Ana içeriğe atla

playpark

 

Müşteriye mutlu alışveriş deneyimi sunmanın sırrı kokudan geçiyor

27.06.2018 - 11:30

Mağazalar müşterilerine ferah, temiz, huzurlu bir alışveriş ortamı oluşturmak ve mutlu bir alışveriş deneyimi sunabilmek için konseptlerine uygun etkili kokular tercih ediyorlar. Doğru koku kullanımı müşteriyi alışveriş yapmaya da teşvik ediyor ve satışları büyük oranda artırıyor.

Türkiye’nin müşteri deneyimini konu alan ilk ve tek etkinliği; Müşteri Hizmetleri ve Deneyimi Zirvesi gerçekleştirildi. Müşteri deneyiminin bütün yönleri ile ele alındığı zirvede, koku bilimi ve kokunun müşteri davranışları üzerindeki etkileri gündemdeki ana konulardan biriydi. Scentlinq firması, zirvenin müşteri deneyimi alanında “burnunuza ne kadar güveniyorsunuz” yarışması ile katılımcılardan yoğun ilgi gördü. 

MAĞAZANIN KONSEPTİNE UYGUN KOKU KULLANILMALI
Scentlinq Genel Müdürü Ebru Erkiletlioğlu, mağazalarda koku kullanımının doğrudan müşterinin duygularına hitap ettiğini belirterek, doğru kokunun müşterilere rahat ve mutlu bir alışveriş deneyimi sunduğunu, mağazanın konseptine uygun kokuların kullanılmasının satışları üzerinde de olumlu etkileri olduğunu ifade etti. Erkiletlioğlu, araştırmalara göre kokunun satışları büyük oranda artırdığını söyledi.

MÜŞTERİLER KOKULARIN ETKİSİNDE KALIYOR
“Günümüzün müşterisi mağazalarda huzurlu bir ortamda alışveriş yapmak istiyor. Özellikle büyükşehirlerde yaşayan müşteriler için alışveriş aynı zamanda dinlenme, sosyal ortamda bulunma, kendini güncelleme, günlük sorunlardan - sıkıntılardan uzaklaşma anları anlamına geliyor. Mağazalar müşterilerine arzuladıkları ortamı sağlayabildiklerinde müşteriler de o mağazada daha çok vakit geçiriyor, daha çok alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Aydınlatma, havalandırma, temizlik, ürünlerin yerleşimi, uygun müzik kullanımı gibi diğer etkenlerin yanı sıra konsepte uygun, doğru kokuların kullanılması da son derece etkili. Müşteriler mağazalardaki kokuların farkında olmasalar da etkisinde kalabiliyorlar. Koku, insanların duygu yüklü anılarını tetikleyen en güçlü uyarıcı aslında. Koku insanlara daha önceki anılarını, güzel deneyimlerini; bazen bir insanı, bazen bir mekanı çağrıştırabiliyor. İnsanların mutluluk, huzur, ferahlık, canlılık, tatil, aşk, sevgi gibi duygularına hitap eden çok sayıda farklı koku, mağazanın konseptine uygun olarak kullanıldığında doğrudan müşterinin duygularını harekete geçiriyor.” diye belirten Erkiletlioğlu, “Kokunun marka algılamasını ve satın alma davranışını etkilediği son yıllarda yapılan çeşitli araştırmalar ile kanıtlandı.” dedi.

playpark

Yukarı