Ana içeriğe atla

S

 

TÜRKİYE SÜPERMARKET ALIŞVERİŞLERİNİ E-TİCARETTEN YAPIYOR

12.02.2019 - 15:18

HER ALTI AYDA BİR KATEGORİ BAZINDA TÜRKİYE’NİN ALIŞVERİŞ TRENDLERİNİ İNCELEYEN HEPSİBURADA, 2018 YILININ SÜPERMARKET KATEGORİSİ TRENDLERİNİ PAYLAŞTI. 

Rapora göre, 2017 yılıyla karşılaştırıldığında süpermarket kategorisi satışları 2018’de yüzde 78 artış gösterdi. 2018’de en çok talep gören ürün, önceki yılda olduğu gibi yine bebek bezi oldu. Bebek bezlerini çamaşır ve bulaşık deterjanı, kahve ve çay takip etti. Önceki yıla göre en çok artış gösteren ürünler ise bal, reçel, zeytin, peynir, yumurta gibi kahvaltılıklar, şarküteri ürünleri ve kahveler oldu. En çok 30-45 yaş aralığı tarafından yapılan alışverişlerde, kadınların talebi 2017’ye göre yüzde 84 artış gösterdi. 2018’de gerçekleşen her 3 talebin 1’i İstanbul’dan gelirken onu sırasıyla Gaziantep, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Antalya, Hatay, Adana, Konya takip etti. 

TÜRKİYE GÜNE İYİ BİR KAHVALTIYLA BAŞLIYOR
2018 yılında talep artış rekoru kıran yumurta satışları 10 katın üzerinde yükselme gösterdi. Hepsiburada, kahvaltı masasının vazgeçilmezleri arasında yer alan zeytin satışlarının 6 kat, peynirin 5 kat, reçelin 3 kat, balın ise 2 kat artış gösterdiğini açıkladı. 2018’de Türkiye’nin doya doya çay ve kahve keyfi yaptığını da belirtti. Dökme çay satışları 3 kat, kahve satışları ise 4 kat artış kaydetti. Trend raporuna göre kahvaltı keyfine eşlik eden şarküteri ürünlerine talep yaklaşık 6 kat arttı. 

BEBEK BEZİ BİRİNCİLİĞİNİ KORUDU
Bebekli ailelerde, aile bütçesinin önemli bir bölümünü oluşturan bebek bezi 2018’de de birinciliği kaptırmadı. Bebek bezi ardından çamaşır ve bulaşık deterjanı ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Ebatlarının büyük olması, taşıma güçlüğü ve sık tüketilmesi nedeniyle bebek bezi ve özellikle büyük paketli deterjan ürünlerinin e-ticaretten satın alınması tüketicilerin hayatını kolaylaştırıyor. 

POŞETLERİN PARALI OLMASI E-TİCARETE YÖNLENDİRDİ
Hepsiburada, 1 Ocak’tan itibaren yürürlüğe giren paralı poşet düzenlemesi sonrasında, internetten yapılan market alışverişlerinde artış gözlemlendiğini açıkladı. 2018’in son 10 günüyle 2019’un ilk 10 günü karşılaştırıldığında, süpermarket kategori satışlarında yüzde 32 artış olduğunu aktardı. 

GGG

Yukarı