Ana içeriğe atla

S

 

ONLINE ALIŞVERİŞTE MÜŞTERİ YORUMLARI ÖNEMSENİYOR

20.08.2019 - 10:29

MODA ALIŞVERİŞLERİNDE ONLINE KANALLARI TERCİH EDEN HER 2 KİŞİDEN BİRİ, ONLINE ALIŞVERİŞTE EN ÇOK DİĞER KULLANICILARIN YORUM VE GÖRÜŞLERİNİ ÖNEMSİYOR.

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen moda arama motoru glami.com.tr, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 7 Avrupa ülkesinde yapılan araştırma sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, her geçen yıl moda alışverişlerinde online’nin payı artarken beklentiler de değişiyor.
Tüketicilerin beklentilerini anlamak üzere GLAMI tarafından Türkiye’deki 6097 kullanıcı ile ikincisi gerçekleştirilen 
GLAMI Fashion (Re)search 2019 isimli araştırmaya katılan her 2 kişiden biri diğer kullanıcıların görüş ve yorumlarını görmek istiyor. 
Ankete katılanların online alışverişten diğer beklentilerinde ise kişiselleştirilmiş beden ve stil önerileri (yüzde 37) ile dünya çapında da son dönemde trend olan fotoğrafla arama (yüzde 18) özelliği öne çıkıyor. Elbise ve ayakkabıların üretim yerleri hakkında yeterli bilgi (yüzde 10), ürünlerin video görüntüleri (yüzde 9,9) ve Chatbot (yüzde 8,2) online alışverişte beklenen diğer unsurlar arasında yer alıyor.

ONLINE ALIŞVERİŞE İLGİ FAZLA
Türkiye’de, online ve fiziksel mağaza arasındaki farkın gün geçtikçe azaldığına değinen GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü 
Melike Huska, “Ülkemizdeki tüketicilerin yüzde 43’ü moda alışverişlerini online kanallar üzerinden gerçekleştirmeyi tercih ediyor. Fiyat ve indirimler, alışverişle ilgili satın alma kararlarını etkilerken, tüketiciler daha az zaman alan ve seçenek açısından zengin alternatifler sunan online alışverişe her zamankinden daha fazla ilgi gösteriyor. Bu durumun Türkiye'deki moda sektörü alışveriş dinamiklerini doğrudan etkilediğini görüyoruz. Biz de hem sektörün gelişimi hem de tüketicilerin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için GLAMI’de 10 binin üzerinde marka 1,5 milyondan fazla ürün sunmanın yanı sıra diğer markaların indirimlerini keşfedip karşılaştırma imkanı veriyoruz.” dedi.

GGG

Yukarı