Ana içeriğe atla

playpark

 

TÜKETİCİLER DAVETKAR MAĞAZALARA YÖNELİYOR

14.09.2018 - 14:38

GÜNÜMÜZDE MARKALAR SADECE PAZARLAMA KAMPANYALARIYLA TÜKETİCİLERİN DİKKATİNİ ÇEKMEYE ÇALIŞMIYOR AYNI ZAMANDA GEREK MAĞAZA İÇİNDE GEREKSE DIŞ ALANLARDA MÜŞTERİYE EŞSİZ BİR MARKA DENEYİMİ SAĞLAMAYI AMAÇLIYOR. ARAŞTIRMALARA GÖRE PROMOSYONLAR VE DENEYİM ALANLARI TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINI ETKİLESE DE NİHAİ SATIN ALMA KARARINDA EN ETKİLİ YÖNTEMLERDEN BİRİ MAĞAZA İÇİ BASKILAR (POSTER, AFİŞ, TABELA) OLUYOR.

Kafe zincirlerinden lüks kozmetik markalara kadar tüm şirketler, kendilerini rekabetten farklılaştırmak için benzersiz marka deneyimleri yaratmaya çalışıyor. Mağaza içi markalama ve satış noktası (POS) promosyonları, tüketicileri ürüne yönlendirse bile basılı promosyon, ambalajlama ve mağaza içi dekor, müşterilerin satın alma kararını etkileyen en önemli unsurlardan oluyor.
Baskı hizmeti sağlayıcıları (BHS’ler), şirket içi baskı departmanları, potansiyel müşterilerin algılarını yönlendirmeyi ve basılı materyallerin daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Markaların iletişim kampanyalarını güçlendirme yolları ile ilgili bilgilerini paylaşan Canon B2B Pazarlama Müdürü İsmet Özdemir, baskı aracılığıyla yenilikçi mağaza deneyimlerini güçlendirme yollarını aktarırken Canon’un son çalışmasından örnek veriyor. Özdemir: “Alışveriş yapanların yüzde 78’i, ürünlere dokunabilmenin, ürünleri hissedebilmenin ve deneyebilmenin mağazada alışveriş yapmaları için en büyük neden olduğunu belirtiyor. Bu da markaların rakiplerinden farklılaşacağı marka deneyimleri yaratmalarını zorunlu kılıyor.” diyor.
Dijital baskı teknolojilerinin sağladığı fırsatları iyi değerlendiren BHS’lerin başarılı bir marka hikayesi yaratabileceğinin altını çizen Özdemir sözlerine şunları ekliyor: “Pazarlama alanında çalışanlar, müşterileri üzerindeki etkiyi en üst düzeye çıkartabilecek baskı hizmetleri sağlayıcıları (BHS’ler) arayışı içindeler. Biz de Canon olarak farklı baskı uygulamalarını birbiriyle tutarlı bir şekilde harmanlayarak başarılı bir marka hikayesi yaratmanın kolay olacağını anlatmak istedik. Tasarımcı, fotoğrafçı ve film yapımcısı CliveBooth ile çalışarak bir tanıtım kampanyası ortaya çıkardık. Bu çalışma ile çok kanallı kampanya yaratmanın ve sonuç olarak etkin bir marka öyküsü oluşturmanın ne kadar kolay olduğunu gösterdik.”
Özdemir, mağaza içi satışı artırmak isteyen markalar için ambalaj tasarımından mağaza içi baskılara kadar dikkat edilmesi gereken noktaları aktarıyor:

VİTRİN CAMLARI VE MAĞAZA İÇİ TASARIMLAR SATIN ALMALARI TETİKLİYOR
Vitrin tasarımı, müşteriler daha mağazaya girmeden önce onları cezbediyor. Nefes kesici posterler, afişler ve tabelalar tüketicilerin dikkatini çekiyor ve onlara ilham veren koleksiyon katalogları ile POS ekranları tüketicileri ürünlere yönlendiriyor.
BHS’ler, kolay kullanımlı, yüksek kaliteli, tutarlı renklere sahip POS teşhirleri ile mağaza içi atmosferi farklılaştırabiliyor. Pazarlama alanında çalışanların 10’da 8’iPOS’un, alışveriş yapan tüketicilerin kararlarında en etkin kanal olduğunu belirtiyor. Plansız satın almalara üzerine araştırmalar ise İngilizlerin plansız ve son an satın alma dürtüsü ile 21,7 milyar pound para harcadıklarını belirtiyor.

MAĞAZA İÇİ DAVETKAR OLMALI
Her ne kadar internetten yapılan alışveriş oranı gün geçtikçe yükselse bile perakende alanındaki alışverişlerin büyük bir oranı hâlâ mağazalarda gerçekleştiriliyor. Markalar, tüketicilerin fiziksel alışveriş tutkusunu yönlendirmek amacıyla mağaza içi ortamları daha davetkâr hale getirmeyi hedefliyor. Alışveriş yapanların yüzde 59’u ilham veren bir ortamı tercih ediyor. Öte yandan basılı dekorasyon malzemelerinin mağaza içi kullanımında popülerliği artıyor. Başarılı mağaza içi dekorasyonun anahtarı çok kanallı bir kampanyaya entegre olan, müşterilere ilham verebilecek, onları satın almaya doğru yönlendirecek bir atmosfer oluşturmak. Özellikle 18 ile 24 yaş arasındaki müşteriler, mağazadan alışveriş yapma sebebinin “atmosfer ve deneyim” olduğunu belirtiyor.
 Mağaza içi dekorasyonları, gelişen dijital baskı üretim teknolojileri sayesinde her zamankinden daha esnek oluyor. Dijital baskı teknolojileri, iletişim kampanyalarının hızına paralel olarak baskıların yenilenmesini ve güncellenmesini sağlıyor.

ŞIK AMBALAJ TASARIMI SATIN ALMA EĞİLİMİNİ ARTIRIYOR
Ürün ambalajları müşterilerin satın alma güdülerini artırıyor. Markalar, müşterinin birçok duyusuna hitap etmeyi başaran ambalaj tasarımlarını tercih ediyor. Ambalaj tasarımlarında ise görsel çekicilik, ağırlık, doku, karmaşıklık ve hatta ürün kutusunu açarken çıkacak ses ve koku bile marka kimliği ve değerleri ile uyumlu olmasına dikkat ediliyor. Tüketicilerin yüzde 65’i ambalajından etkilendikleri için yeni bir ürün denediğini, yüzde 41’i ise en önemli satın alma kararlarından birinin çevre dostu ambalaj olduğunu belirtiyor. Markalar ambalaj tasarımlarında rafta ürününün öne çıkan dizaynlara öncelik veriyor.

AMBALAJ TASARIMLARINDA YENİ TREND KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DİZAYNLAR
Ürün ambalajında tam bir kişiselleştirme sağlayan tasarımlar oldukça popüler. Müşterileri ile tam bir bağlantı kurmayı arzulayan markaların, artık karmaşık tasarımları, kağıt ve karton dışındaki tahta, metal, plastik gibi çeşitli malzemeler üzerine dijital olarak basabilecekleri teknolojileri bulunuyor. Böylece, markanın görünümü ve müşterilerinde bıraktığı hissiyat ön plana çıkıyor. 

playpark

Yukarı