Ana içeriğe atla

S

 

MODA ALIŞVERİŞİNDE HER 5 KİŞİDEN 4’Ü TÜRK MALINI TERCİH EDİYOR

17.09.2019 - 17:07

MODA ALIŞVERİŞLERİNDE TÜKETİCİLERİN ÇOĞUNLUĞU BENZER KOŞULLARDA YEREL ÜRÜNLERİ TERCİH EDİYOR VE TÜRKİYE’DE ÜRETİLEN ÜRÜNLERİN DAHA KALİTELİ OLDUĞUNA İNANIYOR.

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen moda arama motoru GLAMI.com.tr, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 7 Avrupa ülkesinde yapılan araştırma sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, geçtiğimiz yılın yükselen trendlerinden biri olan yerel tasarımcılara ilginin bu yıl daha da arttığı ortaya çıktı. 

Tüketicilerin beklentilerini anlamak üzere GLAMI tarafından Türkiye’deki 6097 kullanıcı ile ikincisi gerçekleştirilen araştırmaya katılanların yarısından fazlası (yüzde 63) yerel tasarımcılar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyor. Bu ilgi aynı oranda olmasa da satın almaya da dönüşüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı son 12 ay içerisinde yerel tasarımcılardan ürün satın aldığını belirtiyor. Bununla birlikte Türkiye’de üretilen ürünlerin Asya’dan ithal edilenlere kıyasla daha iyi olduğuna inananların oranı yüzde 69’u buluyor. Benzer ürünler olduğuna Türk malını tercih edenlerin oranı yüzde 81’i aşıyor. 

YEREL TASARIMCILARA ERİŞİM ARTMALI
Yerel tasarım ürünlerin nereden satın alınacağına dair yeterli bilginin olmadığına değinen GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü Melike Huska, “Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (yüzde 48) Türk tasarımcıların ürünlerini nereden satın alabileceğini bilmediğini aktardı. Oysa katılımcıların önemli çoğunluğu (yüzde 70) yerli ekonomiye ve gelişime destek olmak için Türk tasarımcılardan alışveriş yapmak istiyor. Bu da yerel tasarımcılara erişimi artırmak için daha fazla kanalın kullanılması gerektiğini gösteriyor. Biz de hem sektörün gelişimi hem de tüketicilerin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için GLAMI’de yerel tasarımcılarla birlikte 10 binin üzerinde marka 1,5 milyondan fazla ürün sunmanın yanı sıra tek bir sitede markaları keşfedip karşılaştırma imkanı veriyoruz.” dedi.

GGG

Yukarı