Ana içeriğe atla

playpark

 

Perakende sektörünü bekleyen 5 yeni teknoloji

27.06.2018 - 11:33

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, perakende sektörünü etkileyecek teknolojik gelişmeleri ve yenilikleri paylaştı. 

Yapay zekanın gelişimiyle birlikte dijital dönüşümün gelecekte perakende sektörünü etkileyeceğini ve bu dönüşümden küçüklü, büyüklü tüm perakende kuruluşlarının etkileneceğini belirten Erdör, sektörü bekleyen yeni teknolojileri şu şekilde sıraladı:

DİJİTAL AKILLI AYNALAR
Perakendeciler, benzersiz ve kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi için giyinme odalarına dijital aynalar eklemeye başladı. Gelecekte daha da yaygınlaşacak akıllı ayna teknolojisiyle müşteriler beden ölçülerini sisteme girebilecek ve bu şekilde internet üzerinden de gönül rahatlığıyla alışverişini gerçekleştirebilecek. Bunun için bir kez mağazaya giderek ölçü verilmesi yeterli olacak. Akıllı aynalar ayrıca müşterilerin farklı kıyafetlere ait görüntülerini yan yana karşılaştırmasına da olanak sağlayacak. 

CHATBOTSLAR
2017 Chatbot Raporu’na göre, tüketicilerin çoğunluğu (yüzde 57) chatbot’ların varlığından haberdar, üçte biri ise (yüzde 35) chatbotsların daha fazla marka tarafından kullanıldığını görmek istiyor. Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz ve gelecekte daha da yaygın kullanılacak Chatbotslar, telefon ve bilgisayarlarımızı kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek uygulamalar olarak daha fazla hayatımıza girecek.

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ YAPAY ZEKA
Artık birçok alanda hizmet vermeye başlayan makineler ve yazılımlar, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyorlar. Yapay zekanın gelişimiyle elde edilen tüketici verilerini kullanmak, 2025’te perakende sektöründe odak nokta olacak. Mağazalar, her bir müşterinin gereksinimlerini ve verilerini kullanarak, müşterilerin ihtiyaçlarını daha akıllı hale getirecek ve müşteriye özel kişiselleştirişmiş teklifler, fırsatlar sunacak. Ayrıca nesnelerin interneti; mağaza içi akıllı cihazlar ve sensörler sayesinde perakendecilerin daha iyi, veri odaklı kararları verebilmelerine olanak tanıyacak. 2025 yılına kadar yıllık 410 milyar dolar ile 1,2 trilyon dolar arasında ekonomik bir etki yaratması beklenen nesnelerin interneti, perakende sektöründe büyümeyi etkileyecek. Nesnelerin interneti; müşterileri, nesneleri, satış ve operasyon işlemlerini dijital platforma taşıyarak, inovasyon ve yeni fırsatlar sunacak. Müşteriler, akıllı telefonlarından ürünlerin stok durumuna bakabilecek, önceden oluşturduğu alışveriş listesindeki ürünlerin mağazadaki yerini uygulamadaki yönlendirmelere göre bulabilecek.

ÇALIŞANSIZ DÜKKANLAR
İçeride çalışanların olmadığı, QR code ile ürünlerin okutularak ödeme yapılabildiği ve işlemlerin çok daha hızlı yapıldığı çalışansız dükkanların ilk adımları yakın zamanda atıldı. Mağazadan tüketicinin aldığı ürünleri tespit etmek için yazılım altyapısı ve sensörler kullanarak çalışan bu dükkanlara girerken tüketicilerin yapması gereken tek şey, markanın oluşturduğu aplikasyonu kullanması olacak.

SES İLE ARAMA ÖZELLİĞİ YAYGINLAŞACAK
Kelime ile aramanın daha da gelişmiş hali olan “görselle arama”, e-perakendenin yükselen trendlerinden biri olacak. Örneğin elinizde beğendiğiniz montun bir resmi varsa, dilediğiniz bir e-ticaret sitesine girerek, resmi bu e-ticaret sitesine yükselebileceksiniz. E-ticaret sitesi yüklediğiniz resme yakın tüm ürünleri ekranınızda size sunuyor olacak. 2020’ye doğru ise “ses” ile arama özelliği e-ticaret sitelerinde arama opsiyonu olarak karşımıza çıkacak. Sesli arama özelliğiyle istediğimiz ürünleri kolayca aratabileceğiz.

playpark

Yukarı