Ana içeriğe atla

S

 

TÜRKİYE EKMEK, İTALYA KURABİYE, ALMANYA MAYA ARADI

17.04.2020 - 11:11

Google’da aratılan kelimelerin aranma oranlarını ülkelere, zamana ve kategorilere göre gösteren Google Arama Trendleri Raporu, tüketici davranışlarının analiz edilmesini sağlıyor. Rapora göre pandemi günlerinde Türkiye’de “tıraş makinesi” “uzaktan eğitim” ve “ekmek tarifi” aramaları artış gösterdi.

Google Arama Trendleri raporu, koronavirüs salgınında insanların anlık, günden güne değişen ve yeni edindiği alışkanlıkları gözler önüne serdi. 30 Mart–5 Nisan günleri arasında yapılan aramaları kapsayan veriler, karantina döneminde internette en çok nelerin arandığını gösteriyor.

 

MAĞAZALARIN AÇIK OLUP OLMADIĞINI GOOGLE’DAN KONTROL ETTİK

Google aramalarından elde edilen verilere göre, 30 Mart haftasında Türkiye'de yapılan aramalarında “açık mı?”, sorusu ön plana çıkarken, Güney Afrika en çok “temel hizmetler”i aradı. Almanya ise donanım mağazalarının hala açık olup olmadığı konusuyla ilgilendi.

 

ALMANLAR KENDİ SAÇINI KESTİ, İNGİLİZLER EVCİL HAYVANLARINI İHMAL ETMEDİ

Koronavirüs günlerinde kişisel bakım ve evcil hayvan bakımı için işin uzmanlarına gidilemediğinden, farklı coğrafyalarda farklı çözümler üretildi. Arama trendlerine göre, Birleşik Krallık’ta “tırnak bakım seti” ve “köpek bakım kiti” aramaları yükselişe geçti. Almanya “kendi kendine saç nasıl kesilir?”in cevabını merak ederken, Türkiye’de “tıraş makinesi” aramalarında artış yaşandı.

 

EKMEK TARİFİ VE DERİN DONDURUCU ARAMALARI ARTTI

Covid-19, gündelik ev işlerini de etkiledi. Dışarıdan yemek siparişlerinin azaldığı bu dönemde insanlar evde yemek yapma becerilerini geliştirmeye çalışıyor. Türkiye’de “ekmek tarifi” ve “derin dondurucu”, İtalya’da “basit kurabiyeler” ve Almanya’da “maya yapımı” aramalarında artış görüldü.

 

İNGİLİZLER MASA TENİSİNE YÖNELDİ

Eğitimin evden devam etmesi kararıyla birlikte Türkiye’de “uzaktan eğitim” aramaları yükselişe geçti. Formda kalmaya özen gösteren insanlar ise sporla ilgili aramalar yaptı. İngiltere'de “masa tenisi masası” ve “basketbol potası” Almanya’da ise YouTube’da “günlük spor sınıfları” aramaları arttı.

 

TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARINDAKİ DEĞİŞİMİ DİKKATE ALAN ŞİRKETLER KAZANACAK

Google SMB Premier Partnerı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, Google Arama Trendleri hakkında “Yapılan aramalar ülkeler bazında değişiklik gösteren tüketici alışkanlıklarına yönelik bilgi sahibi olmamızı sağlıyor. Google Arama Trendleri üzerinden tüketici davranışlarındaki değişim izlenebilir, artan talepler tespit edilebilir ve bu taleplere uygun hizmetler üretilebilir. Değişen şartların oluşturduğu yeni talepleri takip eden ve hızlı aksiyon alan sektör oyuncuları, rekabette avantajlı konuma gelecek.” açıklamasında bulundu.

 

GGG

Yukarı