Ana içeriğe atla

playpark

 

TÜRKİYE’NİN EN COOL MARKALARI / COOLEST BRANDS IN TURKEY

16.11.2016 - 16:37

Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği “Cool Markalar” araştırması, Türkiye’nin en cool markalarını belirledi. Araştırma sonuçlarına göre en cool yerli marka Mavi, en cool yabancı marka teknoloji devi Apple oldu.

“Cooler Brands” research, conducted by Roamler for the second time this year for Marketing Turkiye, has determined the coolest brands in Turkey. The coolest domestic brand is Mavi and the coolest foreign brand is technology giant Apple according to the research results. 

Teknolojik gelişmelerin tüketici-marka ilişkisini günden güne değiştirmesi beraberinde yeni kavramları da getiriyor. Gençlerin havalı bir şeyi betimlemek için kullandıkları “cool” kavramı da popüler kültür ürünlerinden biri… Özellikle hedef kitlesi gençler olan markalar da iletişim çalışmalarında bu kavramı sıklıkla kullanıyor. Bu kapsamda Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği “Cool Markalar” araştırması sunduğu yaşam tarzıyla hedef kitlenin gönlüne girmeyi başaran markaları gözler önüne seriyor. Roamler Türkiye’nin mobil uygulaması üzerinde, crowdsourcing yöntemiyle gerçekleştirdiği araştırmaya 500 Roamler kullanıcısı katılarak, fikrini belirtti. Katılımcıların yüzde 83’ü 15-34 yaşları arasındayken, en baskın yaş grubunu yüzde 30 ile 20-24 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturdu.

İşte “Cool”luk yarışının kazananları:

Akıllı telefon kategorisi: Apple yüzde 61,2
Bilgisayar kategorisi: Apple yüzde 31,4
Sektör bağımsız en cool yerli marka: Mavi yüzde 19,2
Jean kategorisi: Mavi yüzde 52
Giyim kategorisi: Zara yüzde 10,2
Ayakkabı kategorisi: Nike yüzde 32,8
Fast-food kategorisi: Burger King yüzde 33,4
Kahve kategorisi: Starbucks yüzde 39,8
Kahve dükkanları kategorisi: Starbucks yüzde 47,6
Çay kategorisi: Lipton yüzde 45
Gazlı içecek kategorisi: Coca Cola yüzde 51,2
Süpermarket kategorisi: Migros yüzde 58,6
Kozmetik kategorisi: Gratis yüzde 33
GSM operatörleri kategorisi: Turkcell yüzde 58,8
Otomotiv sektörü: BMW yüzde 20,8
Beyaz eşya kategorisi: Bosch yüzde 24
Küçük ev aletleri kategorisi: Arzum yüzde 19,8
Bankacılık kategorisi: Garanti Bankası yüzde 23,4
Kredi kartı kategorisi: Bonus Card yüzde 19,6
E-ticaret kategorisi: Hepsiburada.com yüzde 25,4
Haber portalı kategorisi: Hurriyet.com.tr yüzde 12,4
Teknomarket kategorisi: TeknoSa yüzde 50,9
TV kanalı kategorisi: Fox TV yüzde 14,2
En cool kadın oyuncu: Beren Saat yüzde 15,4
En cool erkek oyuncu: Kenan İmirzalıoğlu yüzde 16,2
Şampuan kategorisi: Clear yüzde 18,2
Diş macunu kategorisi: Sensodyne yüzde 27,8


Technological developments changing consumer-brand relationship everyday also brings new concepts with it. The term, “Cool,” youngsters use to describe something showy, is one of the products of popular culture… Especially the brands, whose target audience are youngsters, use this term frequently for communication. In this scope, “Cool Brands” research, Roamler Turkey conducted for Marketing Turkiye for the second time this year, reveals the brands, which have become favorites of the target audience through the lifestyle they offer. 500 Roamler users participated and expressed their opinions in the research, conducted using crowdsourcing application on Roamler Turkey mobile application. While 83 per cent of the participants were between the ages of 15-34, the most dominant age group consisted of users between the ages of 20-24.

Here are the winners of the “Coolness” competition:

Smart telephone category: Apple 61.2 per cent
Computer technology: Apple 31.4 per cent
Coolest domestic brand, regardless of sector: Mavi 19.2 per cent
Jean category: Mavi 52 per cent
Clothing category: Zara 10.2 per cent
Shoe category: Nike 32.8 per cent
Fast-food category: Burger King 33.4 per cent
Coffee category: Starbucks 39.8 per cent
Coffe shops category: Starbucks 47.6 per cent
Tea category: Lipton 45 per cent
Carbonated beverage  category: Coca Cola 51.2 per cent
Supermarket category: Migros 58.6 per cent
Cosmetics category: Gratis 33 per cent
GSM operators category: Turkcell 58.8 per cent
Automotive sector: BMW 20.8 per cent
White goods category: Bosch 24 per cent
Small house appliances category: Arzum 19.8 per cent
Banking category: Garanti Bank 23.4 per cent
Credit card category: Bonus Card 19.6 per cent
E-trade category: Hepsiburada.com 25.4
News portal category: Hurriyet.com.tr 12.4 per cent
Technomarket category: TeknoSa 50.9 per cent
TV channel category: Fox TV 14.2 per cent
Coolest actress: Beren Saat 15.4 per cent
Coolest actor: Kenan Imirzalioglu 16.2 per cent
Shampoo category: Clear 18.2 per cent
Toothpaste category: Sensodyne 27.8 per cent
 

playpark

Yukarı