekleştiriyor. Sektörde bir ilk olma niteliğindeki Kristal Kamera Kısa Film Yarışması’yla da sinemaya ilgi duyan gençlerimize yeteneklerini test edebilecekleri bir platform sunuyor, bu geleneksel etkinliğimizle fark yaratıyoruz. Bu yıl ayrıca Marmara Forum 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda anlamlı bir proje başlattı. Hayata geçirilen “Basketbolun Geleceğine 3’lük Atış” projesiyle Bakırköy ilçe sınırlarında bulunan Florya Tevfik Ercan Anadolu Lisesi nizami ölçülerde tasarlanmış, tam kapsamlı bir basketbol sahasına kavuştu. 
Forum İstanbul’da da bu yılın başında, yarıyıl tatili kapsamında Gaming Forum isimli bir etkinlik gerçekleştirdik. Oyun dünyasını aynı çatı altında buluşturduk; katılımcılar en sevilen bilgisayar oyunlarını ünlü oyuncularla bir arada oynama şansı buldu ve ödüllü turnuvalar düzenlendi. Gençler başta olmak üzere her yaştan ziyaretçi Forum İstanbul’da yeni oyun teknolojilerini deneyimleme fırsatı yakaladı. Forum Kayseri ise bu yıl mayıs ayında özel bir Gençlik Festivali’ne ev sahipliği yaptı. Gençliğin enerjisine yakışır bir programla hazırlanan festivalde Ebru Şallı’yla pilates, Ece Seçkin ve Gece Yolcuları’nın canlı performansları, Dilara Koçak’la sağlıklı yaşam söyleşisi ve pek çok sahne gösterisi şehrin gençleriyle buluştu. 

Tüketicilerin her geçen gün ihtiyaç ve beklentileri değişiyor. Özellikle gençler kısa sürede top olan trendlere anında ulaşmak / yaşamak istiyorlar. Bu beklentileri karşılamada AVM’ler ne şekilde etki ediyor?
Geleneksel perakendecilik bir dönüşüm içerisinde. Markalar ve işletmeler teknolojinin yarattığı etkilere uyum sağlamaya çalışıyorlar. Bu bağlamda “deneyim” alışveriş kavramının da ötesinde bir önem kazanıyor. Alışveriş merkezleri, topluluklara alan ve gerçek deneyimler sunan nitelikleriyle dijital ile gerçek yaşamın iç içe geçtiği bu dünyada çok önemli bir köprü vazifesi görüyorlar. Biz ihtiyaçları, toplulukları ve deneyimleri tek çatı altında topluyor ve bunu 14 farklı AVM’de gerçekleştiriyoruz. 

eeeeee

playpark

Yukarı