Ana içeriğe atla

S

 

TÜRKİYE’NİN 2019 ONLINE ALIŞVERİŞ İSTATİSTİKLERİ AÇIKLANDI

14.02.2020 - 11:02

TÜRKİYE’DE 2019, ONLINE ALIŞVERİŞİN HIZINI ARTIRDIĞI BİR YIL OLDU. IYZICO’NUN VERİTABANINA GÖRE ORTAYA ÇIKAN 2019 TABLOSUNDA, EN ÇOK ALIŞVERİŞ YAPILAN KATEGORİ, EN ÇOK KULLANILAN ÖDEME YÖNTEMLERİ, SEKTÖRLERE GÖRE HARCAMA YÜZDELERİ BELLİ OLDU. 

Finans teknolojilerinin etkin biçimde kullanımına dönük girişimlerde bulunan ve 30 binden fazla e-ticaret sitesinin ödeme alt yapısını sağlayan iyzico’nun verilerine göre Türkiye’de online alışverişin getirdiği hızı ve çeşitliliği seviyoruz. Verilerin ortaya çıkardığı sonuçlar ödeme alışkanlıklarımızla ilgili pek çok detayı da gözler önüne seriyor.
 

SEVDİKLERİMİZİ ÇİÇEKLE MUTLU ETTİK
Tekstil ve hazır giyim ürünleri süreklilik arz eden bir ihtiyaç olduğu için ve bu alandaki tüketim daim olduğundan, giyim sektörü dâhil etmediğinde ortaya çıkan sonuca göre online alışverişte çiçek ve elektronik kategori olarak öne çıkıyor. Bu iki sektörde 2018’de yapılan harcamalara göre dikkate değer artış söz konusu oldu. 
2018’e göre kozmetik (yüzde 4) ile ev, bahçe ve ofis dekorasyonu (yüzde 14) alışverişinde azalma yaşanırken, çiçek (yüzde 37) ve elektronik (yüzde 25) alışverişinde harcamalar artış gösterdi.
 

GECE ALIŞVERİŞ YAPAN İADE EDİYOR
Verilere göre son yıllarda 14.00-15.00 saatleri arasında alışveriş yapmayı tercih ediyoruz. Gece 23.00-24.00 saatleri arasında yapılan alışverişlerde ise iade oranları dikkat çekiyor. Bu saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranları, diğer saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranından yüzde 40 daha fazla. 2019’da 02.00-06.00 saatleri arasında en fazla alışveriş yapılan kategorinin bebek ve çocuk ürünleri olması, gecelerin en uykusuzlarının anne-babalar olduğunu gösteriyor.
 

OKULLARLA BİRLİKTE SEPETİMİZİ DE DOLDURDUK
Verilere göre en fazla alışveriş yaptığımız mevsim sonbahar mevsimi oluyor. Bu durumda elbette eylül ve ekim aylarının okula dönüş dönemi olmasının etkisi büyük. Sepet tutarı açısından bakıldığında en pahalı alışverişi ocak ayında yaptığımız anlaşılıyor. Öyle ki, 2019’da en yüksek ay 187 lira sepet tutarıyla ocak olurken, sepet tutarı en düşük aylar 133 lira ile ağustos ve aralık ayları oldu.
 

UYGUN FİYATLI ÜRÜNLER TERCİH ETTİK
İşlem adetleri 2016 itibarıyla artış gösterse de, sepet tutarlarının azalması, alışverişlerde uygun fiyatlı ürünleri tercih ettiğimizi gösteriyor. Bu durum, alışverişte en önemli kriterin fiyat olduğunu ortaya koyuyor. 
 

MOBİLDEN HIZLICA ALMAYI TERCİH ETTİK
Ödeme yöntemi olarak 100 liranın altındaki işlemler için mobil alışverişi tercih ederken, 100 liranın üzerindeki harcamalarımızı masaüstü bilgisayar kullanarak yapıyor ve ürünü detaylıca incelemeyi tercih ediyoruz. Bununla birlikte 2019 yıl sonunda mobilden yapılan işlem adedi, masaüstünden yapılan işlem adedini geçti. Bu durum da yine fiyatın ilk tercih olduğunu ve sepet tutarlarının yüksek olmadığını gösteriyor.

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞTEN UZAKLAŞIYORUZ
2017-2019 aralığındaki online ödeme seçeneği değerlendirildiğinde veriler taksitli alışverişin azaldığını ve tek çekim ödemenin arttığını gösteriyor. Taksit sayısı olarak en fazla 3 taksit tercih edildi.
 

GGG

Yukarı