Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ DİJİTAL DENEYİMLERİ ÖNE ÇIKARACAK

13.11.2019 - 17:26

Yeni nesil alışveriş merkezlerinde olması gerekenlerden bahseden Novaland Outlet Konya Genel Müdürü Sinan Akdemir, “Gelişen teknolojinin ticarete ve pazarlamaya uyarlanması ile AVM’ler dijital deneyimleri öne çıkaracaklar.“ dedi.

4. nesil bir AVM nasıl olmalı? İçinde neleri barındırmalı?
Gelişen teknoloji beraberinde sosyolojik değişimi de getirmiştir. AVM’ler bu değişimin dışında kalamazlar. Kapalı mekanlardan oluşan ve sadece alışverişe dönük alanları olan AVM’lerin yerine teknolojiyi daha çok kullanan, açık alanları artmış, alışveriş ve yeme içmenin yanı sıra etkinlik ve kültür merkezlerini de içerisinde barındıran AVM’ler 4.nesil AVM’ler olacaktır.

Alışverişin online’a evrilmesi ile AVM’ler dijitalleşmeye yenildi mi / yenilecek mi?
E-ticaret gelişmekte olan ülkelerde toplam perakende ticaretin içerisinde yüzde 11,1 iken bu oran Türkiye’de henüz yüzde 5,3 seviyesindedir. Ancak 2018 de yüzde 42 seviyesinde artış gösteren e-ticaret hacmi, perakende ticaret içerisinde artan bir oranda devam etmektedir. Görüldüğü kadarıyla örgün perakende ticaret, dijitalleşmeye karşı yerini korumaktadır. Giderek birbirinin yerine geçmek değil, birbirini tamamlamak gibi bir işlevsele dönüşecektir.

E-ticaret AVM ve perakende sektörüne nasıl farklılıklar yarattı? 
E-ticaret hiçbir zaman AVM’lerin yerini tutacak bir konuma gelemez. AVM’ler perakende ticaretin kalbi olmasının yanı sıra sosyalleşmenin eğlenmenin ve kültürel etkinliklerin de merkezi durumundadırlar. E-ticaretin artması ile perakende ticaret firmaları hem online satış siteleri ile hem de reel mağazaları ile tüketiciye hizmet vermeye başlamışlardır. E- kataloglar sosyal medya tanıtımlarını öne çıkarmışlardır. 

Ziyaretçilerin AVM’lerden değişim yönünde bir değişim talebi var mı? Yeni kuşak tüketicinin kafasındaki AVM algısı ne yönde? 
Yeni kuşak tüketici artık AVM’leri sadece alışveriş yaptıkları ve yemek yedikleri bir yer olarak görmek istemiyorlar. Yarı cadde haline gelmiş, açık havası çok, sosyal alanları geniş ve özellikle kültürel ve sanatsal etkinliklerin yer alacağı AVM’ler istiyorlar.

Renovasyonlar AVM’leri 4. nesil AVM’lere dönüştürebilir mi? 
Her AVM’nin konumu ve mimarisi farklılıklar arz ediyor. Bu dönüşüme imkan sağlayacak olan AVM’ler dış alanlarını renovasyonlarla artırma yönüne gidecekler, etkinlik ve kültür sahalarını artıracaklardır.

4. nesil AVM’lerde metrekareler nasıl olacak? Mimari tasarımlarda farklılaşmalar olacak mı?
AVM’ler yatırım maliyeti yüksek olan işletmelerdir. Giderek sayısal artış gösteren AVM’ler bulundukları illerde daha büyük metrekareli merkez AVM’ler olmak yerine, orta ölçekte AVM’ler halinde inşa edilecektir.

Dijital deneyimler ön planda olacak mı?
AVM’ler sosyal ve teknolojik değişimin dışında kalamazlar. Hatta birçok yerde bir adım önde gitmektedirler. Gelişen teknolojinin ticarete ve pazarlamaya uyarlanması ile AVM’ler de dijital deneyimleri öne çıkaracaklardır.

GGG

Yukarı