Ana içeriğe atla

S

 

Perakendecilere, ziyaretçileri müşteriye çevirmeleri için 7 ipucu

10.04.2017 - 16:41

GODADDY, PERAKENDE İŞLETMELERİ İÇİN ZİYARETÇİLERİ MÜŞTERİYE ÇEVİRECEK BİR WEB SİTESİ KURMANIN 7 İPUCUNU VERİYOR.

Dünyanın en büyük küçük işletme odaklı teknoloji sağlayıcısı GoDaddy, perakende sektöründeki şirketlerin işlerini büyütmelerine fayda sağlayacak web siteleri oluşturabilmelerine yönelik 7 ipucu paylaştı. Perakendeciler, itibarlı ve güvenilir bir web sitesi oluşturarak yeni potansiyel müşterilere ulaşabilir, talep yaratabilir ve siteyi ziyaret edenleri müşteriye dönüştürebilir.
GoDaddy EMEA Bölge Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Dijital dünya, her zamankinden daha hızlı bir şekilde gelişiyor ve artık online olmayan bir işletmenin keşfedilmesinin daha zor olduğunu çok iyi biliyoruz. Çoğu işletmenin bilmediği şey ise bir web sitesi oluşturmanın pahalı olmadığı ve sürecin teknoloji profesyonellerine teslim edilmesinin gerekmediği… Her işletme, dijital varlıklarını güçlendirecek ve daha fazla müşteriye ulaşmalarını, potansiyel müşterileri müdavimlere çevirmelerini sağlayacak bir web sitesi oluşturabilir. GoDaddy olarak Türkiye’deki KOBİ’lere bunu gerçekleştirmeleri için ihtiyaçları olacak online araçları ve ödüllü, Türkçe müşteri hizmeti sunuyoruz.”
GoDaddy’nin işlerini dijital ortamlarda da büyütmek için web sitesi oluşturmayı düşünen işletmeler için hazırladığı 7 ipucu şöyle:

1. Ana sayfanızı iyice inceleyin
Web sitenizin ana sayfasını dükkanınızın vitrini gibi düşünün. Vitrininize bakan insanların içeride ne olduğunu merak etmesini ancak dekoru basit tutarak ne bekleyeceklerini de bilmesini istersiniz. Ana sayfanızda da basit, net bir navigasyon kullanırsanız, ziyaretçileriniz kendileri için önemli olan şeyleri kolaylıkla bulabilirler. GoDaddy, ilk etapta toplamda beş sayfalık bir siteyle başlanmasını öneriyor: ana sayfa, hakkında, iletişim, hizmetler ve müşteri görüşleri.

2. Hikayenizi anlatın
Müşterilerinizin güvenini kazanma yolundaki önemli bir adım da hikayenizi net bir şekilde anlatmak. Kim olduğunuzu, ne yaptığınızı, yaptığınız işi neden yaptığınızı ve müşterilerinize neler sunduğunuzu açıklayın. Ziyaretçilerin, neden farklı olduğunuzu görmenizi sağlayın ve onlara özel şeyler sunduğunuzu belirtin. Kişisel olun, tutkulu olun, fotoğraf ve video kullanın.

3. Bir eylem çağrısı belirleyin
Başlangıç olarak sitenize telefon numaranız ve dükkanınızın adresi gibi iletişim bilgilerini girebilirsiniz. Böylece sitenizi ziyaret edenler sizi nerede bulacaklarını ve size nasıl ulaşacaklarını görebilirler. Perakendecilerin göz önünde bulundurabileceği diğer eylem çağrıları arasında ise müşterilerinin soruları olması durumunda arayabilecekleri bir numara, haber bültenine üyelik, özel teklifler veya işletmeyi ve ürünleri anlatan bir video olabilir.

4. Müşteri görüşlerini toplayın ve yayınlayın
Sizin yerinize başka insanların işletmenizden, işinizi ne kadar iyi yaptığınızdan bahsetmesi her zaman daha dikkat çekici ve inandırıcıdır. Web sitenizi ziyaret edenlerin başkalarının iyi deneyimlerini görmesi, sizinle iş yapma şanslarını artırır. Müşteri görüşlerini toplamak için direkt olarak müşterilerinizden görüşlerini isteyebilir veya interneti kullanabilirsiniz. İşletmenizin Facebook’ta, yerel rehberlerde ve sosyal medya platformlarında aldığı yorumlara bir göz atın. Buralara iyi yorumlar bırakan insanlarla iletişime geçerek yazdıklarını web sitenizde kullanıp kullanamayacağınızı sorun.

5. Ziyaretçilerin güvenli hissetmesini sağlayın
Özellikle web sitenizin e-ticaret özelliği olması durumunda ziyaretçilerin sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceğinden emin olmalısınız. Unutmayın ki, bugün dijital dünyada e-ticaret söz konusu olduğunda güvenlik en önemli önceliklerden biri. Web sitenizin güvenliğine yatırım yapmamanızın riski oldukça fazla çünkü herhangi bir siber saldırı sermaye kaybı, marka itibarının zedelenmesi ve tüketicilerde güven kaybına neden olabilir. GoDaddy gibi, işletmeler için web sitesi güvenliği konusunda kapsamlı ürün ve hizmetler sunan şirketler, ihtiyaçlarınıza en uygun çözümü seçmenize yardımcı olabilir.

6. Bir e-posta pazarlama aracına yatırım yapın
E-posta pazarlama kullanmayı değerlendirmeniz gerektiğini gösteren beş gerçek şöyle:
•E-posta pazarlamanın yatırım getirisi yüzde 3 bin 800.
•Bir e-posta kampanyasından elde edilebilecek tıklanma oranı, bir tweetinkinden 6 kat daha yüksek.
•Sosyal medya, posta gibi pazarlama mesajlarıyla karşılaştırıldığında e-posta yüzde 66 ile en yüksek dönüşüm oranına sahip.
Bunlara ek olarak e-posta pazarlama e-posta adresleri toplamanızı ve mevcut ve potansiyel müşterileriniz için daha fazla kişiselleştirilmiş mesajlar oluşturmanızı sağlar. Farklı kitlelere, onlara uygun farklı türde mesajlar gönderebilirsiniz.

7. Sosyal medyayı entegre edin
Araştırmalar, çevrimiçi alışverişlerin yüzde 20’sinin sosyal medyada gezindikten sonra yapıldığını gösteriyor. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya hesaplarınızı web sitenize entegre ederek bundan yararlanabilirsiniz. Müşterileriniz ile aranızda bir güven oluşturduğunuzda ve sayfanızı beğendiklerinde onlarla iletişime geçmek için size yeni bir yol açılmış olur.
Ziyaretçilerinizin içeriklerinizi sosyal medyada paylaşmasını kolaylaştırdığınızda mevcut müşterilerinizin sizin pazarlamanızı yapmaya başladığını görebilirsiniz.
 

n

Yukarı